Citat:
Ursprungligen postat av
Fabulator
Heidi Weng har som nevnt flere individuelle mesterskapsmedaljer også, deriblant to sølv på 30 km i VM.
Hennes "overmann" var Marit Bjørgen og Therese Johaug, de to beste gjennom tidene.
Litt drøyt å si at hun ikke har gjort noen minneverdige innsatser med tanke på at hun har konkurrert med de to-tre beste gjennom tidene - og har vært så mange ganger på pallen i mange forskjellige øvelser og stilarter. Synes du undervurderer henne.
Det er jo ingen andre av neste sesongs løpere som har noe individuell gull å vise til på distanse heller.
Jag påstår inte att Weng är dålig på något sätt men i jämförelse med t.ex Kalla räcker hon inte till.
Att skylla på konkurrenter som Björgen och Johaug håller inte då Östberg har fler världscupssegrar.
Wengs mästerskapsfacit efter 2014 är riktigt dåligt med tanke på hennes kapacitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Kalla har sina tre stora ind guld som väger jäkligt tungt. Dock så är VC-resultaten mediokra jämfört med Heidi. Håller fast att det är jämnt mot Kalla. Med Stina vetitusan fast Jonna ligger såklart inte före Heidi. Jonna har dansat fantastisk en(!)-två vintrar, medans Heidi varit på topp i snart tio år.
Kalla har trots allt fler segrar i världscupen samt flera fantastiska stafettinsatser.
Jag har svårt att hetsa upp mig över Wengs andra- och tredjeplatser, Stina har 2 säsonger med nästan lika många segrar som Weng har totalt. Gällande Jonna gick jag kanske händelserna i förväg en aning även om hennes mästerskapsfacit redan är bättre.
Citat:
Okej. Ja, linslus var kanske inte rätt ord. Poängen var att Flugan med sin supporterskara och hennes (tydligen) charmerade personlighet får mer cred för prestationer än Heidi. Håller som sagt Heidi snäppet före i sportsliga framgångar.
Då förstår jag bättre vad du menar även om jag fortfarande inte håller med
Även om deras meriter är oerhört jämna med t.ex 4 individuella medaljer i var håller jag Östberg högre. Hon har mästerskapsmedalj i alla 4 individuella discipliner jämfört med Wengs 2.
Fler segrar i världscupen i flera olika discipliner jämfört med Weng. Weng har inga pallplatser i mästerskap och inga världscupssegrar i lopp med intervallstart.