Fossesholm kommer nog tillbaka i slag men sen blir det svårt att spå. Känner mig 95% säker på att vi sett det bästa av Heidi, Flugan, Haga och Kalvå. Med det inte sagt att vi inte kan få se pallplatser och bra stafettsträckor, i ungefär den inbördes ordningen. Blir även intressant att se hur man från norskt håll väger att några av dessa är bästa hoppet 2023, men kanske inte dom viktigare säsongerna 2025-2026. Det är inte lätt att generationsväxla när kandidaterna bakom är så diffusa, så som i vårat herrlag(fram tills nu åtminstone). Norge har ett så pass uppstyrt system också och många starka viljor att man inte bara slänger ut åkare hursomhelst.
Skånes lockar ju att lyfta fram efter säsongsavslutningen, men när åkare tar så stora kliv en säsong mitt i karriären finns fallgropar att ta sig förbi. Den klassen av åkare(vi kan slänga in Myhre, Simpson-Larsen och Amundsen) jämför jag nog också mer med Moa Olsson än Frida Karlsson tills vidare. Wengarna kommer alltid finnas där, i stafett och masstart kommer man få hyggliga resultat men inte många pallplatser individuellt. Bergane är en riktig slitvarg i bra ålder(och bra för sin ålder) men åkare som är 20 och knappt åker sprint skriker väl inte riktigt framtiden? Men hon är startskottet för den yngre generationen i alla fall om man bortser från Fossesholm, bakom kommer det i min bok ännu bättre talanger men det är inga som går direkt upp på seniornivån och levererar i distans som det känns.
Skånes lockar ju att lyfta fram efter säsongsavslutningen, men när åkare tar så stora kliv en säsong mitt i karriären finns fallgropar att ta sig förbi. Den klassen av åkare(vi kan slänga in Myhre, Simpson-Larsen och Amundsen) jämför jag nog också mer med Moa Olsson än Frida Karlsson tills vidare. Wengarna kommer alltid finnas där, i stafett och masstart kommer man få hyggliga resultat men inte många pallplatser individuellt. Bergane är en riktig slitvarg i bra ålder(och bra för sin ålder) men åkare som är 20 och knappt åker sprint skriker väl inte riktigt framtiden? Men hon är startskottet för den yngre generationen i alla fall om man bortser från Fossesholm, bakom kommer det i min bok ännu bättre talanger men det är inga som går direkt upp på seniornivån och levererar i distans som det känns.