2022-04-14, 10:09
  #1321
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kommer alla Frida-hatare bli ännu argare nu när toppnyheten på Expressen är att hon sagt ”fuck you” på en prisutdelning?

Bara om man tar det ur sitt sammanhang.
Citera
2022-04-14, 10:16
  #1322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kommer alla Frida-hatare bli ännu argare nu när toppnyheten på Expressen är att hon sagt ”fuck you” på en prisutdelning?

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Bara om man tar det ur sitt sammanhang.
Och det kommer haters att göra.
Det är så dom funkar............................................ .....
Citera
2022-04-14, 10:45
  #1323
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kommer alla Frida-hatare bli ännu argare nu när toppnyheten på Expressen är att hon sagt ”fuck you” på en prisutdelning?

Nej, inte på samma sätt som alla Ebba- eller Dyvik-haters hakar upp sig på vad dessa aktiva säger

Annars kan man väl ha synpunkter på att använda "fuck you" men då inte utifrån att en viss individ säger det utan mer rent allmänt om det är lämpligt för idrottare att använda svordomar och liknade uttryck. Själv har jag inte lyssnat/sett vad Frida har sagt och inte läst artikeln i Expressen så jag har ingen egen uppfattning.
__________________
Senast redigerad av Alkibiades 2022-04-14 kl. 11:40.
Citera
2022-04-14, 13:27
  #1324
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, inte på samma sätt som alla Ebba- eller Dyvik-haters hakar upp sig på vad dessa aktiva säger

Annars kan man väl ha synpunkter på att använda "fuck you" men då inte utifrån att en viss individ säger det utan mer rent allmänt om det är lämpligt för idrottare att använda svordomar och liknade uttryck. Själv har jag inte lyssnat/sett vad Frida har sagt och inte läst artikeln i Expressen så jag har ingen egen uppfattning.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlssons-kupp-efter-att-maja-dahlqvist-prisats/
Citera
2022-04-15, 23:14
  #1325
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Och det kommer haters att göra.
Det är så dom funkar............................................ .....

Jag måste fråga, är man hater om man tycker hon är jävligt snygg men inget speciellt på att åka skidor? Eller tycker hon är snygg men inte lika snygg som Johaug? Eller vad gör att man är en hater? Lite pekpinnar skulle uppskattas!
__________________
Senast redigerad av johkv637 2022-04-15 kl. 23:18.
Citera
2022-04-16, 18:52
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Jag måste fråga, är man hater om man tycker hon är jävligt snygg men inget speciellt på att åka skidor? Eller tycker hon är snygg men inte lika snygg som Johaug? Eller vad gör att man är en hater? Lite pekpinnar skulle uppskattas!
Du läste ju inlägget där jag hade citerat två andra inlägg så då har du ju svaret på din fråga???????
Citera
2022-04-16, 23:18
  #1327
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Jag måste fråga, är man hater om man tycker hon är jävligt snygg men inget speciellt på att åka skidor? Eller tycker hon är snygg men inte lika snygg som Johaug? Eller vad gör att man är en hater? Lite pekpinnar skulle uppskattas!

Hatare är du naturligtvis inte, men du borde ägna dig åt något annat än utseende.
Citera
2022-04-24, 10:27
  #1328
Medlem
Alkibiadess avatar
Intervju med Frida om OS och säsongen: https://www.svt.se/sport/langdskidor/darfor-har-frida-karlsson-inte-sett-os-loppen-i-efterhand
Citera
2022-04-24, 11:39
  #1329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Intervju med Frida om OS och säsongen: https://www.svt.se/sport/langdskidor/darfor-har-frida-karlsson-inte-sett-os-loppen-i-efterhand

"Hon pekar framför allt ut bristen på höjderfarenhet, den extrema kylan i Kina och att hennes skidor under skejtdelen i skiathlonen, det första OS-loppet, inte var helt perfekta som orsakerna bakom att hennes första olympiska spel inte blev den succé hon hade hoppats på."

och vems var felet att hon hade brist på höjderfarenhet? Hon och Maja skippade ju höghöjdslägret före säsongsstarten och tränade hemma i Idre istället. Hon och Maja prioriterade världscupen före OS och då blev det som det blev. Kombinationen höjd + kyla gör att man får in mycket mindre syre i lungorna och musklerna vilket drastiskt sänker möjligheten till aerob metabolism. Man får anpassa hastigheten därefter samt inrikta träningen på att klara längre perioder av anaerob metabolism.
Citera
2022-04-24, 12:05
  #1330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
och vems var felet att hon hade brist på höjderfarenhet? Hon och Maja skippade ju höghöjdslägret före säsongsstarten och tränade hemma i Idre istället.
Å andra sidan var hon på höjd i både December och Januari, att hon stannade hemma i November var för att hon tyckte sig behöva mängdträning. Men självklart är felet hennes eget och även ansvariga tränare. Förhoppningsvis byter hon tränare nu till den nya tränare som ska vara i damlaget (och förhoppningsvis också i Östersund).
Citera
2022-04-24, 12:28
  #1331
Medlem
Alkibiadess avatar
Problemet var nog inte att Frida (och Maja) avstod ett höghöjdsläger under hösten utan att hela landslaget hade för få höjddygn under en treårsperiod inför OS.
Citera
2022-04-24, 12:42
  #1332
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Problemet var nog inte att Frida (och Maja) avstod ett höghöjdsläger under hösten utan att hela landslaget hade för få höjddygn under en treårsperiod inför OS.

Utan tvekan är det så. Sedan verkar det slå lite olika ändå från individ till individ. Jonna och Wille klarade ju förhållandena i OS galant. Wille trots sin unga ålder dessutom. Dock tävlade de ju knappt alls innan spelen och det tror jag (också) är en bidragande orsak till deras framgångar där.
__________________
Senast redigerad av katw 2022-04-24 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in