2022-04-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Och på Flashback inte ett nytt.
Du har inte förmåga att bemöta de punkter som tas upp med motargument. Istället kritiserar du skribenten genom att att försöka förlöjliga argumenten och skribenten.

Lite som Ebba gör i ”the Esbjörn gate” faktiskt. Är ni skolade i samma anda tro?
Om det hade funnits några punkter att bemöta med motargument hade jag gärna gjort det. Problemet är bara att det endast handlade om tyckande baserat på fantasier om hur det hade gått till. Din älskade MisterSeven har gång på gång beslagits med lögn. När han exponerats har han inte en enda gång bemött det med några motargument, utan börjat yra om "juridiskt tjafs".

Om du tror att jag har något som helst gemensamt med Ebba, Livets ord eller KD, har du 200% fel. Du insåg inte att du själv försökte förlöjliga skribenten nu?
2022-04-24, 14:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Självklart vet jag att det sker en bodelning vid en skilsmässa. Och självklart vet jag att minst en part behöver fixa nytt boende. Jag ifrågasätter varför Ebba inte stred för att få vara den som behöll makarnas hus. Med tanke på hur viktigt det är för henne att bo i området och att ha närhet till sina föräldrar.

Som jag skrev, du bara ljuger, nu medger du det också.

Ebba gjorde vad hon kunde för att hon skulle få fastigheten, men så blev det inte. Återigen sprider du bara en massa lögner. Istället köpte hon ett hus av en granne som så gärna ville sälja sitt hus till Ebba att han själv gick till henne och erbjöd huset. Så blev det också. Finns inget fel i något av det.
2022-04-24, 15:21
Medlem
Citat:
Det har du delvis rätt i. Dock om man är så pass i beroende ställning till någon att man inte vågar stå på sig om en husförsäljning ifrågasätter jag verkligen hur glasklar man kan vara. Om vi ska vara ärliga har det ju heller inte framkommit några bevis för att Majkgård eller någon annan har gjort något för att påverka Esbjörn. Ska vi vara ärliga en gång till så inser ju de flesta att det är orimligt att Majkgård skulle få med alla, från vännen Esbjörn berättade först för, till läkare och ett flertal juridiska ombud och advokater på sin giriga plan att ärva ett enligt många här ett värdelöst hus.

Så enligt mig är det är anmärkningsvärt att den glasklare och tvärsäkra Esbjörn på mindre än två veckor lyckas bli så påverkad av sin omgivning att han är beredd att strida för sitt hus i år.

Det här är lite intressant, det finns ju dokumenterat hur Majkgård var delaktig i psykologutredningen på Esbjörn Bolin. Det var hon som beskrev hur han fungerar i vardagen med mat, hygien och annat som kallas för ADL (aktiviteter i dagliga livet). När hon sedan såg resultatet på utredningen så kontaktade hon psykologen för att få ändra sina svar eftersom hon tyckte att Esbjörns kognitiva problem inte beskrevs tillräckligt svåra….

Vännen, Ulf, som Esbjörn först berättade allt för bor väl också i ett hus som Majkgård äger…..?

Enligt Bolin så har väl advokaterna tvingat honom att skriva på förlikningsavtalet mot hans vilja…?

Majkgård beskrivs i psykologutredningen som Esbjörns närmaste anhörige, det innebär väl att hon av alla människor har störst inflytande på Esbjörn Bolin om det är så att han är lättlurad och låter sig påverkas att göra saker mot sin vilja?

Hon har väl även ärvt två fastigheter tidigare från äldre herrar med koppling till Odalgården, varför samlar hon på dessa äldre gubbarna, vad lockar dem till Odalgården?

Borde inte polisen titta lite närmare på vad som försiggår på denna ”kursgård”?
2022-04-24, 17:05
Medlem
Citat:
Nej, det är du som försöker förlöjliga. Jag var ironisk, eller kanske rent av lite elak. Men hur tänker du att påstå att någon har liknade tanke mönster som Ebba är att förlöjliga. Tycker du Ebba är löjlig?

Det finns att argument att bemöta i vad folk skriver här. Du väljer dock att bemöta återlagra att bemöta dessa genom att ge dig på skribenten med påstående om lögn och personangrepp. Återigen lite som Ebba. Hon personangreppade ju till sig ett förtal i och med denna husaffär.

Du använder oxå begreppet lögn frekvent. Att missa någon liten detalj eller ha fel i någon fråga är inte lögn och det betyder inte heller att man diskvalificeras från att delta i diskussionen. För att använda mig själv som exempel, jag trodde att verandan på Esbjörns hus var en glasveranda. Att det visade sig vara en veranda som inte var inglasad betyder inte att jag är opålitlig eller att jag ljuger. Utan att jag mindes fel på den detaljen.
Som brukligt ger du dig in på vantolkningar, till och med av vad du själv skrivit.
Du skrev först: "Lite som Ebba gör i ”the Esbjörn gate” faktiskt. Är ni skolade i samma anda tro?"
Nu är det plötsligt: "att påstå att någon har liknade tanke mönster som Ebba".

Du förstår uppenbarligen inte att du i ditt första inlägg grovt insinuerade att jag på något sätt skulle ha anknytningar till Ebba, Livets Ord eller hennes krets.

Om Esbjörn själv vittnat i rätten att han sålt fastigheten av egen fri vilja, utan något som helst tvång, du tycker inte att det är en lögn när man upprepat kallar det ett tvångsköp? Om du tycker det är en liten detalj är det en bra indikator på hur du hanterar sanningen.
2022-04-24, 17:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Njaa hon var ju med under förlikningsprocessen och närvarade vid undertecknandet av avtalen.
Både MPL och advokaterna anklagades ju i ångerbrevet för att ha tvingat Esbjörn till förlikning.
Hon blev ju avpolletterad som generalska, Esbjörn tog sig en ny och Sture tog över från advokaterna.
MPL kan vi nog anse som avslutat kapitel efter det att förlikningen undertecknats.
Då lär det va den nya som tog över efter Mpl.
Vad var det han sa,, vi får se vad som händer, dvs han styr ej själv.
2022-04-24, 17:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det här är lite intressant, det finns ju dokumenterat hur Majkgård var delaktig i psykologutredningen på Esbjörn Bolin. Det var hon som beskrev hur han fungerar i vardagen med mat, hygien och annat som kallas för ADL (aktiviteter i dagliga livet). När hon sedan såg resultatet på utredningen så kontaktade hon psykologen för att få ändra sina svar eftersom hon tyckte att Esbjörns kognitiva problem inte beskrevs tillräckligt svåra….

Vännen, Ulf, som Esbjörn först berättade allt för bor väl också i ett hus som Majkgård äger…..?

Enligt Bolin så har väl advokaterna tvingat honom att skriva på förlikningsavtalet mot hans vilja…?

Majkgård beskrivs i psykologutredningen som Esbjörns närmaste anhörige, det innebär väl att hon av alla människor har störst inflytande på Esbjörn Bolin om det är så att han är lättlurad och låter sig påverkas att göra saker mot sin vilja?

Hon har väl även ärvt två fastigheter tidigare från äldre herrar med koppling till Odalgården, varför samlar hon på dessa äldre gubbarna, vad lockar dem till Odalgården?

Borde inte polisen titta lite närmare på vad som försiggår på denna ”kursgård”?
Jo det borde vara av intresse även länstyrelsen är ju efyer svartbyggen som har gjorts.
Säkerligen har Esb varit : vaktmästate" i utbyte mot der numera sålda arvgodset.
Då hon förutom har styrt och ställt i Esb liv till och med innan hans sambo gick bort. Han tyckte väll att gräset va grönate där.
Hon har förutom kört honom även försökt att ta ut pengar från hans konto.
2022-04-24, 19:19
Medlem
trngws avatar
Det var ett evinnerligt tjat om Esbjörn som änkling.

Och som vanligt är det trollen som vill ge en falsk och lögnaktig bild för att utmåla gärningsmannen Esbjörn som det offer han aldrig har varit.

Esbjörn är ingen änkling, har aldrig varit och lär aldrig bli. Esbjörn har aldrig varit gift, han blev aldrig mer än särbo. Han och den dam han hade ihop det med hade igenom hela deras gemensamma liv sina egna bostäder. Precis på samma vis som Esbjörn fortsatte att ha även när den lögnaktiga sol och vårar kärringen Majkgård försökte lura i psykologen Barry att hon var Esbjörns sambo Ja jösses vad mycket lögner det flyger och far i Esbjörnlägret dagarna i ända.
2022-04-24, 19:30
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så mot sin f.d. make hade hon inte mycket att sätta emot........hm....undrar varför jo jo men å hoppa på en gammal änkling, ledbruten och synnerligen ålderstigen - jo se det kunde hon den ärkebitchen.
Esb. var 81 år när han sålde huset, samma som medellivslängden för män 2021. Hur kan det var synnerligen ålderstigen?
2022-04-24, 19:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Och hur kan en liten patetisk man lika dej veta vad hon har försökt att ta ut eller inte ta ut?
Hur vet du att jag är liten?
Jag vet det för hon sa det
Men hon fick inte för banken blandannat.
Senast redigerad av braattha 2022-04-24 kl. 19:45.
2022-04-24, 19:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Och hur kan en liten patetisk man lika dej veta vad hon har försökt att ta ut eller inte ta ut?

Hon har själv sagt det.
Dessutom ringde hon först sjönära inifrån banken och krävde att få Ebbas kontonummer.
Hon försökte få tillgång till Esbjörns konto för att ta ut 390.000:- dvs. handpenningen.
Något kontonummer fick hon inte och tillgång till Esbjörns konto blev hon nekad av banken.
2022-04-24, 20:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hon har själv sagt det.
Dessutom ringde hon först sjönära inifrån banken och krävde att få Ebbas kontonummer.
Hon försökte få tillgång till Esbjörns konto för att ta ut 390.000:- dvs. handpenningen.
Något kontonummer fick hon inte och tillgång till Esbjörns konto blev hon nekad av banken.

Så var det. Och Esbjörn var inte ens med till banken. Så klart att han inte var. För han ville ju sälja sitt hus. Det var sol och vårar kärringen Margareta Majkgård som inte ville att Esbjörn skulle sälja. För det var ju hennes hus, tyckte hon.
2022-04-24, 21:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ebba ska köpa hus finner en som vill sälja och så snart 2 år efteråt har hon fortfarande inte lyckats flytta in och så för att en sol-o-vårare satt käppar i hennes hjul hur i h-e låter hon sig så valsas med bevare oss väl för en sån inkompetent flicksnärta på någon ministerpost ja å sen ryktas det om att säljaren ska stanna hos henne som inneboende under hela 3 år åtminstone det borde hon väl förmå sig å dementera

Ånä hans tid att vistas i huset är redan över har du inte hängt med ?
Vad det gäller en rättshaverist samt din före detta vän Binninge som du kallade okvädesord så har dom verkligen bara förhalat så mycket det går i husaffären vilket knallkorken har försökt att få det som Binninge inte gjort,, men så är ju inte korken så smart haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in