2022-04-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är troligt att polisen blivit inkopplad , och att de följer noggrant varje vink som manipulerar Esbjörn.
En sådan polisanmälan drar iväg med tiden si sådär 1 - 3 år ..
Skulle tro att detta fortfarande hålls hemligt , eftersom Esbjörn visar tydliga tecken på att ha blivit utsatt för bedrägeri.

Troligen inte.

Med tanke på Esbjörn eller hans ombud har inte ens anmält Esbjörn fd advokater till polisen eller advokatsamfundet gällande påståendet att Esbjörn ska ha blivit tvungen att skriva på förlikningen mot hans vilja, finns det liten chans att de ens anmält busch för bedrägeri.
Esbjörn fösta ombud anmälde ju Busch för trädfällning, då borde han inte haft problem med anmäla henne för bedrägeri.

Du kan lägga fram bevis eller underlag. Skulle hjälpa om du vill man ska tro på dig.
2022-04-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Du kan mycket väl ha rätt, för om isf är det extremt känsligt, iom att det är ett valår, så att Polis håller det hemligt tills utredning visar på ett nytt grovt brott av Sektdrottningen är inte alls konstigt.
Att Esbjörn blev lurad initialt av henne är bortom allt tvivel, dock kan det vara svårt att bevisa.

De kanske utredder advokater som Esbjörn hävdar tvingat honom skriva på förlikningen.

Esbjörn har sagt till rätten han inte blev tjatade på gällande när han skrev på kontraktet.

Har du glömt bort att de utredde trädfällning?
Senast redigerad av nighter825 2022-04-03 kl. 18:29. Anledning: Stavfel
2022-04-03, 18:41
Avslutad
Citat:
Du kan mycket väl ha rätt, för om isf är det extremt känsligt, iom att det är ett valår, så att Polis håller det hemligt tills utredning visar på ett nytt grovt brott av Sektdrottningen är inte alls konstigt.

Att Esbjörn blev lurad initialt av henne är bortom allt tvivel, dock kan det vara svårt att bevisa.

Att hela processen verkar ha stannat upp nu kan också bero på att Polis hittat bevis på ännu ett grovt brott av Sektdrottningen.
Vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer närmsta veckorna.
Bevismaterialen är juh det som rätten hjälper Esbjörn med , så att Esbjörn ska få sin rätt fastställd.
Jajjamänn .. helt riktigt.
Vi väntar ..
2022-04-03, 18:55
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Bevismaterialen är juh det som rätten hjälper Esbjörn med , så att Esbjörn ska få sin rätt fastställd.
Jajjamänn .. helt riktigt.
Vi väntar ..

Nja, jag tror du fått rättsväsendet om bakfoten. Rätten dömer utifrån de bevis som lämnas in och de vittnesmål som har begärts av respektive ombud. De hjälper inte ena eller andra sidan att bevisa någonting.
2022-04-03, 19:15
Medlem
Citat:
Esbjörn blev lurad från första början. Vad som sedan händer , eller vad han säger har mindre betydelse.
Det är alltid de första orden Esbjörn sagt - jag vill inte sälja , och inte till Ebba.
Det är detta som räknas och som är tung bevisning.
Varför finns det ingen bevisning för detta lurendrejeri?
Varför finns det ingen av parterna som hävdar att han blev lurad?
Borde inte åtminstone ESBJÖRN själv kunna avgöra det - och i så fall säga det?
Vad vet du som inte ens Esbjörn vet?
2022-04-03, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nja, jag tror du fått rättsväsendet om bakfoten. Rätten dömer utifrån de bevis som lämnas in och de vittnesmål som har begärts av respektive ombud. De hjälper inte ena eller andra sidan att bevisa någonting.
När det kommer högre upp inom rättsväsendet är det så de jobbar. Dels pga att överklagan lämnats in.
Dels pga att i denna affären framgår tydlig osämja från start så att säga.
Dels också för att lagfarten ännu innehas av Esbjörn.

Finns lixsom ingen anledning att skriva över lagfarten på någon annan eftersom denna kommer förlora rätten till sin tidigare "framgång".
2022-04-03, 19:25
Medlem
Citat:
När det kommer högre upp inom rättsväsendet är det så de jobbar. Dels pga att överklagan lämnats in.
Dels pga att i denna affären framgår tydlig osämja från start så att säga.
Dels också för att lagfarten ännu innehas av Esbjörn.

Finns lixsom ingen anledning att skriva över lagfarten på någon annan eftersom denna kommer förlora rätten till sin tidigare "framgång".

Så inget som antyder polisen eller åklagare utreder?
Finns inget som antyder heller på att Busch har blivit anmäld för det du hävdar.
2022-04-03, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför finns det ingen bevisning för detta lurendrejeri?
Varför finns det ingen av parterna som hävdar att han blev lurad?
Borde inte åtminstone ESBJÖRN själv kunna avgöra det - och i så fall säga det?
Vad vet du som inte ens Esbjörn vet?

Inte lätt att som 80+ dement man förstå och säga rätta saker vid rätta tillfällen.
2022-04-03, 19:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Precis rätt tänkt av dig , och dessutom sa Esbjörn - och inte till Ebba ... det hörde jag

Vad du inte tänker på är att det var flera veckor efter att han hade sålt.
Han ville sälja, han kunde sälja, han sålde också och sa sen aldrig till köparen ”jag vill inte sälja”
Det går inte att säga ”jag vill inte sälja” när man inte längre äger det man redan sålt.
Man kan däremot i samråd med nye ägaren få ett hävningsavtal och återbetala köparen.
Men det ville ju inte Esbjörn, han ville bara ha mer o mer betalt för det han inte äger.
2022-04-03, 19:30
Medlem
Citat:
Inte lätt att som 80+ dement man förstå och säga rätta saker vid rätta tillfällen.

Så Esbjörn är dement? Har du det bekräftat? Eller gillar du förtala äldre människor?

Betyder det att hans ord gällande han var tvungen att skriva på förlikningen är falsk?
2022-04-03, 19:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Esbjörn blev lurad från första början. Vad som sedan händer , eller vad han säger har mindre betydelse.
Det är alltid de första orden Esbjörn sagt - jag vill inte sälja , och inte till Ebba.
Det är detta som räknas och som är tung bevisning.

Nej han blev inte lurad och det är bevisat till domstolen.
Esbjörn har själv i domstol sagt att han sålde av egen vilja.
Försäljningen är korrekt och fastigheten är såld sedan 20/8-2029
Men du har faktiskt helt rätt i en sak:
”Vad som sedan händer, eller vad han säger har mindre betydelse”
2022-04-03, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad du inte tänker på är att det var flera veckor efter att han hade sålt.
Han ville sälja, han kunde sälja, han sålde också och sa sen aldrig till köparen ”jag vill inte sälja”
Det går inte att säga ”jag vill inte sälja” när man inte längre äger det man redan sålt.
Man kan däremot i samråd med nye ägaren få ett hävningsavtal och återbetala köparen.
Men det ville ju inte Esbjörn, han ville bara ha mer o mer betalt för det han inte äger.
Där har du en detalj i att även Ebba gick att manipulera. Ett av rättsväsendets test..
Ja det är bara att vänta på en lapp i brevlådan om stämning , när den kommer kan jag inte svara på.

Det är så HD jobbar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in