2022-04-24, 18:02
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du inser att det lika gärna kan vara en av gäddorna väl?
"lika gärna" är ju inte alls sant.

Dumpen säger själva att de har kontakt med samtliga (nära) anhörig. Om någon försökte spela rollen som "falsk maka" så skulle den riktiga makan bara behöva pinga Sara som sen uppmärksammade detta i tråden.

Ju längre tid som förflyter utan att detta händer ju mer "legit" framstår E.84 som.

(Sen krävs iofs att INFOLINA spelar rent för att ovanstående resonemang ska hålla, men nån "root of trust" måste man ha.)
Citera
2022-04-24, 18:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ni läser mitt inlägg som f-n läser bibeln! Inte det jag skrev, utan helt min syn på saken (om ni besitter läsförmåga). Diskuterar inte detta mer med er hyenor i tråden.
Du såg en chans att sätta dit Dumpen med hjälp av en sårbar och vilsen kvinna, som just nu behöver sörja och få rätsida på tillvaron.
Citera
2022-04-24, 18:05
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du såg en chans att sätta dit Dumpen med hjälp av en sårbar och vilsen kvinna, som just nu behöver sörja och få rätsida på tillvaron.

Du har så rätt.
Citera
2022-04-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango

Dumpen säger själva att de har kontakt med samtliga (nära) anhörig. Om någon försökte spela rollen som "falsk maka" så skulle den riktiga makan bara behöva pinga Sara som sen uppmärksammade detta i tråden.

Ju längre tid som förflyter utan att detta händer ju mer "legit" framstår E.84 som.

(Sen krävs iofs att INFOLINA spelar rent för att ovanstående resonemang ska hålla, men nån "root of trust" måste man ha.)

Du vet inte. Du antar flera saker som ska falla på plats för att det ska stämma och inget är något du kan vederlägga.
Citera
2022-04-24, 18:13
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Oj detta blir en så kallad utmaning, då svaret på rebusen riktigt passar mitt blågula uttal, medan någon med blåvitt modersmål förmodligen löst detta med glans.

Sagan om Kinky Ove börjar i en tidsålder med flower power, Tet-offensiv i Vietnam och mord på Martin Luther King. Ingen vet om han i ung ålder var "kinkig och snuskig" men han sägs ha varit en pilsk grabbhalva som juckade på allt som rörde sig. Ja, Ove var ett riktigt pervo till att jucka. En riktig blå och vit juckare.

Låt oss gå vidare till geografin istället. Inom vår huvudstads län återfinns denne kinky jävel, hemmahörande i en tätort med 76 320 invånare (31 december 2020).

Lyssna gärna på podden "Pedofilodyssén" för övrigt:
https://play.acast.com/s/dumpenpodden/pedofiloddyse
Det var inte den enklaste rebusen du kom med. Jag gör ett försök jag också.

Kinky-Ove har samma förnamn som förledet i den by där världens största ishotell byggs upp varje vinter.

Hans andranamn är detsamma som skogens konung enligt finsk mytologi.

Efternamnet för tankarna till den olympiska löpdistans som är den enda löpgren i OS som alltid sker på värdstadens gator.

Dessutom vet vi att Kinky-Ove INTE bor i NORRtälje. alltså bor han i?

Och gatuadressen för tankarna till en plats där den svenska författarinnan som skrev Tomtebobarnen kanske varvar ner efter döden.
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-24 kl. 18:18.
Citera
2022-04-24, 18:22
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du vet inte. Du antar flera saker som ska falla på plats för att det ska stämma och inget är något du kan vederlägga.
Då läste du nog fel. Precis som jag skrev antar jag bara att INFOLINA kan uppfattas som "root of trust". Resten av sannolikhetsresonemanget följer av detta.

Det finns inget som behöver "vederläggas". Jag bara skrev att sannolikheten ökar över tiden. Inte att den blir 100 %.
Citera
2022-04-24, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Det var inte den enklaste rebusen du kom med. Jag gör ett försök jag också.

Ja tack, jag lyckades inte så bra med mitt rebus-knåpande... Citerar ett tidigare av mina inlägg som kanske är lite tydligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
I podden "Pedofilodyssén" från 30 januari 2022 så diskuteras "Ove", det som sägs vid ca 5:30 in i klippet tycker jag är intressant.

Tvekar på en rebus då jag inte har torrt på fötterna, men en potentiell rebus kan innehålla Guy Ritchie, Big Daddy Kane och Andi Herzog.
Citera
2022-04-24, 18:24
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Jag tycker E.84 verkar trovärdig. Hon är säkert anhörig precis som hon säger.

De hade tydligen känt varandra i 18år och han har under hela tiden enl. Ts varit en bra make och far. Klart ts blir lite överraskad. Motsatsen vore ju märklig.

Ts med barn är ju de enda riktigs offren i den här affären. Det är intressant att höra hur Dumpen och samhället hanterat detta.
Citera
2022-04-24, 18:25
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Absolut. Fakta är ju vad han skrivit i chatten och hur han beter sig i videon.
Jag hoppas du hittar något annat sätt att hantera detta.
Och det framstår lite som att du försöker skydda honom. Akta bara så inte folk får fel bild av dig, lätt hänt.
Om man läst E.84:s samtliga inlägg så tycker jag inte alls det framstår så. Det kan inte vara ditt egna borderline-tänk som gör att du är oförmögen att uppfatta nån nyans mellan svart och vitt och måste börja hota med "akta så folk inte får fel bild"?

Varje gång du (eller nåt av dina otaliga alter-egon) får ett "bortskämd tonåring"-utbrott så haglar förolämpningarna åt alla håll. Till och med mot folk i tråden som är på din sida. (Se nedan.)

Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Vad ska hon skriva för jävla inlägg? Vad ska det handla om? Hon är ju här för att diskutera kring hur det är att vara anhörig inte för att bikta sig.
Amen!
Citera
2022-04-24, 18:32
Medlem
okok1s avatar
Vilka äckelmänniskor som har förstört ordet fiska och gäddor.

Kalla en spade för en spade istället jävla idioter. Detta börjar likna mer en sekt. Nyord för nyfrälsta i peddosekten AB.
Citera
2022-04-24, 18:32
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag tycker E.84 verkar trovärdig. Hon är säkert anhörig precis som hon säger.

De hade tydligen känt varandra i 18år och han har under hela tiden enl. Ts varit en bra make och far. Klart ts blir lite överraskad. Motsatsen vore ju märklig.

Ts med barn är ju de enda riktigs offren i den här affären. Det är intressant att höra hur Dumpen och samhället hanterat detta.
Det tycker jag också. Och om hon inte är det så skulle hon ju vara ganska korkad då den "riktiga anhöriga" oundvikligen (förr eller senare) får nys om saken och ber infolina dementera då dessa två redan (utgår jag ifrån) varit i kontakt. Detta har ännu inte hänt.
Citera
2022-04-24, 18:33
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Om man läst E.84:s samtliga inlägg så tycker jag inte alls det framstår så. Det kan inte vara ditt egna borderline-tänk som gör att du är oförmögen att uppfatta nån nyans mellan svart och vitt och måste börja hota med "akta så folk inte får fel bild"?

Varje gång du (eller nåt av dina otaliga alter-egon) får ett "bortskämd tonåring"-utbrott så haglar förolämpningarna åt alla håll. Till och med mot folk i tråden som är på din sida. (Se nedan.)

Amen!

Hota? Eller så sa jag det av ren omtanke din trångsynta gulleplutt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in