2022-04-24, 11:27
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Måste vara en fruktansvärd situation du och barnen hamnat i. Hoppas verkligen att det lägger sig med tiden. Starkt av dig att gå ut här och dela din upplevelse.

Det finns alltid så många perspektiv. Så många som berörs på olika sätt.
Jo så är det. Blir ju många ringar på vattnet lixom.
tycker det är viktigt att lyfta anhörigas perspektiv men har inte orkat det tidigare. Tack.
Citera
2022-04-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är bra att man är kritiska. Men om man baserar sin kritik på okunskap blir det ju tokigt. Tex så verkar du tro att Dumpen "ta lagen i egna händer" vilket inte stämmer.

Kritik är hursomhelst befogad. Alldeles för mycket folk som sväljer allt med hull och hår och skiter i all möjlig källkritik oavsett vad som framförs och publiceras. Det Patrik gör är att sätta sig över lagen.
Citera
2022-04-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Kritik är hursomhelst befogad. Alldeles för mycket folk som sväljer allt med hull och hår och skiter i all möjlig källkritik oavsett vad som framförs och publiceras. Det Patrik gör är att sätta sig över lagen.
Förklara gärna hur han sätter sig över lagen.
Citera
2022-04-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Förklara gärna hur han sätter sig över lagen.

Sättet han provocerar fram brott är förkastligt. Som någon skrev verkar jurister vara inkopplade och det är bra nog. Hade Janne Josefsson sett sina bästa dagar hade han utan tvekan knackat på hos Sjöberg och undrat vad som egentligen försiggår.
Citera
2022-04-24, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
"Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat." https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Vad som känns rätt, och vad statistiken och forskningen säger är två skilda saker.

Så ja, Dumpens nettoeffekt är med största sannolikhet att fler barn blir utsatta för sexuella övergrepp/våldtäkt.
Ja logiskt sett måste det bli nettoeffekten. Risken var låg att barn blev dejtade på nätet av okända. De män som har för avsikt lär fortsätta. Förvissa sig på förhand. Spaning av polisen slås sönder och övergrepp normaliseras.
Därutöver sociala konsekvenser för anhöriga till ingen nytta mer än att öka normaliseringen. Dumpen är verket av en känslostyrd kvinna. Smutskastning inför valkampanjen ser jag inte som osannolik. Det behöver inte ens vara gäddor innan valdagen. Inget ansvar.
Citera
2022-04-24, 11:50
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Handlar den här tråden plötsligt om att intervjua uthängda och anhöriga?

Är det inte dags att börja rikta kritik mot sidans ägare istället? Ta reda på den dolda agendan bakom och vad de egentligen vill ha ut av det de håller på med? De verkar ju trigga varandra något vansinnigt och särskilda begränsningar verkar de absolut inte ha. Som att sätta två bipolära människor vid tågspakar och inte bry sig om vad som kommer hända härnäst även om tåget är fullt av passagerare. Jag tror både jag och du kan fastslå att i ett rättsystem är det de som har mandat och bura in förövare som gör det mest. Inte två känslostyrda individer helt utan större koll på läget.

Klart vissa har frågor.

Jo jag håller absolut med dig. Det är rättssystemet som ska sköta detta.
Citera
2022-04-24, 11:52
Avslutad
Psykiatriker, forskare och jurister har öppet sagt att det Dumpen håller på med är fel. Dels fel rättsligt och framförallt fel gällande barnens säkerhet. Bryr sig Dumpens grundare? Svar nej. Bryr sig anhängarna? Svar nej.

Det har aldrig handlat om barnens väl och ve för flertalet av Dumpens fans.
Citera
2022-04-24, 11:54
Avslutad
Jag tror att efterfrågan att pröva Dumpen kommer men att den behöver tid att mogna. Jag tror att hon behöver dömas. Detta ansvar måste ligga på JK eller medieaktörer.
Hon har fått hybris och förstör för barn och ökar på sikt övergrepp. Dumpen bör bokstavligen drivas dit den hör hemma.
Citera
2022-04-24, 12:04
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo så är det. Blir ju många ringar på vattnet lixom.
tycker det är viktigt att lyfta anhörigas perspektiv men har inte orkat det tidigare. Tack.

Det är viktigt med anhörigas perspektiv och jag välkomnar dig hit och tycker det är starkt av dig att vara med.
Citera
2022-04-24, 12:06
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Det är viktigt med anhörigas perspektiv och jag välkomnar dig hit och tycker det är starkt av dig att vara med.
Tack
Citera
2022-04-24, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ja fy fan för Ove, han ser ut som en svårartad tumör också där han sitter och jäser av missbildning bakom ratten. Förtjänar att hängas ut med jämna mellanrum.

Låt oss hänga ut Kinky Ove igen!

Jag har tittat noggrant på videon, är det inte en Citroën C3 den maligna tumören jäser i? Det ser ut så med tanke på A-stolpens lite böjda form, "quarter glass" rutans utseende som skymtar i slutet av videon samt interiören (speciellt nackstöden).
Edit: Fick för mig att det kunde vara en Ford Focus, men tittar man på sömmarna i framsätet samt framdörrens handtag på utsidan så pekar det fortfarande på Citroën C3.

I podden "Pedofilodyssén" från 30 januari 2022 så diskuteras "Ove", det som sägs vid ca 5:30 in i klippet tycker jag är intressant.

Tvekar på en rebus då jag inte har torrt på fötterna, men en potentiell rebus kan innehålla Guy Ritchie, Big Daddy Kane och Andi Herzog.
Senast redigerad av Raymond-Chow 2022-04-24 kl. 12:46.
Citera
2022-04-24, 12:12
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Det är just därför som vi inte kallar dem pedofiler. Vi kallar dem gäddor, de är rovdjur som gärna mumsar I sig ungar av sin egen art.
Ni kallade dom peddon innan ni fick kritik på flashback. Det visar att ni inte är helt förhärdade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in