2022-04-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Han har begått ett brott, men vem kan klandra honom. Jävligt störig horunge det där.

Inte så lätt i USA. First amendment införde 'fighting words doctrine', med andra ord en begränsning på yttrandefriheten, vilket kan göra det lagligt att agera i självförsvar då orden anses vara en typ av angrepp.

Så det finns grund för att detta skulle anses vara självförsvar, då man har provocerat fram reaktionen, sedan hur det fungerar civilrättsligt är någonting jag inte vet.
Citera
2022-04-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 nej. Han borde ha sagt till personalen att han blir trakasserad.

2 kan man kanske, det beror på, men jag är ett fan av "två fel utgör icke ett rätt"

3 Jag blir mer fruktansvärt förbannad EFTERÅT, inte i stunden... Men har aldrig varit i slagsmål så jag vet verkligen inte hur jag hade reagerat. Ibland knyter man nävarna helt automatiskt...

Anser du inte att det kan finnas förmåner rent socialt om det är så att viss våld kan vara rättfärdigat?

Att vissa människor bör förstå, vid en tidig ålder, att man inte kan säga vad som helst till vem som helst för att konsekvensen av detta är någonting utanför personens kontroll?

Jag anser helt och hållet att nuvarande generationer är uppkäftigare än man var för, och jag tror viss del är kopplad till social media. Är det så att man är uppkäftig, så hade man förr i tiden fått sig en lavett och vetat att gränsen nu passerats, men då man nu slänger upp luren och filmar istället så tror jag att dessa läxor ej sker i samma skala och vi får således idioter som på filmen.

För mig så är visst våld rättfärdigat i vissa situationer, hade någon varit uppkäftig och aktivt försökt provocera trots att jag försökt de-eskalera och varnat personen, så anser jag därefter att våld är berättigat. Många människor behöver veta vart gränser går så att de kan förhålla sig till den, annars får man bortskämda snorungar.
Citera
2022-04-22, 21:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Här är klippet

Tycker ju givetvis att han förtjänar det, vi måste tillbaka till den gamla skolan. "Talk shit, get hit" är ju en fras och idé som vi rört oss bort ifrån som samhälle, men Mike Tyson har inte hängt med där.

Enligt en nyhetsrapport så var medpassageraren full och slängde även en vattenflaska på Tyson, utöver det som syns i videon.

• Anser ni att han gjorde rätt?
  • Kan man rättfärdiga handgemäng av att bli trakasserad?
  • Vart går er gräns?

Det du tar upp är "jättesvår":
Jag fattar helt Tyson att han lackar ur.
I flyget är det minst "bussinessclass" han har köpt biljett i. Alltså flygvärdinnorna borde gjort sin "bitch-ficht" absolut FÖRE Tyson skulle behöva börja boxas.

Varför fick vi inte se en "bitch-fight" med flygvärdinnor inblandade i?
Flygvärdinnorna borde "bankat vett" i idioten, Tyson hade givetvis kunna fixat biffen, men han var där som passagerare, inte som jobbare..
Citera
2022-04-22, 21:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Helt rätt. Jag hade gjort likadant själv.

Man ser ju dessutom att han inte tog i. Han klappade ju bara honom lite.
Hade han fått en riktig smäll så hade han däckat.

Håller med. Men jag är tyvärr så jävla snäller så jag begår sällan våld mot personer.
(Om det är "utanför leken alla ska tåla")
Tyson var "utanför ringen", och då håller jag med både mig själv samt Tyson!

Tyson är BRA!
-Alla lackar ur då och då.
Senast redigerad av kraftfoder 2022-04-22 kl. 21:46.
Citera
2022-04-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om Tyson hade gjort det mot mig skulle jag ha stämt honom på många miljoner. Han är själv dollarmiljonär flera gånger om med sitt cannabisimperium. Dessutom, blir man inte lugn av cannabis?

skulle du bete dig som den där jävla ungen ? Knappast va?
Citera
2022-04-22, 21:57
Medlem
imaloser107s avatar
Verkar ha blivit en ''grej'' av att reta upp kändisar, få smisk medan folk lägligt spelar in. En ny trend som Will Smith startade?
Citera
2022-04-22, 21:59
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Inte så lätt i USA. First amendment införde 'fighting words doctrine', med andra ord en begränsning på yttrandefriheten, vilket kan göra det lagligt att agera i självförsvar då orden anses vara en typ av angrepp.

Så det finns grund för att detta skulle anses vara självförsvar, då man har provocerat fram reaktionen, sedan hur det fungerar civilrättsligt är någonting jag inte vet.

Väldigt bra. Då kan inte fega råttor (som bland annat de hatiska smygrasisterna på Flashback) gömma sig bakom 'yttrandefrihet jag kan säga vad jag vill till dig och du får inte röra mig'.
Citera
2022-04-22, 22:02
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
skulle du bete dig som den där jävla ungen ? Knappast va?

Vad gör han då? Så störig ser han inte ut att vara.
Citera
2022-04-22, 22:04
Avslutad
Bra att han slog miffot.
Citera
2022-04-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Väldigt bra. Då kan inte fega råttor (som bland annat de hatiska smygrasisterna på Flashback) gömma sig bakom 'yttrandefrihet jag kan säga vad jag vill till dig och du får inte röra mig'.

Detta gäller enbart i USA, inget liknande finns i Sverige. Sedan är ju USA ljusår i framtiden med att kunna prata om samhällsproblem, då man även har tydlig data på vilka som begår mest brott och vad de har för bakgrund.

Det som man försöker undvika i Sverige, då den typen av statistik är "rasistisk". Hur statistik är rasistisk är ju givetvis ingenting som någon kan förklara på ett bra sätt, trots allt är ju det svart på vitt vad som sker.

Men ja, verkligheten är rasistisk, och likaså alla människor i den.
Citera
2022-04-22, 22:09
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Detta gäller enbart i USA, inget liknande finns i Sverige. Sedan är ju USA ljusår i framtiden med att kunna prata om samhällsproblem, då man även har tydlig data på vilka som begår mest brott och vad de har för bakgrund.

Det som man försöker undvika i Sverige, då den typen av statistik är "rasistisk". Hur statistik är rasistisk är ju givetvis ingenting som någon kan förklara på ett bra sätt, trots allt är ju det svart på vitt vad som sker.

Men ja, verkligheten är rasistisk, och likaså alla människor i den.

Vet mycket väl att du talade om USA och inte Sverige.
Missförstå inte mig nu. Vet givetvis att en massa invandrare begår brott och att man bör kunna tala mer öppet om det. Jag menar dock inte normala människor som ogillar kriminellt slödder och accepterar hårt arbetande individer.

Jag pratar om de som oavsett vad, ogillar invandrare just för att de är invandrare. Oavsett hur de beter sig. Finns en hel del sånna här tyvärr. Men nu ska jag inte deraila tråden.

Mvh loserN ^.^
Citera
2022-04-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Bra att han slog miffot.

Slog? Såg mer ut som att Tyson pulade till honom lite. Som de gör i wrestling när de slår varandra, i praktiken gnuggar till varandra i ansiktet med näven.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-04-22 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in