Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
1 nej. Han borde ha sagt till personalen att han blir trakasserad.
2 kan man kanske, det beror på, men jag är ett fan av "två fel utgör icke ett rätt"
3 Jag blir mer fruktansvärt förbannad EFTERÅT, inte i stunden... Men har aldrig varit i slagsmål så jag vet verkligen inte hur jag hade reagerat. Ibland knyter man nävarna helt automatiskt...
Anser du inte att det kan finnas förmåner rent socialt om det är så att viss våld kan vara rättfärdigat?
Att vissa människor bör förstå, vid en tidig ålder, att man inte kan säga vad som helst till vem som helst för att konsekvensen av detta är någonting utanför personens kontroll?
Jag anser helt och hållet att nuvarande generationer är uppkäftigare än man var för, och jag tror viss del är kopplad till social media. Är det så att man är uppkäftig, så hade man förr i tiden fått sig en lavett och vetat att gränsen nu passerats, men då man nu slänger upp luren och filmar istället så
tror jag att dessa läxor ej sker i samma skala och vi får således idioter som på filmen.
För mig så är visst våld rättfärdigat i vissa situationer, hade någon varit uppkäftig och aktivt försökt provocera trots att jag försökt de-eskalera och varnat personen, så anser jag därefter att våld är berättigat. Många människor behöver veta vart gränser går så att de kan förhålla sig till den, annars får man bortskämda snorungar.