2022-04-22, 14:56
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Slänger in det här. Jag har lite som intresse att med facit i hand jämföra hans analyser med verkligt utfall.

Finns det någon som vill dela med sig av både rätta och felaktiga gissningar/analyser?
Jag tycker det va mycket bra att han reflekterade över BRÅ´s siffror där dom visade att det dödliga våldet minskat.

Jag hajade också till när jag läste det o tänkte på hur det verkligen kunde stämma för jag tycker att verkligheten visar på det motsatta. GW berättade att BRÅ´s info var på sitt sätt missvisande o förklarade också varför. Toppen!!!
Citera
2022-04-22, 14:57
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
På svtplays öppet arkiv så finns GWs Profitörerna där han själv spelar en liten roll som polis på sedlighetsroteln. Inte mycket till skådespelare, men ändå kul att se.
Bra tips! Den kanske jag ska bädda ner mig o kika på till helgen. haha- tänk att GW varit skådis!? det visste inte jag.
Citera
2022-04-22, 14:59
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Bra tips! Den kanske jag ska bädda ner mig o kika på till helgen. haha- tänk att GW varit skådis!? det visste inte jag.
Ja, men den är en mycket liten roll i den andra delen av serien. Fast serien i övrigt är rätt sevärd.
Citera
2022-04-24, 14:31
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ja, men den är en mycket liten roll i den andra delen av serien. Fast serien i övrigt är rätt sevärd.
Såg alla 3 delarna i ett svep! Åh va bra den va!! o oj! vilka bilar! gamla tidens volvo o saab bl a. så jäkla kul att se.

GW gjorde det bra där i sin roll - hystade fram en hel låda med tips åt kommissarien. Haha - undra om han fick blodad tand o kände sig bekväm som skådis, undrar om han hade önskan om att få spela fler roller?

Jag tycker serien va väldigt välgjord - inte sådär mycket spring, skrik, skjuta o stress- lite som att läsa boken. Det va så detaljerat med allt från häktesförhandling till kika på fingeravtryck i förstoringsglas o allt däremellan.

GW va bra skådis men snacka om att hela det tunga gardet skådisar också va med! såna karaktärer finns knappast idag.

Jättebra tips - tack för det!!
Citera
2022-04-24, 14:44
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Såg alla 3 delarna i ett svep! Åh va bra den va!! o oj! vilka bilar! gamla tidens volvo o saab bl a. så jäkla kul att se.

GW gjorde det bra där i sin roll - hystade fram en hel låda med tips åt kommissarien. Haha - undra om han fick blodad tand o kände sig bekväm som skådis, undrar om han hade önskan om att få spela fler roller?

Jag tycker serien va väldigt välgjord - inte sådär mycket spring, skrik, skjuta o stress- lite som att läsa boken. Det va så detaljerat med allt från häktesförhandling till kika på fingeravtryck i förstoringsglas o allt däremellan.

GW va bra skådis men snacka om att hela det tunga gardet skådisar också va med! såna karaktärer finns knappast idag.

Varsågod!
Det här är ju inte den enda filmrollen som han har haft. I serien Dubbelsvindlarna spelar han också polis.
Han har ju även spelat i många andra filmer, fast då oftast som sig själv som i serien om Anna Holt där han och Jan Guillou är krogbesökare, sedan har han varit med i komedin Kommissarie Späck.
Citera
2022-04-24, 14:51
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Varsågod!
Det här är ju inte den enda filmrollen som han har haft. I serien Dubbelsvindlarna spelar han också polis.
Han har ju även spelat i många andra filmer, fast då oftast som sig själv som i serien om Anna Holt där han och Jan Guillou är krogbesökare, sedan har han varit med i komedin Kommissarie Späck.

Citat:

Dubbelsvindlarna finns också att se på svts öppet arkiv.
Citera
2022-04-24, 15:11
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Varsågod!
Herre gud - jag har inte sett nått av det du nämner nu!! jag kommer kunna häcka framför öppet arkiv i flera veckor om jag vill.

Tänk att det kanske kunnat bli så att GW blivit skådis i stället för professorn på TV!!! vilken tur att han inte sadlade om till skådis!!!!!!!!!
Citera
2022-04-24, 16:58
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Herre gud - jag har inte sett nått av det du nämner nu!! jag kommer kunna häcka framför öppet arkiv i flera veckor om jag vill.

Tänk att det kanske kunnat bli så att GW blivit skådis i stället för professorn på TV!!! vilken tur att han inte sadlade om till skådis!!!!!!!!!
Haha. Vi och han själv ska nog vara glada över att han inte valde skådespelaryrket. Tror att han passar bättre att sitta i någon tvstudio och berätta om olika kriminalfall istället för att vara med på film.
Men de gånger som han spelar sig själv gör han ju faktiskt ändå ganska trovärdigt bra.
Citera
2022-05-07, 13:56
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Haha. Vi och han själv ska nog vara glada över att han inte valde skådespelaryrket. Tror att han passar bättre att sitta i någon tvstudio och berätta om olika kriminalfall istället för att vara med på film.
Men de gånger som han spelar sig själv gör han ju faktiskt ändå ganska trovärdigt bra.
Haha- ja, det är han nog glad o tacksam för!!

Vet inte om du såg när GW pratade om Madeleine Beth McCann- tror det va förra söndagen- han hade en tydlig bild av va som kan ha hänt henne men ville inte förklara vidare. Jag undrar va han tror egentligen, undrar om GW också är lite inne på att ngn i hennes närmaste omgivning är skyldig/skyldiga?

Jag tänkte på det när jag sett GW i serier från förr, att han ser fan både yngre o mera maskulin ut nu än han gjorde då. Hoppas han själv inser sitt fulla värde o att han har så mycket kunskap o klokhet att dela med sig av - kan inte han få va konsult till polischeferna??? skulle väl behövas nu.
Citera
2022-05-07, 19:57
Medlem
Vedklyvens avatar
Hur fick den gamle egenförträfflige plufsen sin jaktlicens? Han satt i TV4 och kommenterade Ebba Buschs jägarexamen med att den examen kan man få om man bara kan träffa en lagårdsvägg inifrån.

När jag tog jägarexamen gällde bland annat godkända serier på löpande älgar, rådjur och harar. Lerduveskytte också.
Dessutom läsa in en gedigen teoribok.

Fick GW sin jaktlicens på den tiden det räckte med att en kompis intygade att man var en hedervärd person?
Citera
2022-05-07, 20:54
Medlem
Ollonets avatar
Han ska alltid se så sliten ut ungefär som om han jobbat som gruvarbetare eller byggjobbare i 40år. Och det är väl för att sälja in sig hos arbetare som har slitit ut sig. I själva verket har den självgode bara ägnat sig åt att prata och att skriva vilket i sig är väldigt kärringaktigt, men han vill gärna framstå som en riktig karl. I själva verket så är han en frossare av sprit och mat och kär i sig själv.
Citera
2022-05-08, 18:08
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Han ska alltid se så sliten ut ungefär som om han jobbat som gruvarbetare eller byggjobbare i 40år. Och det är väl för att sälja in sig hos arbetare som har slitit ut sig. I själva verket har den självgode bara ägnat sig åt att prata och att skriva vilket i sig är väldigt kärringaktigt, men han vill gärna framstå som en riktig karl. I själva verket så är han en frossare av sprit och mat och kär i sig själv.

Ja, och i sin ungdom inledde han karriären med att langa sprit, något han suttit i TV-soffor och skrutit med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in