2023-01-23, 09:03
Medlem
Tror han kommer granskas ett tag efter hans död. Hans uttalanden och gissningar inom krimonologin har knappt ingen vågat ifrågasätta.

Det har säkert varit mycket hitte-på och slira på sanningen i hans karriär. Suttit som den låtsaspolis han är och gubbgissat om utredningar i decennier.

Men eftersom han är GW så har han varit orörbar.
Citera
2023-01-23, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
GW har varit sjunkande länge i mina ögon men efter mobbingen av Edvard Blom så har den fläskiga "professorn" nått botten. Hur kan en person bli professor förresten utan att publicera en enda studie eller utan att handleda en enda doktorand?

Jag har gillat honom verkligen mycket förr om åren men numera är han tyvärr ett vrak i alla avseenden...

Det är nog åldern som börjar ta ut sin rätt och han börjar bli lite dement. Rätt typiskt för äldre att kläcka ur sig konstiga och elaka saker sådär när hjärnan inte hänger med riktigt. Och jag menar det inte som en elak grej typ "höhö Leif GW är dum i huvudet" utan rent medicinskt, tror inte att han menade det så elakt som det lät utan han börjar få svårt att filtrera hur han uttrycker sig. Verkar alltför vanligt bland äldre.
Citera
2023-01-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är nog åldern som börjar ta ut sin rätt och han börjar bli lite dement. Rätt typiskt för äldre att kläcka ur sig konstiga och elaka saker sådär när hjärnan inte hänger med riktigt. Och jag menar det inte som en elak grej typ "höhö Leif GW är dum i huvudet" utan rent medicinskt, tror inte att han menade det så elakt som det lät utan han börjar få svårt att filtrera hur han uttrycker sig. Verkar alltför vanligt bland äldre.

I så fall har han lidit av frontallobsdemens hela sitt vuxna liv
Citera
2023-01-23, 22:38
Medlem
StefanRoefvens avatar
GW är nog slut som människa.
För en del år sedan var han respekterad, nu har han blivit allmänt konstig.
Det började märkas på allvar för några år sedan, när vågen av sprängningar började ta fart.

Då pöste GW över av sin fetma och självgodhet och skulle ha det till att det var nazister som sprängde.

Det begrep de flesta att det var ju som vanligt våra kära pensionsräddare från MENA och Somalia som var igång.

Det är nog demensen som smugit sig på, fetknoppen har ju aldrig varit känd för att sköta kroppen eller hjärnan.
Citera
2023-01-24, 20:24
Medlem
Det har verkligen gått utför när det gäller GW.

Har tappat nästan all respekt för människan.
Citera
2023-01-25, 16:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
GW i Expressen:

"Blom har jag svårt för. Han är så självgod. Jag trodde han var påhittad. Det här är någon som Hasse och Tage hittat på, någon som har smitit från Mosebacke Monarki. Mosebackes tönt, Edward Blom. Men han var på riktigt."

GW är ju själv en självgod jävel. Så han borde inte kasta sten i glashus.
Citera
2023-01-26, 13:15
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/leif-gw-erk%C3%A4nner-brottet-jenny-alversj%C3%B6-i-chock-men-v%C3%A4nta-s%C3%A4ger-du/ar-AA16Jm62?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=a0a25ec1393e4f 3bf8c1c6441cbab251
Citat:
I Nyhetsmorgon avslöjades nästa brott. I direktsändning berättade nämligen kriminologen och författaren Leif GW Persson att PM Nilsson inte är ensam om att tjuvfiska.
– Jag höll på med sånt där när jag var yngre, erkänner GW, men understryker att han inte gör det längre.
– Har jag gjort det efter 50? Svar nej! konstaterar han.
GW påstår sig alltså ha "tjuvfiskat" ål på 90-talet eller tidigare. Hur går detta till när ålen blev fridlyst i maj 2007?
Citera
2023-01-26, 13:26
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/leif-gw-erk%C3%A4nner-brottet-jenny-alversj%C3%B6-i-chock-men-v%C3%A4nta-s%C3%A4ger-du/ar-AA16Jm62?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=a0a25ec1393e4f 3bf8c1c6441cbab251

GW påstår sig alltså ha "tjuvfiskat" ål på 90-talet eller tidigare. Hur går detta till när ålen blev fridlyst i maj 2007?

"Yngre" för GW är när han var piggare och orkade sitta i en båt och fiska lite. Gissar på 10-15 år sedan. Han sladdar lite på sanningen som vanligt som alla sossepolitiker gör. Ja, när han var "lite" yngre. I närtid alltså. Finns alltid en gnutta sanning i det han säger men är inte sant för det. Misstänker att han tjuvfiskat kräftor och tjuvjagat lite allt möjligt. Anledningen till att han är specifik på just 50 år gammal är säkert för att någon följde med i båten då som kan vittna eller prata runt nu eller efter hans död.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-01-26 kl. 13:29.
Citera
2023-01-26, 15:03
Medlem
Nu erkänner han både tjuvjakt och tjuvfiske - dock nämner han explicit inte ål. Man kan tjuvfiska andra fiskar också.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-erk%C3%A4nner-kopplingen-till-%C3%A5l-skandalen-jag-h%C3%B6ll-p%C3%A5-med-s%C3%A5nt/20425881?offset=5
Citera
2023-01-26, 17:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Nu erkänner han både tjuvjakt och tjuvfiske - dock nämner han explicit inte ål. Man kan tjuvfiska andra fiskar också.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-erk%C3%A4nner-kopplingen-till-%C3%A5l-skandalen-jag-h%C3%B6ll-p%C3%A5-med-s%C3%A5nt/20425881?offset=5

Undra om han begått tjuvjakt också?
Citera
2023-01-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Undra om han begått tjuvjakt också?

Nu sluddrar han ju lite i klippet - som alla gamlingar. Men han nämner jakt före fiske - att det handlat om mest tjuvjakt men även olagligt fiske när det begav sig - om än länge sedan och preskriberat. 1.44 in i klippet...
Citera
2023-01-26, 18:49
Medlem
GW söker sina dagliga kickar av # Likes #...Han börjar bli mycket patetisk. Finns det inga kloka rådgivare i närheten ?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in