2022-02-16, 08:04
Medlem
johnthedickholmess avatar
Tyvärr är gubben helt opålitlig. Du kan inte lite på ett ord han säger. Jag vet inte om folk fattar det riktigt. Men han verkar rolig
Citera
2022-02-16, 16:25
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tyvärr är gubben helt opålitlig. Du kan inte lite på ett ord han säger. Jag vet inte om folk fattar det riktigt. Men han verkar rolig
Jag tycker att han är både rolig OCH pålitlig i allra högsta grad! Han är kunnig inom sitt område o är inte rädd för att säga sin mening som många andra verkar va.
Citera
2022-02-18, 02:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Den stora frågan är om Leif GW överlever till September.

Gissar att Sossetopparna gärna vill att han INTE kommer med sina ”teorier” o åsikter i Kevinfallet i valspurten.

Så kommer Leif GW få en dödlig hjärtattack, falla i trappa, köra av vägen, råka ut för en tragisk jaktolycka eller begå självmord?
Citera
2022-03-28, 18:16
Medlem
Såg ett kort klipp där han förkunnar att han läser 300 deckare (böcker?) om året.

Om man räknar lite grovt då:

Säg att han har 300 dagar till sitt förfogande för läsning. En bok är ca 300-400 sidor. Han läser 1 sida per minut. Då ägnar han ca 6 h om dagen till läsning. Låter detta som ett rimligt antagande?

Det framkom dock inte om han ger upp en bok om han tycker den suger. Han brukar ju tycka att det mesta suger så en hel del böcker kanske ganska omgående (efter ca 50 sidor) går till den öppna brasan.

Men i vilket fall, om ovanstående resonemang stämmer så förklarar ju det hur herr Persson spenderar sina dagar. Han verkar ju inte motionera särdeles mycket och nåt annat intresse (än litteratur) förutom att sitta i tv-soffor ser jag inte...
Citera
2022-03-29, 01:13
Medlem
Månsans avatar
Såg honom på Operabaren för några dar sen. Jag nickade vänligt och GW nickade tillbaka artigt. Lite förvånande att han var där, har för mig att han brukar köra första halvåret helnykter. Han kanske har bytt taktik och kör andra halvåret nykter istället?
Citera
2022-03-29, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Såg ett kort klipp där han förkunnar att han läser 300 deckare (böcker?) om året.

Säg att han har 300 dagar till sitt förfogande för läsning. En bok är ca 300-400 sidor. Han läser 1 sida per minut. Då ägnar han ca 6 h om dagen till läsning. Låter detta som ett rimligt antagande?

Det framkom dock inte om han ger upp en bok om han tycker den suger. Han brukar ju tycka att det mesta suger så en hel del böcker kanske ganska omgående (efter ca 50 sidor) går till den öppna brasan.

Men i vilket fall, om ovanstående resonemang stämmer så förklarar ju det hur herr Persson spenderar sina dagar. Han verkar ju inte motionera särdeles mycket och nåt annat intresse (än litteratur) förutom att sitta i tv-soffor ser jag inte...

Han sa väl inte att han läser 300 olika deckare? Han läser säkert sina egna om och om och om igen till 300 gånger om året. Den självgode författaren
Citera
2022-03-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

Alla som följt GW genom åren har insett att han ljuger å det grövsta när han talar om sin egen person. Leif GW är en av landets största mytomaner. Han har dessutom fel i mer än 50% av sina tvärsäkra uttalanden i frågor rörande kriminalfall. Med andra ord är vår käre Leif en mycket opålitlig person.
Citera
2022-03-29, 08:14
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Såg honom på Operabaren för några dar sen. Jag nickade vänligt och GW nickade tillbaka artigt. Lite förvånande att han var där, har för mig att han brukar köra första halvåret helnykter. Han kanske har bytt taktik och kör andra halvåret nykter istället?

Är du säker på att han drack då?
Citera
2022-03-29, 09:12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Alla som följt GW genom åren har insett att han ljuger å det grövsta när han talar om sin egen person. Leif GW är en av landets största mytomaner. Han har dessutom fel i mer än 50% av sina tvärsäkra uttalanden i frågor rörande kriminalfall. Med andra ord är vår käre Leif en mycket opålitlig person.

Ja, opålitlig är han. Tro inte ett ord på vad han säger om sig själv. I regel enorma överdrifter. Men han är ju kul. Rolig gubbe. Men han ska sluta lura på vanligt folk dåliga aktier som han köpt in sig på. Vanligt folk tror på vad han säger ute i stugorna.
Citera
2022-03-30, 14:07
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Såg två avsnitt GW idag från nyhetsmorgon i tv4 - han fick mig att gråta när han talade om 18:åringen som dödat två lärare nyligen. Då när han berättade att 18:åringen hade skrivit i en ansökan om sommarjobb att han ville bli lärare. Herre gud så sorgligt allt detta - två miste livet o en ung man som fått sitt förstört.

Det va kanske inte bara det som gjorde att tårar föll för jag hade innan läst om "Lisa" en 15:årig flicka som nyligen tog sitt liv på HVB-hem.

GW har i alla fall nya fina skjortor!! o han är den styvaste skallen i Sverige - fortfarande!! Söndag o Onsdag är liksom höjdpunkter när man får lyssna på hans analyser o inlägg.
Citera
2022-03-31, 18:31
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Slänger in det här. Jag har lite som intresse att med facit i hand jämföra hans analyser med verkligt utfall.

Finns det någon som vill dela med sig av både rätta och felaktiga gissningar/analyser?
Citera
2022-04-04, 11:02
Medlem
MobbadeJessicas avatar
På svtplays öppet arkiv så finns GWs Profitörerna där han själv spelar en liten roll som polis på sedlighetsroteln. Inte mycket till skådespelare, men ändå kul att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in