2022-04-22, 11:24
Medlem
Var “militären” det så kallade vulkanutbrottet eller väntas det fortfarande på?
Citera
2022-04-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Är ganska säker på att handbollstränaren lever. Vid dödsfall brukar man sätta in en annons i lokaltidningen om var begravning och gudstjänsten hålles. Det brukar vara sökbart på Google efter några dagar. Dessutom om han avlidit då hade lokaltidningarna slagit upp det stort. Han har säkerligen fått skyddad identitet men bor kvar hemma.
Jag tror mest på skyddad identitet.
Citera
2022-04-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Var “militären” det så kallade vulkanutbrottet eller väntas det fortfarande på?

Kom ju en del lava där men huvudskalvet väntar vi nog ff på.
Citera
2022-04-22, 11:31
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Dumpen är ju minst sagt öppna med vad övergrepp kan leda till för de som blir utsatta. Då är väl "Pundar-Patrik" ett typ-exempel?

Vad är din ursäkt till att du blev som du blev som du framstår som här?

Aha, du vill att Patrik ska lägga ner jakten för att du vill ha fler Patrikar i samhället? Eller du är avundsjuk av en eller flera anledningar?

Snälla, berätta varför du är så bitter på långeman?

Ja märkligt att ingen reflekterat över det tidigare vad är ett av dom vanligaste konsekvenserna av övergrepp Jo missbruk.
Och vad har Patrik blivit utsatt för som ung
Citera
2022-04-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Ja märkligt att ingen reflekterat över det tidigare vad är ett av dom vanligaste konsekvenserna av övergrepp Jo missbruk.
Och vad har Patrik blivit utsatt för som ung

Jamenpreciiis!!

Därför jag inte fattar hur man kan mala om hans missbruksproblem i det oändliga när svaret redan är givet på förhand.

Antar det är svårt att tillgodogöra sig information när man själv kanske sitter ännu djupare i träsket. Man sluggar hååårt uppåt samtidigt som man drunknar ungefär.
Citera
2022-04-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det där stämer inte. En osanning blir inte sann bara för att den upprepas gång på gång. En person i min krets avled en sommar, 3 veckor efter dödsdatumet sökte jag efter personen och namnet och alla personuppgifter på personen var då redan borta från Ratsit, så det där med tre månader du nämner (som även andra skrivit här) är helt enkelt inte sant.

Fast detta med tre månader är relativt nytt. Infördes för kanske ett år sen. Innan dess försvann man direkt när dödsfallet registrerades, dvs inom några dagar. Alla jag känner som avlidit (närmare bestämt fem st det senaste året) har funnits kvar tre månader på Ratsit.
Citera
2022-04-22, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Childhood lyfter fram att Dumpens metoder riskerar att ge motsatt effekt, inte som du menar, utan att stigmatiseringen ökar och det hjälper inte barnen (se min länk i tidigare inlägg).

Stigmatiseringen behöver minska så att pedofiler vågar söka hjälp, men missförstå mig inte, de som förgriper sig på barn borde, enligt min åsikt, straffas hårdare än idag.

Det är Dumpens kontraproduktiva metoder som är förkastliga därför att de saknar konsekvenstänk. Här är en twittrare som är lika upprörd och arg som jag över Dumpen. https://mobile.twitter.com/malinmichea/status/1498549854724890625

Det där är ju ganska obvious.

Låt oss anta en pedofil som drömmer om att få förgripa sig på en 9-åring. Han kan ju avhålla sig för att han i sitt sinne tror att samhället har någon slags acceptans för att han sköter sig. När denne person då ser Dumpen och kommentatorsfältena "alla som har denna läggning ska dö!" så är ju inte steget långt till att ge upp och hänge sig åt sin avvikande sexualitet. Han kanske söker sig till slutna grupper där detta normaliseras och övergreppsrisken ökar markant.

Med det sagt så var det en gädda i någon grupp som faktiskt avhöll sig från att stämma träff då han var rädd för Dumpen. Men nettoeffekten är troligtvis negativ.

Sedan så är det ju så att majoriteten som blir utsatta för övergrepp inte blir det av något snusko på nätet utan av en förälder, lärare, tränare (ja någon som finns i barnets närhet.) Så det är kontraproduktivt på många sätt; dels så mobbas laglydiga pedofiler i samhället ut (dom känner förmodligen på detta sättet), så att övergreppsrisken ökar. Och dels så hängs personer ut som ofta inte ens kan förgripa sig på barn, vilket ger en falsk känsla av trygghet och fokuset felriktas.
Citera
2022-04-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Fast detta med tre månader är relativt nytt. Infördes för kanske ett år sen. Innan dess försvann man direkt när dödsfallet registrerades, dvs inom några dagar. Alla jag känner som avlidit (närmare bestämt fem st det senaste året) har funnits kvar tre månader på Ratsit.

Nänänä...

Vet inte när det infördes på Ratsit men vi pratar åtminstone några år iaf. Ca 3-4 år kan jag själv gå i god för.
Citera
2022-04-22, 11:42
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Jamenpreciiis!!

Därför jag inte fattar hur man kan mala om hans missbruksproblem i det oändliga när svaret redan är givet på förhand.

Antar det är svårt att tillgodogöra sig information när man själv kanske sitter ännu djupare i träsket. Man sluggar hååårt uppåt samtidigt som man drunknar ungefär.

Exakt trodde det var underförstått men uppenbarligen inte med tanke på detta eviga malande.
Citera
2022-04-22, 12:10
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Ja, det kan hända, men det är för att Dumpen är fascinerande på ett speciellt sätt då de som jobbar med att hänga ut män är så sjuka att Rättspsyk förmodligen skulle nobba dem. De är små sabotörer som bryter ner människor och förstör liv bakom en altruistisk dimridå. Och så försöker de få oss att tro att de verkligen bryr sig om barnen. De bryr sig om dem för att de har hittat ett sätt att slippa försörja sig genom ett hederligt kneg. De tycker säkert att det är mycket roligare att åka land och rike runt för swishade allmosor och hänga ut män till allmän beskådan.

Patrik Sjöberg och Sara Nilsson är inte bättre än tiggare...zigenarna utanför Ica har fan mer värdighet än ni.

Kolla här till exempel. Den företagaren förtjänar att gå i konkurs för sitt vidriga beteende. Det borde vara en självklarhet att ens anställda kan ha vilken sexuell läggning som helst:

https://dumpen.se/2022/04/04/ananas-frank-fick-sparken/

En arbetslös till i Sverige som redan har skyhög arbetslöshet. Bra jobbet, [i]Sumpen[/I]...

Då kanske en vettig arbetslös människa som får jobbet?
Om någon avslutar en anställning så ersätts inte människan?
Citera
2022-04-22, 12:15
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Det räcker med sök på: förnamn bilmodell hundras (bara "stövare") Ratsit så bör du hitta honom. Tror du kommer gilla postortens namn, hehe.

Tillägg: Och postlådeadressen till den förrförra bostadsorten (syns på mrkoll) innehåller också denna fisk i namnet. Ganska kul.

Denna legendariska fisk. Mycket bra adresser att bo på i hans skor 😂😂😂
Citera
2022-04-22, 12:17
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jag tror på ett antiklimax. Möjligen någon c-kändis i något mysko ”vulkaniskt” konst och kulturprojekt vilket uppmärksammats av SVT.

Spänningen stiger ändå inför nästa gädda. Hoppas på storfångst!

Jag har en känslan att Jonas Linde kanske var vulkangäddan o alla sitter o hoppas på mer. Kan såklart har fel men det vore att ha kallat en vulkan n vulkan i onödan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in