2022-04-21, 21:20
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Läkare är en skyddad titel till skillnad från journalist.

Ok, jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel. Tack för upplysningen. Vi kan alla vara journalister! Det här kommer bättra på mitt CV

Tycker fortfarande Swishhora beskriver GL bättre, ändå.
Citera
2022-04-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Ok, jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel. Tack för upplysningen. Vi kan alla vara journalister! Det här kommer bättra på mitt CV

Tycker fortfarande Swishhora beskriver GL bättre, ändå.

Det är strongt av dig att erkänna att du hade fel, det respekterar jag. Jag kan förstå att man tar journalister som har en utbildning bakom sig mer seriöst. Men om du till exempel skulle starta en youtubekanal, och du går ut och intervjuar folk och lägger upp på kanalen så bedriver du faktist journalistisk verksamhet.
Citera
2022-04-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du menar att Ryssland också kan göra det med svenskar och utlänningar som rapporterar därifrån och som sänker moralen hos deras soldater?

Om deras civilbefolkning bombas i samma område som dessa verkar skulle de inte bli långlivade nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Förhoppningsvis har han mött samma öde som alla de svenskar som är pro putin kommer möta när Sverige invaderas

Precis, hur dum får man bli liksom? Dock tror jag han lämnade Ukraina för länge sedan. Han lämnade förmodligen landet ganska omgående och satt sedan i Ryssland/Vitryssland och streamade.
Citera
2022-04-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det var du som länkade en källa som stöd till ditt påstående. Sen visar det sig att källan säger precis tvärtemot ditt påstående. Ta nu och erkänn att du gjorde ett misstag, eller fortsätt att skäm ut dig.

Står ingenting i den här länken om att det var ukrainska myndigheter som mördade honom. Kan ju vara vem som helst. Däremot stod detta som var intressant:

Så han var en volontär på något vis för den ryska armén. Så om han blev ihjälskjuten av ukrainska soldater eller myndigheter(vilket vi inte vet), så vad är problemet? Ska inte Ukraina ens få skjuta mot fienden längre?

Sista svaret du får av mig, då det är OT och du har redan blivit avslöjad som en clown som inte ens läser det du länkar.

Jag läste den tweeten faktiskt när jag läste igenom sidan och förstod inte vad den tweeten hade där att göra.
Det var ju annars rätt uppenbart han inte mördats av Ryssland utan av Ukraina. Så jag valde fel källa att referera till (jag tog bara någon på måfå).
Men att jag valde fel källa som innehöll en konstig tweet som påstod något barockt betyder ju inte att random tweet som antyder något annat än vad jag påstår betyder att jag har fel i sak.

Han satt i en civil bil och var polis. Det luktar som att han var civil.
Eller vill du påstå att alla civila som mördats av Ukraina troligen varit soldater?
Citera
2022-04-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad
Felaktigt.
Kan ej referera till hans tidigare videos, se nedan, men kolla på vad t.ex BetterBachelor har att säga om honom, de ogillar hans åsikter då han tog en JBP ställning mot MGTOW "Step up, become better, take more accountability, etc".

Så du har ingen källa? Att det är inbördes bråk i MGTOW-sekten är inget nytt. Coach Red Pill är ju ökänd för att göra sig ovän med alla dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad
Korrekt. Men vi pratade om hur känd GL är och inte var hans content finns. Det stämmer att han tvingades plocka ner alla RP videos när YT började rensa ut alla "male improvement" kanaler.

Det hade ingenting med Youtube att göra. Han tog bort alla sina videos precis i samband med att kriget startade för att han ville omprofilera sin grift från dating coach till expert på kriget. Han använde såklart inte ordet grift, men han säger det själv här:

https://youtube.com/shorts/VgO15ixEGHY?feature=share

Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Men att jag valde fel källa

I rest my case.

Citat:

Det stod klart och tydligt i din egen källa att han var någon sorts volontär för den ryska armén.

Citat:
Eller vill du påstå att alla civila som mördats av Ukraina troligen varit soldater?

Jag påstår ingenting. Jag förklarar bara vad DINA KÄLLOR säger eftersom att du inte ens läser dem själv.
Senast redigerad av Reiwa 2022-04-21 kl. 21:41.
Citera
2022-04-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ska vi köra med samma inställning som rysstrollen så det blir lika menlöst? Fram med bevisen för att någon på ukrainasidan mördat honom. Krigsbrotten har till 99% kommit från ryssarna.

Säger skrivbords-Sherlock efter att aldrig ens satt sin fot utanför dörren knappt.
Du får gärna referera till något som stödjer dina 99%
Som du kanske inser finns det ingen sådan källa. Det finns bara källor som stödjer någondera sidan.
Citera
2022-04-21, 21:44
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Nu skriver RT om Gonzalo Liras försvinnande också. Denna artikel är ifrån idag tydligen.

Citat:
An American journalist goes missing in Ukraine. The silence is deafening
https://www.rt.com/russia/554289-gonzalo-lira-disappearance-ukraine/
Citera
2022-04-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Hade du varit låtsasjournalist från ett annat land och suttit och spridit fiendens budskap från ditt pojkrum mitt under brinnande krig hade jag personligen mördat dig.

Jag tycker det var rätt åt honom. GL är kandidat till Darwin Awards 2022. Blir svårt att toppa trots att det är rätt lång tid kvar av året.

Den andra landsförrädaren och killen i Belarus är OT.

Han var ju civil. Man har poliser och rättsväsende för att hantera de som begår brott. Uppenbarligen begick han inte något brott genom att sitta och kommentera politik.
Din känsla för yttrandefrihet verkar väldigt begränsad.
Ett parti (som nyligen förbjöds) i Ukraina som hade ca 10% av rösterna uttryckte ungefär samma sak.
Menar du att vid krig så är det OK att mörda alla som inte tycker som du?

Och den andre journalisten är inte alls OT eftersom att de är relaterade och visar på ett systemfel i Ukraina.
Citera
2022-04-21, 21:47
Medlem
Citat:
Jag läste den tweeten faktiskt när jag läste igenom sidan och förstod inte vad den tweeten hade där att göra.
Det var ju annars rätt uppenbart han inte mördats av Ryssland utan av Ukraina. Så jag valde fel källa att referera till (jag tog bara någon på måfå).
Men att jag valde fel källa som innehöll en konstig tweet som påstod något barockt betyder ju inte att random tweet som antyder något annat än vad jag påstår betyder att jag har fel i sak.

Det blir lätt så om man har bias och söker efter källor som bekräftar ens egna förutbestämda uppfattning, istället för att mer förutsättningslöst söka svaret på frågorna.
Citera
2022-04-21, 21:49
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Nu skriver RT om Gonzalo Liras försvinnande också. Denna artikel är ifrån idag tydligen.

https://www.rt.com/russia/554289-gonzalo-lira-disappearance-ukraine/

Intressant att vissa i den här tråden tycker det är konstigt att inte hela världspressen skrivit om hans frånvaro när RT skriver om det först nu. Oavsett om man ser honom som en journalist, youtuber eller swishhora är det ingen stor opinionsbildare vi talar om.
Senast redigerad av FranzMarc 2022-04-21 kl. 22:22.
Citera
2022-04-21, 21:49
Medlem
https://twitter.com/Lira01Real/status/1517218025585487874?s=20&t=ttoECLZ3zyqnBsX1sVgvfA

Citat:
Old accounts are compromised. I have not made a new telegram.

Michael John Cirillo is a system pig in lipstick and a CIA lackey

Kontot fortsätter att utge sig för att vara Gonzalo. Jag är tveksam, dock är "system pig" ett ord Gonzalo jämt använder, men det vet alla som sett mer än två videos av honom.

Citat:
Han var ju civil. Man har poliser och rättsväsende för att hantera de som begår brott. Uppenbarligen begick han inte något brott genom att sitta och kommentera politik.
Din känsla för yttrandefrihet verkar väldigt begränsad.

Landet befinner sig i krig och är invaderade. Hade Sverige invaderats hade demokratin satts ur spel och din yttrandefrihet hade begränsats också. Ni är verkligen så autistiska att ni kör med det här argumentet.
Citera
2022-04-21, 21:57
Medlem
FranzMarcs avatar
[/quote]

Landet befinner sig i krig och är invaderade. Hade Sverige invaderats hade demokratin satts ur spel och din yttrandefrihet hade begränsats också. Ni är verkligen så autistiska att ni kör med det här argumentet. [/quote]

Tur att Putin i motsats till Ukraina visar så stor respekt för yttrandefrihet trots den svåra situationen landet befinner sig i. Bara 15år för att nämna ordet krig. Trots att de inte befinner sig i ett.
Senast redigerad av FranzMarc 2022-04-21 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in