2022-04-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Han spred knappast något hat mot Ukraina, han talade gott om landet och folket

Haha! Du är ju helt blåst. Varje gång han öppnade truten sa han något negativt om Ukraina.

Ett litet axplock av vad han sagt bara de senaste dagarna:
Citat:
Captaron can keep you awake and alert for extended periods. It also gives a sense of euphoria and enthusiasm.

It’s highly addictive, and prolonged use has serious consequences. Many captured Ukraine POWs have the hollow-eyed look of people on amphetamines for an extended period.

I’m hearing persistent rumors that Ukrainian commanders are giving soldiers up to 3 tablets a day of Captagon.

It’s the brand name of fenetylline, a combination of amphetamine and theophylline.

This “invincibility drug” became popular among soldiers in the Syria.

Kort sammanfattat: ukrainare är narkomaner
Citat:
Extremely interesting thread, on the American biolabs in Ukraine.

Amerikanska biovapenlaboratier i Ukraina...

Citat:
An old Ukrainian lady telling a kid how things really are — and of course, the kid doesn’t listen.

Notice how she correctly identifies America and Zelensky as the cause of this horrible conflict.

Dumma ukrainare, det är USA och ditt eget fel att bomber regnar ner på din familj!

Citat:
Ukrainians be like:

"We give our lives for tik-tok!"

Ukrainare är så korkade att dom dör för tik-tok.

Citat:
They are about to lose the area in pink, lavender, yellow, and olive green.

Vad detta syftar på var en karta över Ukraina där olika områden delats upp i olika färger. Dessa färger utgjorde hela landet, så vad Gonzalo säger är att Ukraina kommer förlora hela sitt land.

Citat:
I have been to Gorky Park many, many times with my children.

It has zero military value. Attacking this park serves no purpose—

—other than to antagonize the people.

Which is why I have no doubt that Zelensky regime thugs did this—and are now blaming the Russians.

Det är Ukraina själva som bombar Kharkiv, inte Ryssland.

Citat:
#BREAKING #BREAKINGNEWS Dozens of Murdered civilians Found in #Mariupol after #Ukraine retreats (Some hands bound)

Ukraina mördar sina egna.

Citat:
When you go to the channel “Voices for Ukraine”, you will see a bunch of videos — all of them manufactured.

In fact, I think someone should go there and point out to naïve viewers how all the videos were shot in the same location. With actors.

Alla videos från Ukraina är fejk och skådespelare... Hmm, var har jag hört det förut? Ja, just det. Kreml hävdar ju detta också.

Citat:
Viktor Medvedchuk—opposition leader in Ukraine, personal friend of Putin—was put under house arrest some months ago by the Zelensky regime on trumped up charges.

He was said to have escaped shortly after the start of the conflict, on February 28 to be exact. Many said that he had been spirited away to Russia, and that he was waiting there for the end of the conflict.

Today the Zelensky regime claims to have “recaptured” him.

Bullshit. The word I’m hearing is, Mr. Medvedchuk never escaped—Zelensky regime thugs snatched him from his home and put him in an SBU dungeon as a hostage.

Lite försvar av Putins knähund Medvedchuk.

Citat:
After Russia presented evidence, the word “Kramatorsk” suddenly disappeared from the British newspapers. For some reason, no one writes about the victims of the missile attack, or about the investigation, or about punishing the perpetrators.

Återigen snack om att det är Ukraina som bombar sina egna och inte Ryssland.

Citat:
Good morning from the Ukrainian State of ISIS.

Citat:
Ukraine embodies ISIS in the middle of Europe.

Citat:
According to confirmed reports, the Kiev nationalist regime is preparing another provocation to accuse Russia of allegedly massacring civilians in Irpen, Kiev Region.

The charge is so specific, and it comes from the official spokesman of the MoD, that I believe two things:

1. This is absolutely what was in the works. The MoD would never put this out and risk its reputation unless they were 100% on this intelligence.

2. The Russians have must have some of the most awesome human intelligence imaginable. No way was this from electronic intel sources—too easy to fake—this was from at least two human sources with intimate knowledge of these plans.

Återigen, Ukraina mördar sina egna, det är inte Ryssland.

Detta är bara litegrann av vad han vräkte ur sig på två dagar mellan den 14:e och 15:e april. Såhär har han hållt på sen kriget började, och folk påstår att han är någon "objektiv" sanningssägare och spelar oförstående till varför ukrainare hatar den här slemmiga chilenaren.
Citera
2022-04-19, 16:58
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Han spred knappast något hat mot Ukraina, han talade gott om landet och folket
Du menar undantaget när han inte påstod att stora delar av den etniskt Ukrainska befolkningen i landet är ”hard core facists” som ”beundrar Adolf Hitler och tredje riket”?

Källa: podden i mitt tidigare inlägg ovan.
Citera
2022-04-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Antar du är en av dom som anser Assange och Snowden vara landsförrädare?
Nu jämför jag verkligen inte Lira med någon av dom, men med dina måttstockar är även Assange och Snowden landsförrädare i flera steg. Visst har man rätt att tycka det, men att rättfärdiga dens (eventuella) död eller tom. fira det som vissa här gör, förstår jag faktiskt inte, bara osmakligt.
Hade han deltagit i strider eller varit aktiv i kriget kan jag väl förstå, men allt han gjorde var att prata på youtube och rapportera hans syn på konflikten, det betyder inte jag håller med honom, men jag tycker ju inte han ska dö för det han sagt som jag inte gillar.

Sen är det sant att Lira tog enorma risker och inte verkade uppvisa någon sund risk-medvetenhet/beteende alls så visst är det till stor del självförvållat om det stämmer. Play stupid games etc.
Rent tekniskt så är de nog det ja, vilket de också riskerar att straffas för. Sedan kan man ha olika åsikter om dem som personer och deras handlingar. Jag kan själv tycka det är en viss skillnad mellan att påvisa oegentligheter och spionage mot egna medborgare i ett visst land eller regelrätta krigsbrott med tydlig bevisning jämfört med att sitta och orera substanslöst och springa fienders ärenden i ett land som blir invaderat.
Senast redigerad av pf10 2022-04-19 kl. 17:48.
Citera
2022-04-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är bäst att våra journalister åker hem från Ryssland nu då eller?
Jag tror de lever ganska farligt där ja, vilket de nog är väl medvetna om.
Citera
2022-04-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ska Ryssland döda Bert Sundström som enbart är kritiskt till Ryssland och stödjer Ukraina?
Jag tycker inte att någon alls ska dö men det är nog en inte helt oväntad konsekvens om journalister som rapporterar sanningen om kriget i Ukraina och samtidigt befinner sig i Ryssland fängslas eller utvisas.
Citera
2022-04-19, 17:05
Medlem
Trolltestets avatar
Han satt inne i Ukraina och rapporterade proryskt. Då skall man väl enbart vara glad över att Ukraina kanske adopterat rysk metodik och hanterat honom på det sätt hans sugardaddy hade gjort. Det var ju precis den typen av realitet han eftersträvade för sitt värdland.
Citera
2022-04-19, 17:08
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag tycker inte att någon alls ska dö men det är nog en inte helt oväntad konsekvens om journalister som rapporterar sanningen om kriget i Ukraina och samtidigt befinner sig i Ryssland fängslas eller utvisas.

Det borde ju finnas många sådana i Ryssland som bara väntar på sin chans att få lite berömmelse genom att avslöja lögner ifrån Rysk media, om det nu är så att dessa ljuger, ellerhur?

Varför tror du inte att det dyker upp några sådana alls? Åtminstone ingen som blivit lika populär eller känd som t.ex Gonzalo Lira? Om du försöker tänka lite logiskt?
Citera
2022-04-19, 17:12
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han satt inne i Ukraina och rapporterade proryskt.

Haha ja det har du rätt i han satt och sågade på sin egen gren så att säga. Men han gjorde det helt klart för att det känndes som det rätta att göra för honom, oavsett konsekvenser. Han verkar väl medveten om att han riskerade livet för att få ut det han kände behövde komma ut. Det ska han väl ändå ha en eloge för, att han brann för sin sak så starkt, tycker du inte?
Citera
2022-04-19, 17:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag tycker heller ingen förtjänar att dö men här i tråden ska Lira förtjäna att dö medan Bert Sundström bara förmedlar "sanningen" trots att Lira befinner sig på en plats där det är betydligt större chans att få veta vad som är sanningen.
Citera
2022-04-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Haha ja det har du rätt i han satt och sågade på sin egen gren så att säga. Men han gjorde det helt klart för att det känndes som det rätta att göra för honom, oavsett konsekvenser. Han verkar väl medveten om att han riskerade livet för att få ut det han kände behövde komma ut. Det ska han väl ändå ha en eloge för, att han brann för sin sak så starkt, tycker du inte?

Varför ska jag applådera en hobby"expert" bada för att han lyckades prata mer än han borde ?
Citera
2022-04-19, 17:23
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Verkligen inte, invånare som arbetar för främmande makt i händelse av krig och utgör ett potentiellt hot mot rikets säkerhet ska tas om hand, vilket också görs av de flesta länder i en konflikt, i synnerhet Ryssland där man går betydligt längre.

Om nu Ukraina har "tagit hand om vederbörande" genom att låta säkerhetspolisen ta honom utan rättegång så har de ju gjort det bananrepubliksmässigt, som den failed state de tangerar att vara. Jag kan förstå när hårdföra stater slår ihjäl andra i nationens intresse (israeliska Mossad är exempel på några som är i gråzonen men som man pragmatiskt kan acceptera). Men det här är en arg youtuber som sitter och filosoferar och ja, återger andra berättelser.
Citera
2022-04-19, 17:24
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han satt inne i Ukraina och rapporterade proryskt. Då skall man väl enbart vara glad över att Ukraina kanske adopterat rysk metodik och hanterat honom på det sätt hans sugardaddy hade gjort. Det var ju precis den typen av realitet han eftersträvade för sitt värdland.

Om du tycker att det är "proryskt" att försöka avslöja lögner och propaganda ifrån Ukraina och andra västländer så kan du iofs ha rätt om det är så att Ryssland har sanningen på sin sida, men Gonzalo kan helt enkelt bara ha varit på sanningens sida redan ifrån början också, oavsett vilket land som gagnas, ellerhur? Han säger många saker som visar att han inte jobbar för Ryssland, t.ex kallar han det ett krig vilket Putin inte gillar.

I detta klipp kan du t.ex se när han försöker göra just detta genom att avslöja att samma "set" används av flera olika grupper för att skapa propagandavideos, det är svårt att inte hålla med honom i hans slutsatser tycker jag https://www.youtube.com/watch?v=vTSLzMDlCRc

Sådant ger förtroende, när man kan se exakt varför han drar sina slutsatser och höra hur han resonerar kring bilderna och klippen som sprids. Sådan detaljrapportering har inte vi i våra medier, inte sant? Men det gör enorm skada på globalisternas narrativ, när deras lögner kontinuerligt krossas av "nobodies" som honom, så det är klart att dessa vill ha bort honom. Du stödjer deras sida va?
Senast redigerad av JustTheFacts 2022-04-19 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in