2022-04-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Okej, vi tar det igen. Du skrev såhär:

men läser man artikeln du länkar till så står det såhär i den:

Detta är ett klockrent exempel på hur värdelösa ni är på källkritik.

Du hittade en tweet som påstår att den proryska tiktokaren mördades av Putin och anklagar mig sedan för bristande källkritik.
Du har liksom inte ens reflekterat över att han var prorysk? Hallå? Någon hemma?
Här har du en annan källa utan denna "avslöjande" tweet
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/20/7340903/
Citera
2022-04-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Så här beskrivs Protasevich på wiki, vilket jag tycker är helt korrekt, ”P is a Belarusian blogger and political activist”.

I min mening är GL är en youtuber och ”tyckare” med tydligt politisk vinkel samt en fd datingcoach.

Ingen av dem är journalister.

En journalist är någon som sysslar med journalism.
Här har du en definition.
https://www.americanpressinstitute.org/journalism-essentials/what-is-journalism/
eller här:
https://www.merriam-webster.com/dictionary/journalism
Ingenstans står det att man måste uppbära en titel av journalist eller kalla sig för journalist för att kunna syssla med journalism.
Citera
2022-04-21, 20:11
Medlem
Ska vi köra med samma inställning som rysstrollen så det blir lika menlöst? Fram med bevisen för att någon på ukrainasidan mördat honom. Krigsbrotten har till 99% kommit från ryssarna.

Ingen vet något just nu. Han är en suspekt filur och vi vet hur Ryssland agerat tidigare mot både sina egna och folk de inte gillar. Kan mycket väl vara någon ukrainare som tröttnat på idioten också.
Citera
2022-04-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Du hittade en tweet som påstår att den proryska tiktokaren mördades av Putin och anklagar mig sedan för bristande källkritik.
Du har liksom inte ens reflekterat över att han var prorysk? Hallå? Någon hemma?

Det var du som länkade en källa som stöd till ditt påstående. Sen visar det sig att källan säger precis tvärtemot ditt påstående. Ta nu och erkänn att du gjorde ett misstag, eller fortsätt att skäm ut dig.

Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Här har du en annan källa utan denna "avslöjande" tweet
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/20/7340903/

Står ingenting i den här länken om att det var ukrainska myndigheter som mördade honom. Kan ju vara vem som helst. Däremot stod detta som var intressant:

Citat:
And after the capture of Kherson by the Russian occupying forces, Kuleshov started volunteering.

Så han var en volontär på något vis för den ryska armén. Så om han blev ihjälskjuten av ukrainska soldater eller myndigheter(vilket vi inte vet), så vad är problemet? Ska inte Ukraina ens få skjuta mot fienden längre?

Sista svaret du får av mig, då det är OT och du har redan blivit avslöjad som en clown som inte ens läser det du länkar.
Citera
2022-04-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ska vi köra med samma inställning som rysstrollen så det blir lika menlöst? Fram med bevisen för att någon på ukrainasidan mördat honom. Krigsbrotten har till 99% kommit från ryssarna.

Ingen vet något just nu. Han är en suspekt filur och vi vet hur Ryssland agerat tidigare mot både sina egna och folk de inte gillar. Kan mycket väl vara någon ukrainare som tröttnat på idioten också.

Det är förmodligen någon facistgruppering som klippt honom. Azov/Aidar eller någon annan. Tror inte Ukrainas ledning skulle ha någon nytta att se honom död. Kunde ju bara i så fall deporterat honom.
Men du ska nog vara lite försiktig med att gapa procentsatser, precis som se rysstrollen som inte har bevis så har du heller inga på att det är 99% Ryssar som gjort krigsbrott.
Citera
2022-04-21, 20:58
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, han har sagt att incels är losers däremot. Han förespråkar ju MGTOW så varför skulle han säga att det är losers? Har du källa på det?
Felaktigt.
Kan ej referera till hans tidigare videos, se nedan, men kolla på vad t.ex BetterBachelor har att säga om honom, de ogillar hans åsikter då han tog en JBP ställning mot MGTOW "Step up, become better, take more accountability, etc".
Citat:
Kanalen med 320k följare är helt död. Han tog bort flera års material på den i början av kriget och har sen inte publicerat någonting på kanalen.
Korrekt. Men vi pratade om hur känd GL är och inte var hans content finns. Det stämmer att han tvingades plocka ner alla RP videos när YT började rensa ut alla "male improvement" kanaler.

Citat:
Jag visste inte att Ukraina har invaderat andra länder, det var något nytt för mig.
Det har dem ej.
Citera
2022-04-21, 21:02
Medlem
BasedChads avatar
Citat:

Var är bevisen mot Ryska krigsbrott?

Har alla glömt att civila beväpnades med tunga vapen och att till exempel ölfabriker ställde om till att skapa molotovs för folket. Inte konstigt att "civila" då mördas.

Just nu är bevisen mot ukrainska krigsbrott minst lika stora som mot Ryssland.
Citera
2022-04-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad
Var är bevisen mot Ryska krigsbrott?

Har alla glömt att civila beväpnades med tunga vapen och att till exempel ölfabriker ställde om till att skapa molotovs för folket. Inte konstigt att "civila" då mördas.

Just nu är bevisen mot ukrainska krigsbrott minst lika stora som mot Ryssland.

Det finns ju gott om bandade bekännelser från ryska soldater när de ringer hem.

Vart är bevisen för den här trådens relevans?
Citera
2022-04-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
För hundrade gången - han är ingen journalist!

Journalist är ingen skyddad titel. Så vem som helst kan i princip kalla sig för journalist. Det är dock förbjudet att kalla sig för läkare, då det är en skyddad titel till skillnad för journalist.
Citera
2022-04-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Du ska förmodligen ha gått en journalistutbildning och jobbat som journalist.

Han är inte en journalist. Swishhora är en mer korrekt beskrivning, ja.

Nej journalist är inte en skyddad titel.
Citera
2022-04-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Jaså du, det tycker du. I så fall är jag journalist också, för nu skriver ju jag faktiskt på nätet, precis som tönten GL. Eller nej förresten, jag har bestämt mig för att jag är läkare nu.

Häng dig, tönt.

Läkare är en skyddad titel till skillnad från journalist.
Citera
2022-04-21, 21:17
Medlem
Citat:
Det finns ju gott om bandade bekännelser från ryska soldater när de ringer hem.

Vart är bevisen för den här trådens relevans?

Påstådda inspelningar, släppta av västerländsk underrättelsetjänst, som är fiender till Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in