2022-04-18, 19:44
Medlem
JustTheFactss avatar
https://thesaker.is/gonzalo-lira-is-missing/

Gonzalo Lira, även känd som Coach Red Pill.
Ovan kan ni se klippet där han rapporteras försvunnen. Vad har hänt med honom?

Han var ju mycket populär bland många här och där på nätet kring rapporteringen inifrån Ukraina där han målade upp en liten annan bild än vi får här i Sverige.

Vad tror ni har han blivit tagen av FSB?
Citera
2022-04-18, 20:02
Medlem
JustTheFactss avatar
Hmm jag hittade det här https://twitter.com/Anabel_Villeroy/...56775035961348

En grupp Azov som antagligen har tagit honom. De verkar ha sökt honom.
Citera
2022-04-18, 20:10
Moderator
evilhoneys avatar
Kändisskvaller --> Rysslands invasion av Ukraina 2022
/Moderator
Citera
2022-04-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Hmm jag hittade det här https://twitter.com/Anabel_Villeroy/...56775035961348

En grupp Azov som antagligen har tagit honom. De verkar ha sökt honom.

Följde honom lite för CPR videorna. Synd om de galningarna slaktat honom. Han var ju HELT oskyldig och bara rapporterade lite objektivt. Han var inte det minsta delaktig i kriget. Han har ju två små barn. Vi får hoppas på det bästa.
Citera
2022-04-18, 20:42
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Följde honom lite för CPR videorna. Synd om de galningarna slaktat honom. Han var ju HELT oskyldig och bara rapporterade lite objektivt. Han var inte det minsta delaktig i kriget. Han har ju två små barn. Vi får hoppas på det bästa.

Ja vi får hoppas och be för honom. De pratar ju om halshuggning.
Citera
2022-04-18, 20:53
Medlem
Jag tror faktiskt mer på att det är ett publicity stunt.

Han har i två veckor groomat sin publik kring att han kan försvinna och att om han försvinner sprida vanan att googla hans namn - detta har han gjort genom att uppmana publiken att googla Tiffany Dover av samma orsak.

Jag gillar hans rapportering i övrigt, bara om man bortser från det vanliga amerikanska rantandet kring hans egen talang, intelligens och begåvning vilket kan bli ganska jobbigt i längden.

Uppmanar folk att se hans kapitel om Victoria Nuland för övrigt. Det var utmärkt!

/Johan
Citera
2022-04-18, 20:56
Medlem
Han jobbar ju som en kryptohallick och har haft problem med maffian tidigare innan kriget. Är ju lite som att be om problem i en krigshärd när man valt fel sida.
Citera
2022-04-18, 21:21
Medlem
garanterat SBU eller Nazis
Citera
2022-04-18, 21:26
Medlem
Naofumis avatar
Stackarna, jag hoppas inte Ukrainska gestapo fått tag på honom, då dyker det nog upp någon ISIS stil tortyr film snart där han blir torterad och avrättad av nazister eller legosoldater för att vara "pro-ryss"
Citera
2022-04-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jag tror faktiskt mer på att det är ett publicity stunt.

Han har i två veckor groomat sin publik kring att han kan försvinna [...]
Jag tror du har rätt, jag hade faktiskt tänkt tanken innan på grund av detta du nämner. Korsfäst av azov under påsken, nu är hans grav tom och han kan inte låta bli att visa sig för sina lärjungar snart. Kanske kommer det en otrolig historia, eller så har det bara varit lite trassel med nätet, men jag gissar på en riktig äventyrsberrättelse. Det kan bli underhållande. Sedan finns ju alltid risken att det gått sämre...
Citera
2022-04-18, 21:47
Medlem
Så kan det gå om man vägrar ge sig iväg från fronten i en krigszon för lite clicks på youtube. Det hjälper ju inte direkt att han sitter och hyllar den invaderande armén som bombar och mördar lokalbefolkningen i Charkiv. Noll självbevarelsedrift hos den här mannen. Han lär inte varit speciellt uppskattad bland lokalbefolkningen.

Darwin Awards på detta. Jag varnade för detta redan för över en månad sen:
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Den här mannen vägrar alltså att evakuera sina barn och familj ur en krigszon - för att han får clicks på youtube. Och inte bara det, han bestämmer sig för att medverka live på rysk propaganda-TV och hylla Putin och snacka skit om Ukraina och ukrainarna, trots att landet släppte in honom och har behandlat honom väl i många år. Det är Darwin Awards på det, men typisk för en blatte som RoachRedPill.

Han har i alla fall ett pris på sitt huvud just nu i Ukraina om man får tro på ryktena. Att öppet stödja fienden som utlänning i ett pågående krig är inte direkt smart, speciellt inte om man har familj - men den här idioten skiter i om hans barn råkar illa ut, bara han får lite clicks på Youtube.

Med det sagt så är han en uppmärksamhetshora av sällan skådat slag så det skulle inte förvåna mig om allt bara är iscensatt för att generera hype. Eller så kanske en rysk bomb har dödat honom, eller så gömmer han sig i en bunker eller så har han äntligen tagit sitt förnuft till fånga och lämnat landet.
Citera
2022-04-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Stackarna, jag hoppas inte Ukrainska gestapo fått tag på honom, då dyker det nog upp någon ISIS stil tortyr film snart där han blir torterad och avrättad av nazister eller legosoldater för att vara "pro-ryss"
Det mest troliga är att han spelar allan och håller sig borta självmant eller blivit dödad av en rysk bomb. Skulle ukrainska styrkor trots det ha plockat honom så sitter han antingen inlåst eller är nergrävd i skogen. Skulle han direkt uppsåtligen vara tagen av daga så kommer förstås någon "tortyrfilm" på detta inte att släppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in