2022-04-21, 21:00
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är du dum? du gjorde gällande att alla som dör i lastbilsolyckor är narkotikapåverkade... du får gärna ta fram dina källor på det...
Nej det gjorde jag inte. Lägg av förfan. Trött på dig och diskuterar inte med puckon.
Citera
2022-04-21, 21:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Hur många av dem är inte pundare då? Majoriteten av alla lastbilschaffisar jag känt har varit drogare. Klart de dör lättare i trafiken. Värre för medtrafikanter att råka ut för en påtänd lastbilsförare. Tung trafik är knappast det folk vill smälla med.

Om du inte förstår har du själv aldrig åkt med tjackisar som förare (majoriteten av dem och lastbilschaufförer kan även röka cannabis som författare frontalloberns som ska sköta komplicerat tänkande) och sett hur mycket amfetaminister missbedömer saker bakom dem, från sidan, vägarnas placering osv. De blir INTE superförare

Citat:
Nej det gjorde jag inte. Lägg av förfan. Trött på dig och diskuterar inte med puckon.

Ja jag är lika trött på dig som drar din kunskaper ur röven och hittar på om en yrkesgrupp.

Ett pucko är intelligent i jämförelse med dig.
Citera
2022-04-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Vad hade du för yrkestitel då? Låter soft.
Var ett företag som sökte en Övervakare för enbart nattetid.

Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
38.000 efter skatt? Du menar alltså att du som 25-åring satt och kollade på övervakningskameror till en bruttolön på si sådär 60.000 kr? Grattis, du måste ha haft Sveriges mest överbetalda jobb. Varför bytte du? De flesta, även högskoleutbildade, når inte dit efter ett helt arbetsliv.

Berätta gärna mer. Säger absolut inte att du talar osanning, men mina varningsklockor ringer alltid när någon pratar om lön efter skatt. Alla som jobbar brukar ha lärt sig att lön alltid anges brutto.
Jo det var ganska soft tills jag fick sparken för att jag råkade somna ett par gånger och kom försent en hel del. Men jobbade där i 11 månader och hade det bra. Men slet rejält att jobba natt. Hade som ansvar att kolla på ca 12 kameror och om något inte stämde larma till någon som kunde fixa det. Var för ett tillverkande företag och gick något fel kunde det stoppa produktionen i timmar.
Citera
2022-04-21, 21:05
Medlem
Citat:
Vården är skitigt. Lokalvårdare och annat också.

Och nej, undersköterskor kommer inte upp i obildade mäns löner. Deras kroppar slits nog de med. Kvinnor har liksom inte samma muskelstyrka

Att det är slitsamt och skitigt är knappast tillräckligt, det skall vara så till den graden att branschen knappt får några sökandes; hade byggbranschen snittat på 25k i månaden hade man nog haft sådan brist att man inte kunnat utföra sina uppdrag eller helt enkelt fått tacka nej till uppdrag.

Sen skall man ha klart för sig att kvinnor arbetar mindre, de är oftare hemma med barnen samt sjukskrivna vilket spär på skillnaden med förmodligen en hel del procentenheter per år; dessutom jobbar man inom vården ofta 38 timmar i veckan, eller bara 30 om man kör natt, så också där blir det ännu fler procentenheter.

Hade varit intressant och undersköterskornas löner som fått uppskjuten semester samt malts på med övertid under restriktionerna, tror inte lönerna har varit särskilt pjåkiga där inte.
Citera
2022-04-21, 21:13
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja jag är lika trött på dig som drar din kunskaper ur röven och hittar på om en yrkesgrupp.

Ett pucko är intelligent i jämförelse med dig.
Det är svårt för dumma människor att känna igen intelligens. All sympati för din omgivning. Saken kvarstår att det är mer gynnsamt för män (drogmissbruk är även vanligare hos män) som tar droger för att palla jobba och utsätter andra för fara, än vad det är för en kvinna att gå en yrkesutbildning och slava för långt lägre pengar med en kropp som blir mer ansträngd av hårt arbete och göra särskilt viktigt sammhällsarbete, för skitlön.

Det är enbart ojämlika villkor som det handlar om. Det är beräknat att det inte först nästa århundrade kommer vara jämlika lönevillkor mellan könen. Einstein.
Citera
2022-04-21, 21:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är svårt för dumma människor att känna igen intelligens. All sympati för din omgivning. Saken kvarstår att det är mer gynnsamt för män (drogmissbruk är även vanligare hos män) som tar droger för att palla jobba och utsätter andra för fara, än vad det är för en kvinna att gå en yrkesutbildning och slava för långt lägre pengar med en kropp som blir mer ansträngd av hårt arbete och göra särskilt viktigt sammhällsarbete, för skitlön.

Det är enbart ojämlika villkor som det handlar om. Det är beräknat att det inte först nästa århundrade kommer vara jämlika lönevillkor mellan könen. Einstein.

Vart har du läst det där skitsnacket F! partiprogram?

Men du tror alltså att en kvinnlig lastbilschaufför tjänar mindre än en manlig? eller att en kvinnlig uska tjänar mindre än en manlig?

Du är underhållande! tur att folk som dig är en minoritet i Sverige... som far med skitsnack och är extremt lågtbegåvade.
Citera
2022-04-21, 21:26
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är ett exempel hämtat från verkligheten. Det är helt sjukt att de kom undan med det också. Eller kom undan, de fick ju sparken, men de berättade aldrig. Tycker de borde blivit stämda eller satta i fängelse. Men det går inte att förhandla med hamnarbetare och sopgubbar, det är bara sparken som gäller sen får man hitta nya puckon.

Fast här försvann sopbilsbolaget från Stockholm. Konkurs tror jag.

LL
Citera
2022-04-21, 22:06
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Men är det inte lite märkligt att det är framförallt mansdominerade yrken som ger bra lön utan höga studier?

Vi har två tjejer på mitt åkeri. Finns många tjejer i branschen och fler blir det.
Citera
2022-04-21, 22:41
Medlem
Jag hade 63 000 på lönebeskedet idag. Är 28 år har ingen universitetsutbildning och arbetar med IT
Citera
2022-04-21, 22:43
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Med körlektioner, 4 veckors intensiv utbildning och alla prov brukar det väl bli något sånt? Kommer ihåg att jag uppskattade den siffran.

Tvek på den du! Nu är det nästan 10år sedan jag blev erbjuden en utbildning men om jag inte missminner mig skulle totalen landa över 150k. Det är förövrigt en bransch man inte vill konkurrera i om man talar och skriver svenska
Citera
2022-04-21, 23:15
Medlem
Tja, eftersom du vill ha allt utan att erbjuda något själv, eller ens vilja göra en ansträngning så har du uppförsbacke i livet.
Varför skulle inte du behöva lära dig något eller anstränga dig??
Jag tänker LAT JÄVEL, tur att jag aldrig kommer anställa dig.. Men du tänker tydligen annorlunda.....
Punkt.
Senast redigerad av tupplack 2022-04-21 kl. 23:21. Anledning: Var onödigt nertryckande, lättade på stämningen lite..
Citera
2022-04-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Tvek på den du! Nu är det nästan 10år sedan jag blev erbjuden en utbildning men om jag inte missminner mig skulle totalen landa över 150k. Det är förövrigt en bransch man inte vill konkurrera i om man talar och skriver svenska

150k?? Nu börjar jag undra om vi pratar samma utbildning? Skulle väl vara om man kuggade i all evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in