2022-04-21, 20:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Men är det inte lite märkligt att det är framförallt mansdominerade yrken som ger bra lön utan höga studier?

Du kan ju själv få sätta dig o köra timmerbil... om du tror att det är ett sådant jävla "lätt" jobb...

tycker 45k är riktigt jävla dåligt betalt för o köra timmerbil...

Det dör ett par timmerbils förare per år... och de ska in på trånga jävla äckelvägar o köra.

Det som är så jävla tragiskt med lastbilschaufförer som dör i sin yrkesroll räknas inte in som arbetsolyckor eftersom det oftast händer efter vägarna och därför räknas som trafikolyckor...
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-04-21 kl. 20:10.
Citera
2022-04-21, 20:29
Medlem
Citat:
Men är det inte lite märkligt att det är framförallt mansdominerade yrken som ger bra lön utan höga studier?

Nej, det är helt rimligt. Ett slitsamt, och ofta oglamoröst, arbete måste dega lite bättre för att folk skall vilja jobba där, och framförallt stanna kvar i branschen, annars står man där utan arbetare. Om vi antar att belastningen inte är lika hård på män som på kvinnor så blir det naturligt att färre kvinnor söker sig mot sådana jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu
Vården.
IT.
Nå fabrik nattjobb.

Vill man verkligen arbeta så är det inga konstigheter att dra in 35K innan skatt.

Alla jobben du nämner ligger nog över 35k för nattjobb, bara vårdbiträde/sjukhusbiträde ger väl ca 130+120 i timman för nattjobb + alla röda dagar man jobbar gör att man snittar nog 40-45.
Har man fått in foten i vården kan man ju jobba 50%, plugga 50% med 100% lön (minus ens OB för natten man inte utför), bli USKa och tjäna 10-15% till.
(även om TS pratade om jobb utan utbildning tänkte jag ändå att jag kunde nämna det då man kan få möjlighet till att studera med bibehållen grundlön)
Citera
2022-04-21, 20:39
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Nej, det är helt rimligt. Ett slitsamt, och ofta oglamoröst, arbete måste dega lite bättre för att folk skall vilja jobba där, och framförallt stanna kvar i branschen, annars står man där utan arbetare. Om vi antar att belastningen inte är lika hård på män som på kvinnor så blir det naturligt att färre kvinnor söker sig mot sådana jobb.

Alla jobben du nämner ligger nog över 35k för nattjobb, bara vårdbiträde/sjukhusbiträde ger väl ca 130+120 i timman för nattjobb + alla röda dagar man jobbar gör att man snittar nog 40-45.
Har man fått in foten i vården kan man ju jobba 50%, plugga 50% med 100% lön (minus ens OB för natten man inte utför), bli USKa och tjäna 10-15% till.
(även om TS pratade om jobb utan utbildning tänkte jag ändå att jag kunde nämna det då man kan få möjlighet till att studera med bibehållen grundlön)
Vården är skitigt. Lokalvårdare och annat också.

Och nej, undersköterskor kommer inte upp i obildade mäns löner. Deras kroppar slits nog de med. Kvinnor har liksom inte samma muskelstyrka
Citera
2022-04-21, 20:40
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du kan ju själv få sätta dig o köra timmerbil... om du tror att det är ett sådant jävla "lätt" jobb...

tycker 45k är riktigt jävla dåligt betalt för o köra timmerbil...

Det dör ett par timmerbils förare per år... och de ska in på trånga jävla äckelvägar o köra.

Det som är så jävla tragiskt med lastbilschaufförer som dör i sin yrkesroll räknas inte in som arbetsolyckor eftersom det oftast händer efter vägarna och därför räknas som trafikolyckor...
Hur många av dem är inte pundare då? Majoriteten av alla lastbilschaffisar jag känt har varit drogare. Klart de dör lättare i trafiken. Värre för medtrafikanter att råka ut för en påtänd lastbilsförare. Tung trafik är knappast det folk vill smälla med.

Om du inte förstår har du själv aldrig åkt med tjackisar som förare (majoriteten av dem och lastbilschaufförer kan även röka cannabis som författare frontalloberns som ska sköta komplicerat tänkande) och sett hur mycket amfetaminister missbedömer saker bakom dem, från sidan, vägarnas placering osv. De blir INTE superförare
Senast redigerad av AdMortem 2022-04-21 kl. 20:44.
Citera
2022-04-21, 20:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Hur många av dem är inte pundare då? Majoriteten av alla lastbilschaffisar jag känt har varit drogare. Klart de dör lättare i trafiken.

Haha där ser man ju din jävla okunskap du tror alltså att det är mycket pundare som kör lastbil nu förtiden?

ja jävlar den sista idioten är inte född ännu!

anledningen till att det var så mycket "pundare" förut i det yrket var för att kör och vilotiderna var så slappa... de har blivit hårda åtstramningar på det nu... samt att polisen har bättre koll på chaufförer nu också.

För att ens få ta ett B-kort borde folk fan få gå en YKB utbildning så de lär sig något för okunskapen här är fan skrämande låg.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-04-21 kl. 20:44.
Citera
2022-04-21, 20:44
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Haha där ser man ju din jävla okunskap du tror alltså att det är mycket pundare som kör lastbil nu förtiden?

ja jävlar den sista idioten är inte född ännu!

Uppenbarligen inte.
Citera
2022-04-21, 20:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Uppenbarligen inte.

Du har serriöst skrivit de dummast jävla inläggen i tråden... din kunskap är skrämande jävla låg.
Citera
2022-04-21, 20:47
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Du har serriöst skrivit de dummast jävla inläggen i tråden... din kunskap är skrämande jävla låg.

Säg det till dem jag känt till pulverhjärna
Citera
2022-04-21, 20:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Säg det till dem jag känt till pulverhjärna

För du känner alla chaufförer i Sverige?

Sen att du känner pundare säger mer om dig än om lastbilschaufförer som yrkesgrupp... jävla mupp
Citera
2022-04-21, 20:52
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
För du känner alla chaufförer i Sverige?

Sen att du känner pundare säger mer om dig än om lastbilschaufförer som yrkesgrupp... jävla mupp
Jag har aldrig påstått att jag inte känt narkomaner. Det var liksom större majoriteten av exakt alla jag umgicks med i väldigt många år. Jäkligt svårt att ha klivit ur missbruksvärlden om man inte en gång varit i den

Det påverkar inte det faktum att det finns påtända chaufförer på vägarna. Ja inom många mansyrken om det nu gör dig gladare. Missbrukare med arbeten finns överallt.
Citera
2022-04-21, 20:55
Medlem
flytandelyckas avatar
Ställningsbyggare
Citera
2022-04-21, 20:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag inte känt narkomaner. Det var liksom större majoriteten av exakt alla jag umgicks med i väldigt många år. Jäkligt svårt att ha klivit ur missbruksvärlden om man inte en gång varit i den

Det påverkar inte det faktum att det finns påtända chaufförer på vägarna. Ja inom många mansyrken om det nu gör dig gladare. Missbrukare med arbeten finns överallt.

Är du dum? du gjorde gällande att alla som dör i lastbilsolyckor är narkotikapåverkade... du får gärna ta fram dina källor på det...
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-04-21 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in