Någon gräns får det väl ändå vara på vilken tolkning man kan göra av ett inlägg.
Vad i mitt inlägg ens antyder att jag skulle tycka våldtäkt är OK?
Jag överförde argumenten som framfördes på hur man borde göra en husaffär till att leta partner, man behöver läsa grundcitatet för att förstå och jag tycker att det tydligt framgår att det är satiriskt skrivet.
Citatet sa i princip att köp inte hus som inte säljs via mäklare, och det tycker jag inte är ett argument som håller. Många hus säljs via mäklare för att man som köpare enkelt får utbudet presenterat, men många görs också upp direkt mellan säljare och köpare, i vissa fall tar man hjälp av mäklare i andra skriver man bara ett kontrakt.
För att visa att det var dåliga argument överförde jag dem till ett annat område, och ska vi ägna oss åt personangrepp är det väl lika mycket du som utifrån den beskrivningen likställer den som träffar en partner på krogen med en våldtäktsman, man kan ju inte lita på att den man raggar på och som säger ja till sex, bekräftar det skriftligt inte sedan i efterhand kommer på att man inte ville om denne inte registrerat sig på Tinder för då har man ju anlitat en mäklare och ovan nämnda ja blir inte möjligt att ångra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Du jämför detta skandalösa husköp med att leta efter en partner. Det vore som att du tycker det är OK att vara kåt, och möta en annan människa på nätet eller på lokal, och begå en våldtäkt.