2022-05-01, 07:56
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
1. Ebba har själv sagt bad en bekant säga till Esbjörn att Ebba var intresserad av huset och fråga om han ville komma på kaffe. Detta ska ha ägt rum runt midsommar. Oxå Ebbas ord.
- Affären tog två månader från första kontakten till påskrivet kontrakt.
Ebba har oxå sagt,
- Först sa Esbjörn nej sedan kanske och till slut ja.
Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten.
Jag bara fundera på vad hon menade med dessa ord, om Esbjörn var den drivande.

"Jag hörde av mig till Esbjörn i somras och frågade om han var intresserad av
att sälja huset till mig."
-- Expressen 9 oktober 2020

"Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten."
-- Ebbas Facebook 9 oktober 2020

Någonstans (kan inte hitta var nu), så berättade Ebba att det var en gemensam bekant, men det kan jag inte hitta nu. Dock sticker till tinget inlämnat material ut lite, där det framgår att det var två personer som kontaktade Esbjörn.

"Hon var en av de två personerna som introducerade Ebba Busch för Esbjörn Bolin och tog den initiala kontakten."
--Aktbilaga 63

Vad de bekanta sa till Esbjörn vet vi inte och därmed inte heller exakt hur Esbjörn hamnade vid kaffebordet hos Ebba. Jag misstänker att Esbjörn och Ebba pratades vid i telefon innan deras fysiska möte, för inte satt Ebba hemma hela sommaren med kaffekokaren i högsta beredskap utifall Esbjörn skulle dyka upp någon gång.

Ebbas påstående om "nej, kanske, ja", det måste vara en retorisk sammanfattning av hela affären och ingen absolut detaljsanning. Vem som var drivande och inte vet vi inte heller. Men jag tror inte att varken Esbjörn eller Ebba var passiva, utan båda var villiga deltagare i processen.

Citat:
Esbjörn hade ju oxå ett avtal med sitt syskonbarn Matz. När arvskiftet skedde och Rsbjärn blev ensam ägare. Hade Matz tackar nej till pengar, i utbyta mot att han ärvde huset vid Esbjörns frånfälle. När Majkgård fick reda på att Esbjörn sålt huset till Ebba utropades hon,
- Men det ska ju Matz ärva.

Vad Matz tackade nej till i stunden, vet vi inte. De andra skänkte väl sin arvslott i fastigheten till Esbjörn, men Matz han ville ha hela fastigheten. Hans 15% skulle med tidens hjälp bli 100%.

Majkgård hade inte mycket till respekt för Matz framtida arv, för hon har faktiskt varit med och budat på fastigheten. 2,5 miljon var hennes bud enligt Matz. Gör man så om man anser att fastigheten ska tillfalla någon annan i framtiden?

Citat:
2. Hallå Hallå, hål i hästen. Det var allmänt känt på byn….. Hur vet du det, och hur ska vi kunna lita på det. Igår när jag sa att det var allmänt känt att Matz skulle ärva. Blev det ju ramaskri. Folk i byn knappast kände varandra och här fanns det jävlar mig inget som var allmänt känt. Och så har allt förändrats så idag och vi ska ta dig på orden på detta, ursäkta vem tror du att du är?

Jag tror att folk på byn känner varandra. De som bor där permanent. Men Esbjörn och Matz var inga permanentboende. Esbjörn var där på somrarna och Matz hade varit där ännu mindre. Esbjörn är nog inte en sån där gubbe som går och skvallrar på byn.

Citat:
Och varför hade Esbjörn upprättat ett testamente om han inte ville att Majkgård skulle ärva och varför säger Majkgård att Matz ska ärva om hon visste att det var hon som skulle ärva.

Bara det att det finns ett testamente skrivet av Esbjörn var nyheter. Hos Esbjörn finns det ju släktingar som naturliga arvingar. Så det Esbjörns arv skulle ju inte tillfalla allmänna arvsfonden.

Varför är Majkgård så intresserad av att lägga sig i affären på det sätt som har gjorts? Det är inte till gagn för Esbjörn alls. Majkgård är den gemensamma nämnaren till anlitandet av alla Esbjörns ombud och som vi vet är det inte de mest lämpade ombud han har fått på halsen. Inte ens i närheten av lämpliga ombud. Majkgård vill till och med få Esbjörn nerklassad kognitivt, då hon ändrar sin utsaga i efterhand.

Ingen här vet nog om det finns ett testamente, men absolut inte orimligt med tanke på Majkgårds historia av att ärva mark och att Esbjörns mark var en perfekt pusselbit till att utöka kursgårdens område. Att Esbjörn bor hos henne och hon tar hand om hans personliga hygien är för mig ett tecken på att Majkgårds relation till Esbjörn inte är helt sund. Nu är förvisso fastigheten såld, men skulle inte blivit förvånad om Majkgård hade ärvt stället när Esbjörn lagt näsan i vädret för gott.
2022-05-01, 10:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag har varit borta från tråden rätt länge, men har allt löst sig nu? Har Ebba fått alla papper som behövs i ordning och registrerats som ägare nu? Eller konstrar Esbjörn fortfarande? Har Ebba tillgång till huset och har börjat renovera än?
2022-05-01, 11:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har varit borta från tråden rätt länge, men har allt löst sig nu? Har Ebba fått alla papper som behövs i ordning och registrerats som ägare nu? Eller konstrar Esbjörn fortfarande? Har Ebba tillgång till huset och har börjat renovera än?

Stadsfästelsen av förlikningen överklagandes av Esbjörn till Svea hovrätt som avslog överklagandet, därefter så har Esbjörn överklagat Svea hovrätts avslag till Högsta domstolen.
I väntan på att alla överklagande skall gå igenom så håller Lantmäteriet på lagfarten. Esbjörn driver alltså inte målet mot Ebba utan mot domstolarna, men det är Ebba som blir lidande.

Målet är så sjukt förvirrat så att inte ens media skriver om det längre.

Lik förbannat så finns det aktivister i tråden som drar upp samma lögner för femtioelfte gången för att kunna hålla liv i smutkastningen av Ebba fram till valet.
2022-05-01, 13:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Väl rutit, och precis som du skriver tycker jag oxå.
Man märker att Ebba är van vid ett klimat där hon inte blir ifrågasatt. Dels blir hon oerhört dum när hon i intervjuer får frågor angående husaffärer. Frågor som vilken politiker som gjort affärer som denna skulle ha fått.

Hon hånar exempelvis Steffo i Nyhetsmorgon när han frågar, i en intervju säger hon att det knappast är SVTs sak att avgöra hennes husaffär i en annan. Och hon säger åt en journalist att skänka pengar till utnyttjade barn istället för att hålla på att tjata.

Troligtvis så blir hon så arg att journalisterna tycker det känns obehagligt att fråga vidare. För ingen annan politiker hade fått så frågor om sitt agerande som hon.

Hon är så ologisk att man får huvudvärk. Hon fräser att vi inte ska lägga oss hennes privatliv, men hon lämnar ut sitt privatliv på de sociala media kanaler hon har i sin roll som partiledare för KD. Det är oxå på dessa KD- sidor hon skrivet sig till ett grovt förtal. Ett förtal som hon precis som du skriver anser sig I själ och hjärta var oskyldig till. Att nästan alla brottslingar från tungt kriminell på Kumla-anstalten till en snattande ungdom på Konsum anser sig i själ och hjärta vara oskyldig till detta brott de har begått tycker inte Ebba gör hennes oskyldig förklaring mindre trovärdig. Hon tycker inte heller att hon som politiker hånar svensk lag med ett sådant uttalande. Hon förstår inte heller att vuxna människor förväntas följa lagen. Även om det finns lagar man anser felaktiga. Anser man att en lag är fel, bör man Jonna politiskt för att ändra den. Inte bryta den och skylla ifrån sig.

Och exempel som dessa går att ladda upp i mängder. Men summan av kardemumman är att man kan konstatera att Ebba är varann att hennes ord gäller hon har inget behov av att vara logiskt för i Ebba land gäller regeln det handlar inte om vad Ebba säger, utan det Ebba säger är det som gäller.

Ska SVT ska vara domare, jury och bödel i en fastighetsaffär där det tvistas, eller ska en sedvanlig domstol ska vara det? Själv håller jag stenhårt på det sistnämnda. Ebba har därmed rätt, enligt mig, när hon påstår att det inte är SVTs sak att avgöra fastighetsaffärer. Varför tycker du annorlunda?

Vad har du för belägg att alla kriminella anser sig vara oskyldiga i själ och hjärta till de brott de begått? Att det hävdar det inför domstol och omgivning är en sak, men den absoluta majoriteten av dessa personer vet vad de har gjort och att det var olagligt.

Ebba uttalar sig kring sitt förtalsbrott, inte alla lagar i Sverige. Förtalslagen är en märklig lag, att det är olagligt att berätta något om någon som är helt sant. Folk får helt enkelt äga det de gjort och speciellt om det drabbat någon annan.

Även om Ebba skulle anser att hennes ord gäller över lag, så är det bevisligen så att så inte är fallet. Svea Rikes lag gäller över Ebba och Ebba kan bara rätta in sig i ledet och ta konsekvenserna om hon bryter mot lagen. Precis som vi andra.
2022-05-01, 13:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Javisst ja, det är ju ett priviligie ni anser er ha. När något kritiskt eller ifrågasättande av Ebba sker, kan ni helt sonika förkasta källan. Journalister är oseriösa, det är dock inte oseriöst av er att sniffa upp skit om journalisten och sprida. SVT är en konsumistiska konspiration, på Aftonbladet jobbar den opålitlige Bränvinström och nu förkastas Lena Melin.
Om ni skulle försöka bemöta vad som sägs, istället för att fokusera på vem som säger det. Skulle det framstå lite mera seriöst. För som det är nu, bör ni skjuter budbärare efter budbärare framstår det som om inget egentligt försvar finns från er sida.

Jag tror du blir mer trovärdig i vad du skriver och korrekturläser och faktagranskar innan du publicerar.

Lena Melin har inte skrivit en artikel och behöver därför inte hålla sig till sanningen. Det går att fabulera och spekulera vilt i en ledare och hennes jobb är att lobba mot högern. Noll trovärdighet där.

Brännström arbetar för Expressen och har så gjort sedan affären blev känd 9 oktober 2020.

Huruvida SVT är en konsumistisk konspiration eller inte, tror jag du får ta i en annan tråd. Vad är ens konsumistisk? Att SVT vinklar och bedriver en politisk agenda som gynnar vänsterblocket är väldigt tydligt.
2022-05-01, 15:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Att en journalist frågar en politiker frågor om en pågående tvist är inte att leka bödel. Det är journalistik. Ebba har skrivet flera offentliga inlägg om ämnet. Hon har gett intervjuer och uttalat sig på TV. Då får man oxå svara på frågor angående ämnet. Det hade varit samma för vilken politiker eller offentlig person som helst. Sättet hon behandlar intervjuaren på är under all kritik.

Jag trodde att det var common knowledge att de flesta dömda ansåg sig oskyldiga. Eller i alla fall ett offer för omständigheter.

Självklar kritiserade inte Ebba alla lagar. Har du sett Svea Rikes lagbok, den är ju jätte tjock. Nej Ebba fokuserar självklart kritiken på den lag som drabbar henne.

Jag tycker att förtalslagen är helt rimlig i Sverige. Man ska man inte få gå runt och säga vad som helst bara för att det är sant. I synnerhet inte i syfte att misskreditera någon. Jag respekterar givetvis att du och Ebba tycker den är svår att förstå förtalslagen och förstå varför del ser ut som den gör. Jag tycker den är helt logisk och bra utformad.

Du och Ebba kan tycka vad ni vill om lagen. Men för mig blir det jävligt patetiskt när en partiledare minuter efter hon skrivet på ett strafföreläggande. Där det ingår i konceptet strafföreläggande att skriver på att man förstår sitt brott, erkänner det och tar ansvar för det.

För mig är Ebbas agerande höjden av att inte ta ansvar. Hon kritiserar inte bara den lag hon brutit. Hon hånar hela konceptet med strafföreläggande. Om Ebba vet att hon i stjärt och hjärta är oskyldig och hon har behov av att hela svenska folket ska få reda på detta. Skulle hon givetvis gått till domstolsförhandling och hävdat sin rätt där det är så svenskt rättsystem fungerar.

Så uppenbarligen gäller Svea rikes lag inte Ebba riktigt. För om du blir erbjuden strafföreläggande skriver på att du har full brottsinsikt, och i sjärt och hjärta sedan är oskyldig, då anser du dig själv som ett undantag.
Man har väl rätt att tycka lagen är fel, dock måste ju alla följa lagen och det erkände ju hon att hon inte gjort. Därav påskrift.
2022-05-01, 17:26
Medlem
trngws avatar
Citat:

Vet inte riktigt hur länge du inte häng med, men för att försöka göra en lång historia kort.

I oktober förra året förlikades Esbjörn och Ebba. Esbjörn medgav då att Ebba hade bättre rätt till huset och gick med på att slutföra affären. Han medverkade då till att köpebrev upprättades och att Ebba tllträdde huset, i samband med att Ebba slutbetalade. Esbjörns "vinst" med förlikningen låg i att han fick en viss tidsbegränsad möjlighet att besöka fastigheten.

Denna förlikning har parterna uppfyllt och Ebba har alltså slutbetalat och tillträtt huset.

Esbjörn ville att förlikningsavtalet skulle stadfästas i domstol. Vilket i grund och botten innebär att domstolen bekräftar att avtalet är giltigt vilket i sin tur leder till att andra myndigheter kan vidta åtgärder baserat på avtalet, t.ex. kan kronofogden utföra handräckning utan att det krävs någon ytterliggare dom.

Uppsala Tingsrätt stadfäste förlikningen. Därefter överklagade Esbjörn den stadfästelse han själv begärt. Svea Hovrätt nekade honom prövningstillstånd för överklagandet och då överklagade han till Högsta domstolen. Där ligger hans överklagan nu i väntan på besked om prövningstillstånd.

Det är viktigt att notera att det inte längre råder någon tvist mellan Esbjörn och Ebba. De har kommit överens och de har uppfyllt sina delar av avtalet.

Det är också viktigt att notera att stadfästelsen är en bekräftelse får andra myndigheter på förlikningsavtalets giltighet. Ingenting annat. En avsaknad av en stadfästelse innebär inte att förlikningen skulle vara ogiltig. Förlikningen är ett avtal mellan Esbjörn och Ebba precis som vilket annat avtal mellan två personer, parter, som helst. Om någon av parterna har något att anmärka gällande förlikningsavtalet, så måste den parten väcka en talan vid domstol om det.

Esbjörns överklagande av stadfästelsen är alltså som någon så fint uttryckte det, bara, Esbjörn som strider mot sig själv. Det var ju han som ville ha stadfästelsen, och nu vill han ha de ogiltigförklarad.

Så, ja, själva husaffären är avslutad. Alla delar av den är klar.

Så vad kan hända med Esbjörns överklagande, tja, egentligen två olka saker som kommer att leda till samma sak.

1. Det minst troliga. Esbjörn får prövningstillstånd och stadfästelsen undanröjs. Därefter stängs ärendet i domstol och saken är utagerad. Effekten av att stadfästelsen undanröjs är - ingenting.

2. Det mest troliga. Esbjörn får inget prövningstillstånd och stadfästelsen kvarstår. Domen vinner laga kraft. Därefter stängs ärendet i domstol och saken är utagerad. Effekten av att stadfästelsen kvarstår är - ingenting.

Så, ja, Esbjörn strider mot sig själv i domstol i syfte att vinna - ingenting.

Och Ebba, hon är fortfarande ägare till huset, precis som hon varit sedan den 20e augusti 2020. Men med den skillnaden att hon nu också slutbetalade och fått köpebrevet av säljaren.
2022-05-01, 17:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vet inte riktigt hur länge du inte häng med, men för att försöka göra en lång historia kort.

I oktober förra året förlikades Esbjörn och Ebba. Esbjörn medgav då att Ebba hade bättre rätt till huset och gick med på att slutföra affären. Han medverkade då till att köpebrev upprättades och att Ebba tllträdde huset, i samband med att Ebba slutbetalade. Esbjörns "vinst" med förlikningen låg i att han fick en viss tidsbegränsad möjlighet att besöka fastigheten.

Denna förlikning har parterna uppfyllt och Ebba har alltså slutbetalat och tillträtt huset.

Esbjörn ville att förlikningsavtalet skulle stadfästas i domstol. Vilket i grund och botten innebär att domstolen bekräftar att avtalet är giltigt vilket i sin tur leder till att andra myndigheter kan vidta åtgärder baserat på avtalet, t.ex. kan kronofogden utföra handräckning utan att det krävs någon ytterliggare dom.

Uppsala Tingsrätt stadfäste förlikningen. Därefter överklagade Esbjörn den stadfästelse han själv begärt. Svea Hovrätt nekade honom prövningstillstånd för överklagandet och då överklagade han till Högsta domstolen. Där ligger hans överklagan nu i väntan på besked om prövningstillstånd.

Det är viktigt att notera att det inte längre råder någon tvist mellan Esbjörn och Ebba. De har kommit överens och de har uppfyllt sina delar av avtalet.

Det är också viktigt att notera att stadfästelsen är en bekräftelse får andra myndigheter på förlikningsavtalets giltighet. Ingenting annat. En avsaknad av en stadfästelse innebär inte att förlikningen skulle vara ogiltig. Förlikningen är ett avtal mellan Esbjörn och Ebba precis som vilket annat avtal mellan två personer, parter, som helst. Om någon av parterna har något att anmärka gällande förlikningsavtalet, så måste den parten väcka en talan vid domstol om det.

Esbjörns överklagande av stadfästelsen är alltså som någon så fint uttryckte det, bara, Esbjörn som strider mot sig själv. Det var ju han som ville ha stadfästelsen, och nu vill han ha de ogiltigförklarad.

Så, ja, själva husaffären är avslutad. Alla delar av den är klar.

Så vad kan hända med Esbjörns överklagande, tja, egentligen två olka saker som kommer att leda till samma sak.

1. Det minst troliga. Esbjörn får prövningstillstånd och stadfästelsen undanröjs. Därefter stängs ärendet i domstol och saken är utagerad. Effekten av att stadfästelsen undanröjs är - ingenting.

2. Det mest troliga. Esbjörn får inget prövningstillstånd och stadfästelsen kvarstår. Domen vinner laga kraft. Därefter stängs ärendet i domstol och saken är utagerad. Effekten av att stadfästelsen kvarstår är - ingenting.

Så, ja, Esbjörn strider mot sig själv i domstol i syfte att vinna - ingenting.

Och Ebba, hon är fortfarande ägare till huset, precis som hon varit sedan den 20e augusti 2020. Men med den skillnaden att hon nu också slutbetalade och fått köpebrevet av säljaren.
Tackar! Jag var väl med ungefär till dess att hovrätten nekade prövningstillstånd, med lite undantag

Det är lite komplicerat det här när Ebba således äger huset, men inte verkar ha fått någon lagfart ännu. Vad jag förstår stod det i förlikningsavtalet att Esbjörn skulle medverka till att försäljningen blir genomförd och då antar jag att han brutit mot avtalet genom att ytterligare förhala processen?

Sedan skulle det vara intressant att veta vad Esbjörn plöjt ned i kostnader för juridiska ombud m.m. Så han behöver nog pengarna han fått för huset?
2022-05-01, 17:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tackar! Jag var väl med ungefär till dess att hovrätten nekade prövningstillstånd, med lite undantag

Det är lite komplicerat det här när Ebba således äger huset, men inte verkar ha fått någon lagfart ännu. Vad jag förstår stod det i förlikningsavtalet att Esbjörn skulle medverka till att försäljningen blir genomförd och då antar jag att han brutit mot avtalet genom att ytterligare förhala processen?

Lagfarten är en ren byråkratisk teknikalitet. Inte heller den har någon som helst inverkan på vem som de facto äger huset.

Ja, Esbjörn får nog anses ha brutit mot förlikningsavtalet. Därmed behöver Ebba inte bereda Esbjörn tillträde till fastigheten enligt den begränsade rätt han annars skulle haft. Det är väl egentligen det enda faktiska resultatet av Esbjörns överklagan, att han själv förverkade den enda rätt han fick genom avtalet.

Citat:
Sedan skulle det vara intressant att veta vad Esbjörn plöjt ned i kostnader för juridiska ombud m.m. Så han behöver nog pengarna han fått för huset?

För ett mål som detta, och med alla de ombud, specialister etc, han involverat, så kan man lugnt räkna med att det passerat miljon-strecket. Så, JA, med tanke på att han var "kund" hos kronofogden så sent som samma höst som allt detta sprang i luften, så är han definitivt i beroende av pengarna från husförsäljningen för att kunna betala sina kostnader för tvisten. Lägger man därtill det faktum att han inledningsvis anlitade en känd bedragare som enligt uppgift tar ut ett arvode högre än advokater, vilket inte är att betvivla för en bedragare, så skulle det inte förvåna om kostnaderna för Esbjörn passerat två mille.

Man kan notera att firman som Esbjörns pedofil-ombud representerar, som "ägs" av pedofilens 86-åriga mor, plötsligt fick lite omsättning under 2020. Slutsatsen kan knappast bli annat än att Esbjörn blev fakturerad ett par hundra tusen kronor redan då, under 2020, och då hade ju tvisten bara precis dragit igång. Runt 100 papp i månaden alltså, för ombud, sedan är det bara att multiplicera med antal månader tvisten rullat på
Senast redigerad av trngw 2022-05-01 kl. 17:49.
2022-05-01, 17:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Att en journalist frågar en politiker frågor om en pågående tvist är inte att leka bödel. Det är journalistik. Ebba har skrivet flera offentliga inlägg om ämnet. Hon har gett intervjuer och uttalat sig på TV. Då får man oxå svara på frågor angående ämnet. Det hade varit samma för vilken politiker eller offentlig person som helst. Sättet hon behandlar intervjuaren på är under all kritik.

Jag trodde att det var common knowledge att de flesta dömda ansåg sig oskyldiga. Eller i alla fall ett offer för omständigheter.

Självklar kritiserade inte Ebba alla lagar. Har du sett Svea Rikes lagbok, den är ju jätte tjock. Nej Ebba fokuserar självklart kritiken på den lag som drabbar henne.

Jag tycker att förtalslagen är helt rimlig i Sverige. Man ska man inte få gå runt och säga vad som helst bara för att det är sant. I synnerhet inte i syfte att misskreditera någon. Jag respekterar givetvis att du och Ebba tycker den är svår att förstå förtalslagen och förstå varför del ser ut som den gör. Jag tycker den är helt logisk och bra utformad.

Du och Ebba kan tycka vad ni vill om lagen. Men för mig blir det jävligt patetiskt när en partiledare minuter efter hon skrivet på ett strafföreläggande. Där det ingår i konceptet strafföreläggande att skriver på att man förstår sitt brott, erkänner det och tar ansvar för det.

För mig är Ebbas agerande höjden av att inte ta ansvar. Hon kritiserar inte bara den lag hon brutit. Hon hånar hela konceptet med strafföreläggande. Om Ebba vet att hon i stjärt och hjärta är oskyldig och hon har behov av att hela svenska folket ska få reda på detta. Skulle hon givetvis gått till domstolsförhandling och hävdat sin rätt där det är så svenskt rättsystem fungerar.

Så uppenbarligen gäller Svea rikes lag inte Ebba riktigt. För om du blir erbjuden strafföreläggande skriver på att du har full brottsinsikt, och i sjärt och hjärta sedan är oskyldig, då anser du dig själv som ett undantag.

Om journalisterna är tuffare mot politiker i ena ringhörnan, än mot de politiker som står i andra ringhörnan, är det aktivism, inte journalistik. SVT är en skattefinansierad verksamhet, obligatorisk utgift för alla medborgare som har inkomst. De ska inte ha slagsida politiskt. Varken när det gäller journalistik, eller nöjesprogram.

Jag vet hur lagboken ser ut. Läst i den massor också. Tragglade mig igenom JÖKen för ett antal år sedan, som så många andra.

Varför skulle man inte få gå runt och säga saker som är sant? Omständigheterna borde beaktas om inte annat. I Ebba vs Binninge så tyckte Binninge att det var okay att fara med grova osanningar för att vinna fördelar i en rättstvist via misskreditering av Ebba. Hon borde naturligtvis ha anmält Binninge för förtal och otillbörligt rättspåverkan, men valde att svara emot med en dos sanning. Binninge borde ha accepterat att Ebba var bättre även på den typen av kommunikation, men istället grinade han efter mamma. En feg skit. Ger man sig in i leken, får man leken tåla.
2022-05-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ebba vet inte att Matz ska ärva eftersom det är ett hemligt och juridiskt icke bindande avtal...

För att återgå till det där ogiltiga avtalet. Det verkar ju som att även Matz hade glömt det eftersom det var först när det ploppade upp som han "blev förbannad".

jag misstänker att "någon" hittade det bland Esbjörns papper och trodde de hade ett bombsäkert dokument som skulle kunna få Ebba att backa...

Och huruvida hon tillträtt fastigheten (förutom rent juridiskt) : Jag tror den här bilden från hennes instagram är en ledtråd https://www.instagram.com/p/Cc-ml_WsxsA/
2022-05-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
För att återgå till det där ogiltiga avtalet. Det verkar ju som att även Matz hade glömt det eftersom det var först när det ploppade upp som han "blev förbannad".

jag misstänker att "någon" hittade det bland Esbjörns papper och trodde de hade ett bombsäkert dokument som skulle kunna få Ebba att backa...

Och huruvida hon tillträtt fastigheten (förutom rent juridiskt) : Jag tror den här bilden från hennes instagram är en ledtråd https://www.instagram.com/p/Cc-ml_WsxsA/
Vilket återigen bevisar vilka extremt värdelösa ombud Esbjörn ständigt dras med. Alla med någon form av juridisk skolning skulle direkt avfärdat det och sagt att det saknade betydelse, rått sin klient att elda upp det och aldrig nämna det pinsamma i att det ens upprättades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in