2022-04-21, 05:25
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Frågan är om det uppstår mer kärlek bara för att man istället investerar i killen "tuggmotstånd?"
Så du frågar dig om kvinnor kan attraheras av motsatsen(Dom riktiga männen?(2) till ack så sexiga fuck-boys (varför kallar ni dom för boys btw? är det inga riktiga män alltså?(1))

Och att sådan kvinnor som även kan tända på en mysig hemtoffla till man (2)
gör sig till en people pleaser som brukar våld på sig själv (menar du att hon gör våld på sig själv när hon stryker han medhårs eller när är hon kör över honom? )

Men har inte kvinnor som tänder på fuckboys gjort sig själv till en people pleaser istället?

Om det uppstår mer kärlek just vet jag inte med en kille med tuggmotstånd. Men tror de flesta tjejer blir kåtare av det och det ska inte underskattas i sammanhanget.

Alltså jag har egentligen inte så mkt personlig erfarenhet av s.k fuck boys och jag vet inte varför dom kallas för det men själva benämningen ger ju ändå nån slags hint om hur tänket gick när det begreppet myntades.

Vad menar du med en ”riktig man”? En som är lojal men sexig? Föredrar ju en sån framför en lösaktig horkille (eftersom Fuckboy inte gick hem) alla dar i veckan även om den sistnämnda kan vara ack så gullig och bra i sängen.
Men personligen gillar jag lugn o ro.

Och jag avgudar mysiga hemtofflor herregud.
Det handlar inte om det.
Det handlar om att vissa killar är så jävla beta att man inte klarar av deras underdånighet om man är en snygg tjej med utstrålning.
Så som vi nu mycket riktigt och mycket plågsamt får bevittna i den där kaosmatchningen.

Tror det finns stor risk för att Märta får sig en riktigt obehaglig stalker på halsen efter det här. Och det är ju fan inte okej, eller hur?

Man ska såklart inte köra över människor heller men i det här fallet menade jag nog mer att hon skulle spela med och låtsas gilla honom.
Tyvärr visade ju sig Märta redan vid altaret vara en riktigt genomusel skådespelerska så i rest my case.🤷🏼‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nu har jag samlat in fler långsökta bevis!. Extremfeministen & manshataren Nour El Refai sin podd där hon hunsar sin man Henrik att uttrycka PK-åsikter samtidigt som hon berättar om olika kvinnor hon vill ligga med parallellt https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Nilla_Fischer_%28cropped%29.jpg
sa att drömmannnen tar hennes avkomma på babysim samt står upp för sin fru genom att inte få ihop livspusslet & stannar hemma & därmed säger nej till en viktig fotbollsmatch som kan inbringa 2353000000 miljoner till familjen

De där två är så oerhört perverterade och fåniga i sin podd. Gillar dem separat men när de är ihop snackar vi toxisk relation så det stinker om det. Tror de bråkar sjukt mkt men har bra hett makeup-sex.
Citera
2022-04-21, 05:55
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Vilken jävla mismatch mellan Märtha och Axel. Hur fan tänkte de där. En 28-årig manbaby med lågstatusyrke som matchas med 33-åriga Märtha, civ.ek boendes i Vasastan. Märtha behöver en äldre herre som är självsäker, snygg och grym i sängen. Tror problemet var att Märtha babblade om "toxisk maskulinitet" i första programmet och redaktionen tolkade det som att hon önskar en soy-boy.
Var en riktigt jobbig vigsel att se.

Jonas och Louise var en bra match. De gängade första kvällen och lär ha en kul tid tillsammans. Dock ser hon lite sliten ut i ansiktet och har ett ruggigt utbrott av acne i pannan. Får se om Jonas stannar kvar när han får se henne "a la natural" på morgonkvisten. Dock verkar de generellt sett ett mer balanserat par och har hyfsade möjligheter att fortsätta.

Bögparet kan också gå långt. Martin verkar förtjust i alla fall. Hoppas att Jonas kan slappna av och möta den energi som Martin ger i från sig.

Kul tv!

Hahaha mitt i prick allt du skriver.

Edit: fast kan slå vad med dig om att det inte kommer bli nått med bögparet; de lider båda av en förvriden självbild som gör att de bägge tror att de spelar i en högre liga än vad de i själva verket gör. Tråkigt för jag skulle säga att de är i ungefär samma division även om de aldrig skulle inse det själva. Hade de bara gjort det hade det kanske kunnat funka men tyvärr det e kört.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Båda är dragna till mörkret, det onda. Problemet är att Axel har lagt band på sig med åren och numera nöjer sig med att gnida rövhålet i ansiktet på tjejer för sadistisk njutning. Här är en typisk Axel-typ. Märtha å andra sidan har bara fått mörkare och mörkare fantasier genom årens lopp. Hade de träffats för tio år sedan hade Axel's dåvarande seriemördar-fantasier och hobby-satanism kunnat väcka Märtha's nyfikenhet.
En mikroskopisk chans finns ändå, då båda i grunden är ungefär samma skrot och korn. Nyckeln blir om Märtha på nåt sätt kan utveckla några slags förvrängda moderskänslor för Axel. Att hon ser honom som den onda sonen som gått vilse som hon kan leda tillbaka in i djupare mörker igen. Det är väldigt osannolikt men inte omöjligt. Trots allt så är drivkraften bakom attraktionen mellan man och kvinna är det mor-son förhållande mellan dom två delarna av medvetandet(gud) som kvinnan och mannen representerar.

Får se om Jonas stannar kvar? Hur noga tittade du egentligen på senaste avsnittet? Wimpskull-Jonas har så dålig självkänsla(till följd av sin ofördelaktiga och omanliga skallform) att han inte vågar vara sig själv överhuvudtaget. Han vet inte ens vem han är. Hela livet har han känt sig tvungen att överkompensera sitt yttre med en hyperpositiv-låtsaspersonlighet. Han kanske egentligen inte ens tycker Louise är snygg i sminkad form, men det är inget han vet om själv i så fall.

Martin friendzonade Jonas redan när han hörde hans röst. Inte blev det bättre när han fick se Jonas bleka och stereotypt omanliga korvryttar-look. Han kör sin glada och positiva stil och flikar samtidigt in subtila kommentarer som talar om att det inte kan bli mer än vänskap. Korvryttar-Jonas är för desperat för att fatta vinken.

Hans och Bodil? Hennes beslut att medverka igen förändrar inte utgången för hennes eller Hans del - däremot för oss tittare som kommer att bjudas på förstklassig cringe när Bodil bryter ihop på bröllopet för att hon tycker Hans är så oattraktiv(hon kommer att vara sämre än Märtha på att hålla masken).

Hahaha tack för morgonens tokskratt!
Senast redigerad av Huzzah 2022-04-21 kl. 06:04.
Citera
2022-04-21, 07:29
Medlem
trillians avatar
Rödtotten blir ofantligt beta när han är med Märtha. Hon är ganska kall och hård. Mycket yta, men snäll på insidan. Hon attraheras av snygga män. Se bara på hennes pappa. En sån kille söker hon. Inte en rollspelsnörd.

SVT agenda här är att visa upp en bild av att snygga tjejer kan välja snälla killar. De hoppades att deras ideologiska antaganden skulle stämma men det gjorde det inte.

Tjejer vill ha snygga killar, allt annat är bull.
Många tjejer SÄGER typ ”det viktigaste är att han är snäll och rolig” men i slutändan så är det ändå de snygga/långa eller rika som väljs.

Så är iaf utfallet.
Citera
2022-04-21, 08:28
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Rödtotten blir ofantligt beta när han är med Märtha. Hon är ganska kall och hård. Mycket yta, men snäll på insidan. Hon attraheras av snygga män. Se bara på hennes pappa. En sån kille söker hon. Inte en rollspelsnörd.

SVT agenda här är att visa upp en bild av att snygga tjejer kan välja snälla killar. De hoppades att deras ideologiska antaganden skulle stämma men det gjorde det inte.

Många tjejer SÄGER typ ”det viktigaste är att han är snäll och rolig” men i slutändan så är det ändå de snygga/långa eller rika som väljs.

Så är iaf utfallet.

Kvinnor vill maximera barnens framtidschanser. I detta ingår DNA som en viktig beståndsdel. Det är inte enbart utseende utan även intelligens som kvinnor över hela jorden har som selektionskriteria. Givetvis måste de själva ha det för att förstå det så kaka söker maka gäller även här.

Ser man par som varit gifta hela livet så är dom otroligt samspelta och vänner. Tacoparet är ett sådan exempel.
Citera
2022-04-21, 08:58
Medlem
Tervulls avatar
Roligt att Märtha säger att hon inte vill ha en man med toxisk maskulinitet. Hon får en nörd som kommer slicka hennes fötter om hon vill men inte är hon nöjd. Dessa feminister dras till hårda män men vill inte erkänna det.
Citera
2022-04-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian

Så är iaf utfallet.

Snygga. Javisst. Men inte bara. Tror det handlar mest om självförtroende och social kompetens. Snygga killar har ofta gott självförtroende förvisso så det går väl delvis hand i hand. Men jag har sett en del relativt fula killa som haft framgång också tack vare välsmort munläder och en lagom framfusighet.

Och ja, sällan en rik framgångsrik man har en ful fru. Bara titta på hur kvinnorna i SUV:arna från Danderyd in mot stan ser ut. Som kopior av varandra.
Citera
2022-04-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu har jag sett Eftersnack och jag tycker Fredde hade ganska sansad, trevlig stil ändå (iallafall i första avsnittet), men det är en gåta varför han har smetat in håret med ett helt smörpaket. Snälla Fred, lyd ett råd, och raka av det där barret som du verkar ha hopplösa problem med. Eller skaffa tupe, som någon var inne på.

Här blev det dock tydligt med hur mycket som redigeras i även dessa program.
Deltagarna har blivit instruerade av coacherna: "VAR positiva!"
Och det syns i programmet att deltagarna tar i så de spricker då det gäller detta.

Alltså det sägs ju att vi människor ofta ljuger för varandra.

Men hur Märtha ljuger för Axel på trappan där de sitter och pratar (eller icke-pratar bör man säga. Fy fan vilken PLÅGSAM TYSTNAD . Man fick ju ångest bara av att se detta.
Hon ville bort, bort, bort. Hon HATADE att vara där.)
"Det här ska bli så kul." säger hon.
("Underbart" säger Axel.)

Ni märkte ju hur hon mjukats upp sen under bröllopsmiddagen.
Jag ger mig f-n på att hon hade akutsamtal med coacherna mellan trappsittandet och själva middagen. Där de förmanade henne att "var positiv".
Hon klarade ju till och med av att pussa honom, men med den mest stängda mun i jordens historia.

Märk väl att Eftersnack inte nämnde Märthas och Axels bröllop överhuvudtaget, i andra programmet där de skulle prata om bröllopen.

Min teori är att hon sjappar nästa avsnitt.
(Och det är jag mer duktig än er som expertteam att kunna förutspå och se.
För de sitter där och låtsas att de förutspår i egenskap av experter, men de vet ju, hur det slutar med paren.)

De höjer ju varningens finger för Louise och Jonas himlastormande attraktion, att med sådant så kan problemen komma sen.

Jorå. Expertteamet vet ju hur det kommer sluta för dem.
Men det där har redan vissa av oss tittare sett, vi som spått en tvekan hos Louise för Jonas.

Det roliga med eftersnacket är att de i det första eftersnckat pratar om hur viktigt det är med attraktionen mellan deltagarna när de träffas, för att i det andra eftersnacket (efter bröllopsavsnittet) över huvudtaget inte kommentera hur attraherade (eller inte alls attraherade) paren var i varandra.
Citera
2022-04-21, 10:03
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Roligt att Märtha säger att hon inte vill ha en man med toxisk maskulinitet. Hon får en nörd som kommer slicka hennes fötter om hon vill men inte är hon nöjd. Dessa feminister dras till hårda män men vill inte erkänna det.
Det är så himla roligt ändå. Vill man ligga lätt är uttalade feminister kanske det säkraste kortet.
Citera
2022-04-21, 10:03
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Märta gav mig dåliga vibbar redan i första avsnittet. Chansen att det funkar mellan henne och Axel är ungefär 0,0000001%.
Citera
2022-04-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Märta gav mig dåliga vibbar redan i första avsnittet. Chansen att det funkar mellan henne och Axel är ungefär 0,0000001%.
Av allt som ligger på den stora cringe-buffén som är Märtha och Axel, så måste min favorit bli när vännerna försöker sätta en etikett på dem:

Vännerna: "Ni gillar ju båda kött... ni kanske blir kött-paret! Nej, njut-paret! Ja, njut-paret!"
Märtha: "Eh-he-he..."

Kött och njutning var nog inte top of mind hos Märtha där och då! Men nåja, hon tillstod i alla fall att Axel var en "fin person". Gissningsvis är Axel så långt in i friendzone att han lika gärna kan börja kolla på villa och teckna helårsprenumereration på lokaltidningen, för han kommer aldrig därifrån...

F.ö gissar jag på att Aftonbladet inom ett par veckor kommer att skriva om hur Märtha "talar ut om näthatet"... (och anser att klipparna framställt henne som en otrevlig person). Axels omanlighet aside, så verkar hon faktiskt vara en gravt oskön person.
Citera
2022-04-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det var lite skillnad att kolla på australiensiska varianten. De experterna har ju i ansträngt sig för att matcha RÄTT personer med varann (med nåt undantag).
Och de gifter sig inte på riktigt heller, vilket känns mer sunt.
Mja. Dels är utfallet inte så imponerande där heller (de snygga paren knullade ett par gånger och blev sedan osams, tråk-paren tröttnade direkt), dels påminner det programmet mer om Bachelor eller liknande med silikon-tjejer och PT-killar. Dessutom är det rätt gott om attention-whores både bland killarna och tjejerna. Så jag föredrar definitivt det svenska mer vardagsnära upplägget!
Citera
2022-04-21, 10:43
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Snygga. Javisst. Men inte bara. Tror det handlar mest om självförtroende och social kompetens. Snygga killar har ofta gott självförtroende förvisso så det går väl delvis hand i hand. Men jag har sett en del relativt fula killa som haft framgång också tack vare välsmort munläder och en lagom framfusighet.

Välsmort munläder och lagom framfusighet kan vara väldigt charmigt och snabbt göra en kille man först avfärdat som för ful mkt snyggare.

Men det är en hårfin linje mellan att vara charmig och vara jobbig när det gäller sådana killar. Så det räcker inte hela vägen man måste ha en bra trygg, auktoritär personlighet också.

Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Det är så himla roligt ändå. Vill man ligga lätt är uttalade feminister kanske det säkraste kortet.

Det är faktiskt himla roligt om det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Av allt som ligger på den stora cringe-buffén som är Märtha och Axel, så måste min favorit bli när vännerna försöker sätta en etikett på dem:

Vännerna: "Ni gillar ju båda kött... ni kanske blir kött-paret! Nej, njut-paret! Ja, njut-paret!"
Märtha: "Eh-he-he..."

Kött och njutning var nog inte top of mind hos Märtha där och då! Men nåja, hon tillstod i alla fall att Axel var en "fin person". Gissningsvis är Axel så långt in i friendzone att han lika gärna kan börja kolla på villa och teckna helårsprenumereration på lokaltidningen, för han kommer aldrig därifrån...

F.ö gissar jag på att Aftonbladet inom ett par veckor kommer att skriva om hur Märtha "talar ut om näthatet"... (och anser att klipparna framställt henne som en otrevlig person). Axels omanlighet aside, så verkar hon faktiskt vara en gravt oskön person.

Hahaha jag missade nog just den biten av konversationen.. så deppigt att den gemensamma nämnare de kunde hitta var att båda äter kött.😂 Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Bettar absolut på ett snyftinslag i Aftonbladet och bra att fler uppfattat henne på det sättet.
Tyckte hon verkade mysig i första avsnittet om än jävligt tillgjord i sin pk-feministpersona men det hade jag kunnat leva med.

Men att bryta ihop på direkten och inte ens lyckas dölja sitt förakt och sin besvikelse det minsta lilla är så jävla barnsligt.
Hon kunde iaf hållt masken första kvällen å inte varit en sån jävla narcissistisk partypooper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in