Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Det är bara att inse att jag aldrig kommer förstå mig på kvinnor. Vill ni få som ni vill eller vill ni bli dominerade? Och hur f-n ska man veta när ni vill bli överkörda och när ni verkligen vill få som ni vill? Det är stört jävla omöjligt att veta.
Ibland blir min fru liksom lite nykär i mig när jag bestämmer något. Nästa gång blir hon så arg och ledsen att hon går och lägger sig i sovrummet och gråter i timmar.
Tyvärr kostar det mer än det smakar så jag har löst det genom att hon nästan alltid får bestämma. Är lugnast så. Eller hur gör man? Har levt med henne i 20 år men fattar fortfarande inte...
Ja du jag lider med dig för du ska veta att vi har jävligt svårt att ens förstå oss själva ibland.🙃
Vet inte vad det där beteendet beror på men det har antagligen inget med dig att göra utan med hur hon mår och känner sig.
Det skulle kunna vara kopplat till hennes menscykel om hon nu har en sådan och inte proppat sig full med hormonella preventivmedel sedan hon var prepubertal då är det svårare att förutse humörsvängningar hos oss från Venus.
Men
har hon en regelbunden menscykel är det ett hett tips att du och hon lär er den så blir det garanterat lite lugnare i stugan.
Hon kanske lugnar ner sig med sitt känslostyrda utagerande och du kanske får bättre förståelse för varför hon beter sig som en komplett idiot ibland. Det har hjälpt oss mycket i relationen att jobba så iaf.
Svaret på ursprungsfrågan är alltså att ibland vill vi bestämma och ibland vill vi bli dominerade.
😉 Det bästa är att helt enkelt lära sig kommunicera hur man mår så kan man ägna sig åt roligare saker än att sitta å martyrgrina i sovrummet.🤷🏼♀️