2022-04-21, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Ser betydligt värre nackdelar än gynnande syfte för Se att gå med Nato, ett kriminellt security lett av USA. Ser man till dagens höga tonläge och hotbild vore inträdet bara att likställa med en annan form av dödsdom, en långsam eller snabb men äcklig död.

Förstår inte vilket skydd Nato kan ge detta land som kan vara starkare än skyddet av att vara neutrala, eller skyddet genom Berlin plus-avtalet som ger EU möjlighet att, vid en internationell konflikt, använda sig av Natos militära resurser.

Och vaddå värna om frihet och demokrati i detta läge, det kan vara precis vad vi offrar genom ett Natomedlemskap såsom världssituationen ser ut idag närmsta tiden. Idag är det krig mot Ryssland imorgon mot Kina.

Sveriges och Finlands inträde kan bli startpunkten för ett tredje världskrig, och då kan vi ändå säga hejdå till våra tuturdruvor om det skulle krigas med massförstörelsevapen.

Säger vi nej till Nato kanske Norge tilldelar Sverige dess eget Nobels fredspris för att tillsammans med Finland ha spridit fredskongresser och medvetet förhindrat ett storskaligt krig.

Jag har deltagit i denna svenska demokrati i 30 års tid, en tid när landet saknat den ekonomiska tillväxt landet hade dessförinnan, den tid som kallas för rekordåren, 1945-75. Att röstat har varit helt meningslöst. I 30 års tid hade jag lika gärna kunna ha stannat hemma. Har röstat på "borgarna", SD och AFS.

Jag spyr när jag hör talas om "demokratin". Det är för mig politiker-patrasket som låter araber och ukrainare åka gratis SJ-tåg när man ska erbjuda dem medborgarskap och livstids försörjning här (ukrainarna verkar inte lika sugna på det dock). Det är politiker som förstör Sveriges elförsörjning och motiverar det med påståenden om klimatkris. De vägrar folk som inte vaccinerat sig anställning, de är för Apartheid och total-övervakning, de är redo att tvångsvaccinera utan att veta någonting om hur det kan skada människan, de är redo att splittra fysiskt, låsa in befolkningen. De förstör ekonomin och blir återvalda då "de visar handlingskraft". De hoppas på att svensk snut går in och går ut med datorn man har för att kommunicera med omvärlden och för att betala sina räkningar med. Politikerna idag är ett inkompetent och totalitärt lagt pack jag inte kände igen när jag växte upp. De är extremt giriga också.
Citera
2022-04-21, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Alla dessa NATO-motståndare; vad fan är det för fel på dom? Har dom syrebrist till hjärnan eller nåt?
Det är väl hur självklart som helst att det enda skyddet Sverige har är att gå med i NATO.
Putin är en fegis och skulle aldrig våga attackera NATO.

Allt det där idiotiska skitsnacket från USA-hatarna ska ignoreras.

Du är en fegis. Svenskarna är fegisar, patetiska överbelånade vaccinerade. Rädda för chefen, rädda för virus. Tror på klimatkris. Och det klart när man låter tuff och aggressiv och vill dra in Sverige i en allians och man redan nu skeppar vapen till Ukraina saknar ryssen all anledning att bry sig någonting om svensken. Varför är du rädd för Ryssland? Din krake.

Arbeta för fred istället men det verkar du vara för dum i huvudet för att verka få för dig. Och i höst blir det förvärrad matkris, även globalt i fattiga länder. Ja du vill ha det så, det är meningsfullt för dig. Det jag ser är bara en i raden av idioter.
Senast redigerad av Skevsosse 2022-04-21 kl. 04:42.
Citera
2022-04-21, 04:37
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Varför tror du Ryssland vill ha Sverige och dig?
Jag tror inte att ryssarna 'vill ha' mej.
Jag bor inte ens i Sverige.

Sverige vill dom nog attackera, ni är en nagel i ögat på Putler, ni har trotsat honom och det kan han inte svälja. Därför så måste Sverige gå med i NATO NU!
Citera
2022-04-21, 04:40
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Du är en fegis. Svenskarna är fegisar, patetiska överbelånade vaccinerade. Rädda för chefen, rädda för virus. Tror på klimatkris. Och det klart när man låter tuff och aggressiv och vill dra in Sverige i en allians och man redan nu skeppar vapen till Ukraina saknar ryssen all anledning att bry sig någonting om svensken. Varför är du rädd för Ryssland? Din krake.

Arbeta för fred istället men det verkar du vara för dum i huvudet för att verka få för dig. Och i höst blir det förvärrad matkris, även globalt i fattiga länder. Ja du vill ha det så, det är meningsfullt för dig. Det jag ser är bara en i raden av idioter.
Din stackare. Mycket utav det du skriver håller jag faktiskt med om.
Men jag tycker och hoppas att det blir krig med ryssarna, dom måste förgöras en gång för alla. Och Ja, jag ställer upp personligen. Jag har inte så många år kvar ändå och det vore en fin väg att gå ut.
Citera
2022-04-21, 04:43
Bannlyst
Ditt USA för övrigt, ditt BÖGBLM-USA. USA har nämligen förändrats och fördärvats. Framförallt demokratiskt styrda delstater fungerar uselt. Människorna där lämnar gärna, till republikanskt styrda delstater som i sin tur förstörs. Det där landet påminner på dåligt sätt om dagens Sverige. Samma skit. Amerikanerna är bara mer konkursfärdiga.
Citera
2022-04-21, 04:47
Bannlyst
Citat:
Din stackare. Mycket utav det du skriver håller jag faktiskt med om.
Men jag tycker och hoppas att det blir krig med ryssarna, dom måste förgöras en gång för alla. Och Ja, jag ställer upp personligen. Jag har inte så många år kvar ändå och det vore en fin väg att gå ut.

Jaha. Av någon anledning är det framförallt ryssar du ska utplåna. Ge dig på vanligt folk. Ryssar, var det mest relevanta du kan ge dig på. Och det kommer från någon som aldrig i hela sitt liv givit sig på någon. Du är ju urtypen av tangentbordskrigare - och det är mig du kallar för stackare. Du är så gammal och så ointelligent. Hög tid att tänka lite kanske.

Ditt Sverige saknar all kraft. Det som är så kul är den här upphetsade typen som du tillhör, som efterlyser Pappa NATO för den här tryggheten när det ni drömmer om är det fjärde stora angreppet mot Ryssland (samtliga 3 tidigare slutade med brakförlust, din dumme fan).
Citera
2022-04-21, 04:48
Medlem
Citat:
Jag tror inte att ryssarna 'vill ha' mej.
Jag bor inte ens i Sverige.

Sverige vill dom nog attackera, ni är en nagel i ögat på Putler, ni har trotsat honom och det kan han inte svälja. Därför så måste Sverige gå med i NATO NU!

Sverige vill vara en nagel i ögat på väldigt många och det är väl bara det Sverige kan vara i världen
förutom att vara slav.
Citera
2022-04-21, 04:54
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Sverige vill vara en nagel i ögat på väldigt många och det är väl bara det Sverige kan vara i världen
förutom att vara slav.
Ja det kan jag inte förneka.
Citera
2022-04-21, 04:56
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ditt USA för övrigt, ditt BÖGBLM-USA. USA har nämligen förändrats och fördärvats. Framförallt demokratiskt styrda delstater fungerar uselt. Människorna där lämnar gärna, till republikanskt styrda delstater som i sin tur förstörs. Det där landet påminner på dåligt sätt om dagens Sverige. Samma skit. Amerikanerna är bara mer konkursfärdiga.
Jag förnekar inte detta men republikanerna är inte heller så värst mycket att hän ga i julgranen just nu.
Annat var det när Ronald Reagan styrde skeppet.
Men jag har fortfarande hopp om att USA kommer att resa sig igen, helst utan Trump.
Citera
2022-04-21, 05:00
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Jaha. Av någon anledning är det framförallt ryssar du ska utplåna. Ge dig på vanligt folk. Ryssar, var det mest relevanta du kan ge dig på. Och det kommer från någon som aldrig i hela sitt liv givit sig på någon. Du är ju urtypen av tangentbordskrigare - och det är mig du kallar för stackare. Du är så gammal och så ointelligent. Hög tid att tänka lite kanske.

Ditt Sverige saknar all kraft. Det som är så kul är den här upphetsade typen som du tillhör, som efterlyser Pappa NATO för den här tryggheten när det ni drömmer om är det fjärde stora angreppet mot Ryssland (samtliga 3 tidigare slutade med brakförlust, din dumme fan).
Jag har alltid hatat ryssarna sedan 1917 och framåt. Det dom gjorde med människorna från och med det är oförlåtligt och lika jävligt är det att dagens ryssar verkar tycka att det som Stalin & Co gjorde var acceptabelt. Det är väl däför som ryssarna uppför sig så brutalt som dom gör nu och det måste stoppas en gång för alla.
Senast redigerad av llundberg57 2022-04-21 kl. 05:09.
Citera
2022-04-21, 05:08
Medlem
[quote=Skevsosse|79958444]

Jag spyr när jag hör talas om "demokratin".

Vi leker bara med tanken att vi lever i en demokrati. Swes demokrati är ett spel för galleriet precis som någon uttryckte om dens politiska inställning. Det enda demokratiska är rättigheten att tycka till och inte ens det öppet utan helst i dolda forum och i det forumet demokratiska länder är bra på, sifoundersökningar som används just för att vrida och vända på bilden av åsikten och situationen som man gjorde under corona och vaccin och som man gör nu med Nato frågan. Alla undersökningar visar på ett starkt yes, kan vi granska underlagen?
Citera
2022-04-21, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vi skall gå med för ingen skall varna oss särskilt inte Ryssarna.
Vi har aldrig varit neutrala på riktigt bara spel för gallerierna.
Vi har alltid krigat om du inte visste det.
I Kongo var det stenhårda strider likaså i Mali och i Bosnien och Afghanistan.
Vi var enormt stora på 16 och 1700-talet Europa fruktade oss.
Vi krossade Ryssen många många gånger då precis som Finland gjort.
Vi har då oftast varit betydligt färre än de för de är helt kass som soldater.
Dags att utplåna Ryssarna nu.

Att vara neutrala är fel tycker jag. Man bör sluta vara en fegis och välja en sida och stå för det.
Sverige har visserligen valt en sida, men försökt använda fina ord för att inte verka hotande på något sätt.

Ja Rysslands arme suger verkligen. Deras kraft är mängden de kan sätta till, men de dör som flugor. Det ser vi i Ukraina där sjukt många ryssar nu har dött för att de har dålig utbildning, är rädda och vill hem till mamma och många visste inte ens varför dom skickats dit.

Skulle inte förvåna mig om svenskt försvar skulle klara sig sig med hälften så många man mot ryssland om det inte vore för allt deras artelleri, deras missiler osv.

Men som sagt, ryssland har sin storhet i att de just är stora och har mycket materiel och man.
Därav behöver vi NATO för att få mer man och mer materiel.

Med NATO skulle ryssland krossas snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in