Citat:
Ser betydligt värre nackdelar än gynnande syfte för Se att gå med Nato, ett kriminellt security lett av USA. Ser man till dagens höga tonläge och hotbild vore inträdet bara att likställa med en annan form av dödsdom, en långsam eller snabb men äcklig död.
Förstår inte vilket skydd Nato kan ge detta land som kan vara starkare än skyddet av att vara neutrala, eller skyddet genom Berlin plus-avtalet som ger EU möjlighet att, vid en internationell konflikt, använda sig av Natos militära resurser.
Och vaddå värna om frihet och demokrati i detta läge, det kan vara precis vad vi offrar genom ett Natomedlemskap såsom världssituationen ser ut idag närmsta tiden. Idag är det krig mot Ryssland imorgon mot Kina.
Sveriges och Finlands inträde kan bli startpunkten för ett tredje världskrig, och då kan vi ändå säga hejdå till våra tuturdruvor om det skulle krigas med massförstörelsevapen.
Säger vi nej till Nato kanske Norge tilldelar Sverige dess eget Nobels fredspris för att tillsammans med Finland ha spridit fredskongresser och medvetet förhindrat ett storskaligt krig.
Förstår inte vilket skydd Nato kan ge detta land som kan vara starkare än skyddet av att vara neutrala, eller skyddet genom Berlin plus-avtalet som ger EU möjlighet att, vid en internationell konflikt, använda sig av Natos militära resurser.
Och vaddå värna om frihet och demokrati i detta läge, det kan vara precis vad vi offrar genom ett Natomedlemskap såsom världssituationen ser ut idag närmsta tiden. Idag är det krig mot Ryssland imorgon mot Kina.
Sveriges och Finlands inträde kan bli startpunkten för ett tredje världskrig, och då kan vi ändå säga hejdå till våra tuturdruvor om det skulle krigas med massförstörelsevapen.
Säger vi nej till Nato kanske Norge tilldelar Sverige dess eget Nobels fredspris för att tillsammans med Finland ha spridit fredskongresser och medvetet förhindrat ett storskaligt krig.
Jag har deltagit i denna svenska demokrati i 30 års tid, en tid när landet saknat den ekonomiska tillväxt landet hade dessförinnan, den tid som kallas för rekordåren, 1945-75. Att röstat har varit helt meningslöst. I 30 års tid hade jag lika gärna kunna ha stannat hemma. Har röstat på "borgarna", SD och AFS.
Jag spyr när jag hör talas om "demokratin". Det är för mig politiker-patrasket som låter araber och ukrainare åka gratis SJ-tåg när man ska erbjuda dem medborgarskap och livstids försörjning här (ukrainarna verkar inte lika sugna på det dock). Det är politiker som förstör Sveriges elförsörjning och motiverar det med påståenden om klimatkris. De vägrar folk som inte vaccinerat sig anställning, de är för Apartheid och total-övervakning, de är redo att tvångsvaccinera utan att veta någonting om hur det kan skada människan, de är redo att splittra fysiskt, låsa in befolkningen. De förstör ekonomin och blir återvalda då "de visar handlingskraft". De hoppas på att svensk snut går in och går ut med datorn man har för att kommunicera med omvärlden och för att betala sina räkningar med. Politikerna idag är ett inkompetent och totalitärt lagt pack jag inte kände igen när jag växte upp. De är extremt giriga också.