2022-04-21, 01:03
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det handlar om att kunna läsa ut den information vilket ju du verkligen inte klarar av.
Du förstår inte den mest basala information som står att läsa om exempelvis vårt försvar.
NATO är verkligen inget små gossar som du skall bry dig om din kostym är för stor grabben.
Vi som gjort lumpen förstår för vi värnar försvaret av fosterlandet .
Pro Patira och igen du är ett troll vi vet det.
Du kanske är ett sådant troll som tyckte att polisen gjorde rätt som sköt Erik som hade Downs syndrom de sköt 25 skott och kände sig hotade du är en sådan som försvarade polisen en idiot på riktigt.
Du sitter på ditt arsle och kommenterar enbart för att gräla du tillför inte någonting konstruktivt.
Enbart ifrågasätter och ljuger påstår inget konkret alls. Ena stunden är du emot nästa för med exempelvis mina inlägg om ubåtar eller Jas plan hur skall du ha det grabben.
Mycket trist då jag själv är genuint intresserad av just NATO frågan.
Det är nämligen dags nu att vi och Finland går med.

Exakt vad skulle vi vinna på att gå med i NATO?

Ryssarna har varnat oss. Vi som land som alltid varit neutrala ska vi då börja kriga tycker du?
Citera
2022-04-21, 01:07
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Exakt vad skulle vi vinna på att gå med i NATO?

Ryssarna har varnat oss. Vi som land som alltid varit neutrala ska vi då börja kriga tycker du?
Vi skall gå med för ingen skall varna oss särskilt inte Ryssarna.
Vi har aldrig varit neutrala på riktigt bara spel för gallerierna.
Vi har alltid krigat om du inte visste det.
I Kongo var det stenhårda strider likaså i Mali och i Bosnien och Afghanistan.
Vi var enormt stora på 16 och 1700-talet Europa fruktade oss.
Vi krossade Ryssen många många gånger då precis som Finland gjort.
Vi har då oftast varit betydligt färre än de för de är helt kass som soldater.
Dags att utplåna Ryssarna nu.
Citera
2022-04-21, 01:13
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:

Pratar du om svenska kungar nu? 18 talet då vi kriga? Såvitt jag vet hjälpte vi hitler år 1940 cirka med malm bland annat när det begav sig men mer än så har inte vi som land gjort. Du kan ju inte jämföra gamla uråldriga krig med idag då det militära ser helt annorlunda ut.

Ryssen skulle utan svårigheter köra över oss direkt. Vi har inget försvar som är i närheten att kunna stå emot ryssen.
Citera
2022-04-21, 01:16
Avstängd
Bara för lite fakta så börjar nu ryssarna rusta upp rejält nu i norra ishavet och i östersjöflottan. Jag tor inte dom bara snackar.
Citera
2022-04-21, 01:20
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Pratar du om svenska kungar nu? 18 talet då vi kriga? Såvitt jag vet hjälpte vi hitler år 1940 cirka med malm bland annat när det begav sig men mer än så har inte vi som land gjort. Du kan ju inte jämföra gamla uråldriga krig med idag då det militära ser helt annorlunda ut.

Ryssen skulle utan svårigheter köra över oss direkt. Vi har inget försvar som är i närheten att kunna stå emot ryssen.
Nu kom den lille gossen i sandlådan fram med.
Vi kan inte avgöra den här frågan då det är två teser som ställs emot varandra , ja det är min högst
personliga uppfattning i frågan ni har säkert en annan.
Du svarade inte ens vilket visar hur du resonerar inte alls .
Jag är fullständigt ointresserad av dina korkade inlägg riktade till mig.
Eftersom du inte ens kan förstå de mest enkla förklaringar jag försökte ge dig kommer vi inte längre.
Vi här i detta landet och våra grannar har en helt annan kultur och inställning än Ryssar och sådana som du har så vi kommer i alla fall att gå med i NATO för att vi värnar vår frihet och demokrati.
Vårt och våra allierades försvar kommer att utplåna Ryssarna inom en tämligen snar framtid.
Pro Patria
ps vi har många enheter av Svenska soldater som är ute och krigar just nu, alltså på riktigt
Citera
2022-04-21, 02:19
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Det handlar om att kunna läsa ut den information vilket ju du verkligen inte klarar av.
Om du skrev något värt att läsa så skulle jag läsa det.

Citat:
Du förstår inte den mest basala information som står att läsa om exempelvis vårt försvar.
NATO är verkligen inget små gossar som du skall bry dig om din kostym är för stor grabben.
Vi som gjort lumpen förstår för vi värnar försvaret av fosterlandet.
Du menar som när jag gjorde lumpen 1978 i Karlskrona och på HMS Visborg? När de sovjetiska ubåts kränkningarna startade.
Precis som jag sa; du är inte ett dugg mer än någon annan vad gäller försvar. Jag förstår att det gör ont att höra det, tyvärr så är det sant.

...skitsnack snipped...

Citat:
Det är nämligen dags nu att vi och Finland går med.

Jag håller med dig till 100% på den punkten! Jag tycker att Sverige skulle gått med för länge sedan men bättre sent än aldrig.

Men du ska inte tro att du är någon slags auktoritet vad gäller försvar. Du sitter hemma och läser på nätet och leker amatörsanalytiker och sen hoppar du in här och blir ledsen i ögat om du inte får respekt (som du inte förtjänar).
Citera
2022-04-21, 02:20
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:

Överraskning! Jag håller med i allt som du just skrev
Citera
2022-04-21, 03:58
Medlem
Ser betydligt värre nackdelar än gynnande syfte för Se att gå med Nato, ett kriminellt security lett av USA. Ser man till dagens höga tonläge och hotbild vore inträdet bara att likställa med en annan form av dödsdom, en långsam eller snabb men äcklig död.

Förstår inte vilket skydd Nato kan ge detta land som kan vara starkare än skyddet av att vara neutrala, eller skyddet genom Berlin plus-avtalet som ger EU möjlighet att, vid en internationell konflikt, använda sig av Natos militära resurser.

Och vaddå värna om frihet och demokrati i detta läge, det kan vara precis vad vi offrar genom ett Natomedlemskap såsom världssituationen ser ut idag närmsta tiden. Idag är det krig mot Ryssland imorgon mot Kina.

Sveriges och Finlands inträde kan bli startpunkten för ett tredje världskrig, och då kan vi ändå säga hejdå till våra tuturdruvor om det skulle krigas med massförstörelsevapen.

Säger vi nej till Nato kanske Norge tilldelar Sverige dess eget Nobels fredspris för att tillsammans med Finland ha spridit fredskongresser och medvetet förhindrat ett storskaligt krig.
Citera
2022-04-21, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Överraskning! Jag håller med i allt som du just skrev

Jaha du. En tuffing till som vill "utplåna ryssarna". De utplånar dig. Det skulle iochförsig jag välkomna då jag är trött på den här sortens stridspittar. Jag skulle å andra sidan beklaga att jag själv stryker med då jag tror att både du och jag bor i Sverige.

Ditt Sverige kan inte utplåna några ryssar men ryssarna har de vapen som förstör Sverige. Det du hoppas på är stormakternas kärnvapen, som Sverige saknar och inte styr över. Ja jag följer gärna Swebbtv och varningarna där. Jag bojkottar SVT (hatar SVT, missiler får gärna förstöra hela SVT och så kan också inträffa när du vill utplåna dina ryssar).
Citera
2022-04-21, 04:20
Avstängd
llundberg57s avatar
Alla dessa NATO-motståndare; vad fan är det för fel på dom? Har dom syrebrist till hjärnan eller nåt?
Det är väl hur självklart som helst att det enda skyddet Sverige har är att gå med i NATO.
Putin är en fegis och skulle aldrig våga attackera NATO.

Allt det där idiotiska skitsnacket från USA-hatarna ska ignoreras.
Citera
2022-04-21, 04:23
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Jaha du. En tuffing till som vill "utplåna ryssarna". De utplånar dig. Det skulle iochförsig jag välkomna då jag är trött på den här sortens stridspittar. Jag skulle å andra sidan beklaga att jag själv stryker med då jag tror att både du och jag bor i Sverige.

Ditt Sverige kan inte utplåna några ryssar men ryssarna har de vapen som förstör Sverige. Det du hoppas på är stormakternas kärnvapen, som Sverige saknar och inte styr över. Ja jag följer gärna Swebbtv och varningarna där. Jag bojkottar SVT (hatar SVT, missiler får gärna förstöra hela SVT och så kan också inträffa när du vill utplåna dina ryssar).
Nej jag veta att Sverige inte kan utplåna ryssarna men NATO kan och därför så kommer Sverige att gå med. Och det är inte ett skit idioter som du kan göra åt det.

Och nej, jag har inte bott i Sverige sen 1983 (see min sig). Vi har vårt eget AUKUS.
Citera
2022-04-21, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Alla dessa NATO-motståndare; vad fan är det för fel på dom? Har dom syrebrist till hjärnan eller nåt?
Det är väl hur självklart som helst att det enda skyddet Sverige har är att gå med i NATO.
Putin är en fegis och skulle aldrig våga attackera NATO.

Allt det där idiotiska skitsnacket från USA-hatarna ska ignoreras.

Varför tror du Ryssland vill ha Sverige och dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in