Citat:
Ursprungligen postat av
Downtownkid67
Tro kan du göra i kyrkan men tvivlar på att du är den typen av troende. Att ni är så många icketroende som ofta använder just ordet, tror, är ännu intressantare. Jag tror, men också starkt på det jag tror på. Hur kan man tänka så minimalistiskt och gå tro att alla 28 länder kommer engagera sig, som vanligt brukar det vara USAs krig in the name of Nato och för stackarn ukraina, har de inget intresse deltar de inte. Och om Nato går all in, vad blir resultatet då, Ryssland lär inte stå där själv och kriga, sen får du tänka ut resten
lite själv
Fattar inte alls vad du menar med ditt inlägg, men gällande Ukraina så är de inte medlemmar i NATO, hade de varit det hade de fått mer hjälp än idag. Visst, ingen skickar militär dit, men väldigt många länder inklusive Sverige, USA, Norge, England, Tyskland och flera andra skickar massor av hjälp trots att det inte är ett NATO land.
USA skulle nyss skicka 200 stridsvagnar bland annat. Det är inte billigt och de behöver inte göra det, men folk och länder vill hjälpa till.
Ukraina hade inte klarat sig så bra som de gör om inte så många länder hade skickat hjälp i form av olika vapen. Allt från Sveriges handhållna missiler till USA's tanks samt nåt land som skickat stridsflyg. Var det USA också kanske. Minns inte...
Jag hade dock gärna sett att NATO gick in med militär och på riktigt hjälpte Ukraina trots att de inte är medlemmar, men det är väl ingen som vill ta den risken.