2022-04-21, 05:12
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Att vara neutrala är fel tycker jag. Man bör sluta vara en fegis och välja en sida och stå för det.
Sverige har visserligen valt en sida, men försökt använda fina ord för att inte verka hotande på något sätt.

Ja Rysslands arme suger verkligen. Deras kraft är mängden de kan sätta till, men de dör som flugor. Det ser vi i Ukraina där sjukt många ryssar nu har dött för att de har dålig utbildning, är rädda och vill hem till mamma och många visste inte ens varför dom skickats dit.

Skulle inte förvåna mig om svenskt försvar skulle klara sig sig med hälften så många man mot ryssland om det inte vore för allt deras artelleri, deras missiler osv.

Men som sagt, ryssland har sin storhet i att de just är stora och har mycket materiel och man.
Därav behöver vi NATO för att få mer man och mer materiel.

Med NATO skulle ryssland krossas snabbt.

Det verkar nästan som om många här är överrens om att NATO är vägen att gå. Jag vet att det har varit mycket skitsnack på vägen hit men allt som allt så vill de flesta att Sverige ska gå med i NATO.
Det är i alla fall vad jag uppfattar.
Citera
2022-04-21, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det verkar nästan som om många här är överrens om att NATO är vägen att gå. Jag vet att det har varit mycket skitsnack på vägen hit men allt som allt så vill de flesta att Sverige ska gå med i NATO.
Det är i alla fall vad jag uppfattar.

Inte så konstigt, kollar man på opinionsundersökningarna så är det ofantligt många fler som vill gå med i NATO nu än som inte vill det. Sen finns det en ganska stor grupp som inte vet.
Citera
2022-04-21, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Jag spyr när jag hör talas om "demokratin".

Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Vi leker bara med tanken att vi lever i en demokrati. Swes demokrati är ett spel för galleriet precis som någon uttryckte om dens politiska inställning. Det enda demokratiska är rättigheten att tycka till och inte ens det öppet utan helst i dolda forum och i det forumet demokratiska länder är bra på, sifoundersökningar som används just för att vrida och vända på bilden av åsikten och situationen som man gjorde under corona och vaccin och som man gör nu med Nato frågan. Alla undersökningar visar på ett starkt yes, kan vi granska underlagen?

Ja. Jag menar, fy fan. Corona-hanteringen - utförd av politiker. NATO-anslutning - ska utföras av politiker. I bakgrunden mäktiga familjer som Wallenberg och Bonnier. Inte en enda politiker säger ifrån. Alla gör likadant som vanligt. Man döljer det inte ens, ingen "opposition" som säger ifrån annat än möjligen ett AFS eller ibland ett V. Så att enskilda som faktiskt säger ifrån och visar lite stake, det är de som ska smutskastas som konstiga.

Sverige, där det är konformt. Ja Sverige, där allt av det skälet går åt helvete.
Citera
2022-04-21, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag förnekar inte detta men republikanerna är inte heller så värst mycket att hän ga i julgranen just nu.
Annat var det när Ronald Reagan styrde skeppet.
Men jag har fortfarande hopp om att USA kommer att resa sig igen, helst utan Trump.

Just Trump leder republikanerna åt rätt håll.
Citera
2022-04-21, 05:23
Medlem
Vad är det med Ryssland som ska krossas snabbt? Ekonomin, dess samarbete med Kina för det handlar väl inte plötsligt om Ukraina.

Sverige tar sida, har aldrig varit riktigt neutralt, är inte med Nato men deltar i strider, delar ut fredspris men livnär sig på att sälja vapen till krigszoner, USA vill sitt bästa alla ligger med alla och hela världen har blivit en riktig sunken smet så att det verkligen krävs en reset, en atom främst över väst och hela globalisteliten.
Citera
2022-04-21, 05:28
Medlem
Citat:
Vad är det med Ryssland som ska krossas snabbt? Ekonomin, dess samarbete med Kina för det handlar väl inte plötsligt om Ukraina.

Sverige tar sida, har aldrig varit riktigt neutralt, är inte med Nato men deltar i strider, delar ut fredspris men livnär sig på att sälja vapen till krigszoner, USA vill sitt bästa alla ligger med alla och hela världen har blivit en riktig sunken smet så att det verkligen krävs en reset, en atom främst över väst och hela globalisteliten.

Var inte mig du citerade, men hade behövts en nuke över Moskva just nu.
De borde sättas på plats så att de förstår att de är små i det stora hela och inte kan leka krig som de vill med vilka länder det vill.
Citera
2022-04-21, 05:43
Medlem
Citat:
De borde sättas på plats så att de förstår att de är små i det stora hela och inte kan leka krig som de vill med vilka länder det vill.

Det var inte dig jag citerade, var inte intressant men när jag ändå har dig på tråden får du gärna tvinga på dig min åsikt. Sverige ska inte med Nato. Stora hela säger du? Nato är 28 länder av världens alla länder, hur många procent är det. Kan inte FN med sina 193 medlemmar bevara världsfreden kommer Nato med sina 28 länder definitivt inte kunna försvara världen eller sig själv. Usa mot Ryssland ger schackmatt på tre drag, till fördel Ryssland om ingen vågar sig på kärnvapen.
Citera
2022-04-21, 05:49
Medlem
Citat:
Det var inte dig jag citerade, var inte intressant men när jag ändå har dig på tråden får du gärna tvinga på dig min åsikt. Sverige ska inte med Nato. Stora hela säger du? Nato är 28 länder av världens alla länder, hur många procent är det. Kan inte FN med sina 193 medlemmar bevara världsfreden kommer Nato med sina 28 länder definitivt inte kunna försvara världen eller sig själv. Usa mot Ryssland ger schackmatt på tre drag, till fördel Ryssland om ingen vågar sig på kärnvapen.

Intressant, hur tror du att Ryssland ska kunna försvara sig mot 28 länder om de knappt klarar att besegra Ukraina?

Jag tror inte ens Ryssland klarar av USA ensamt om de två skulle kriga och det är bara ett av länderna i NATO.
Citera
2022-04-21, 06:07
Medlem
Citat:
Intressant, hur tror du att Ryssland ska kunna försvara sig mot 28 länder om de knappt klarar att besegra Ukraina?

Jag tror inte ens Ryssland klarar av USA ensamt om de två skulle kriga och det är bara ett av länderna i NATO.

Tro kan du göra i kyrkan men tvivlar på att du är den typen av troende. Att ni är så många icketroende som ofta använder just ordet, tror, är ännu intressantare. Jag tror, men också starkt på det jag tror på. Hur kan man tänka så minimalistiskt och gå tro att alla 28 länder kommer engagera sig, som vanligt brukar det vara USAs krig in the name of Nato och för stackarn ukraina, har de inget intresse deltar de inte. Och om Nato går all in, vad blir resultatet då, Ryssland lär inte stå där själv och kriga, sen får du tänka ut resten
lite själv
Citera
2022-04-21, 06:07
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Om vi väljer att ansöka om ett NATO-medlemskap, skulle ryssland då kunna stoppa oss genom att tex dra igång en gränskonflikt? Samma fråga kan appliceras på finland som nog får anses har ett mer utsatt läge, givet dess långa gräns mot barbarien. Vad tror ni andra? Och, skulle turkiet kunna/ vilja stoppa sveriges inträde pga korankravallerna?
Citera
2022-04-21, 06:08
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Bra sagt!
Citera
2022-04-21, 06:16
Medlem
Citat:
Tro kan du göra i kyrkan men tvivlar på att du är den typen av troende. Att ni är så många icketroende som ofta använder just ordet, tror, är ännu intressantare. Jag tror, men också starkt på det jag tror på. Hur kan man tänka så minimalistiskt och gå tro att alla 28 länder kommer engagera sig, som vanligt brukar det vara USAs krig in the name of Nato och för stackarn ukraina, har de inget intresse deltar de inte. Och om Nato går all in, vad blir resultatet då, Ryssland lär inte stå där själv och kriga, sen får du tänka ut resten
lite själv

Fattar inte alls vad du menar med ditt inlägg, men gällande Ukraina så är de inte medlemmar i NATO, hade de varit det hade de fått mer hjälp än idag. Visst, ingen skickar militär dit, men väldigt många länder inklusive Sverige, USA, Norge, England, Tyskland och flera andra skickar massor av hjälp trots att det inte är ett NATO land.

USA skulle nyss skicka 200 stridsvagnar bland annat. Det är inte billigt och de behöver inte göra det, men folk och länder vill hjälpa till.

Ukraina hade inte klarat sig så bra som de gör om inte så många länder hade skickat hjälp i form av olika vapen. Allt från Sveriges handhållna missiler till USA's tanks samt nåt land som skickat stridsflyg. Var det USA också kanske. Minns inte...

Jag hade dock gärna sett att NATO gick in med militär och på riktigt hjälpte Ukraina trots att de inte är medlemmar, men det är väl ingen som vill ta den risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in