2022-04-20, 20:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja nu blev det iaf så bra det kan bli tror jag med laguppställningarna. Inte kul med 4 nya fräscha deltagare som kommer in så här i sluttampen. Å andra sidan tycker jag att det så kallade samarbetet som var outtalat mellan Peter och Mattias fungerade bra då de verkade ha samma tankar om att få åter sina gamla lagmedlemmar. Joel fick byta lag och jag tycker att Mattias val av nya lagkamrater nog kan bli bra: Henrik som Idrottslärare, Tommie med tidigare vana tydligen av just så kallat Robinson-liv enligt honom själv och Elin som visserligen inte sa ett smack om egna fysiska egenskaper men kan ha dold kunskap. Att Peter fick skrytiga tjejjen Desirée till sitt lag får mig att tänka på Anna: mycket skryt om sig själv fast hon får ju bevisa det också. Av numera forna Lag Syd verkar Filip vara en vettig och kunnig person men Hanna har inte visat sig vara någon större tillgång vad jag har sett hittills.
Mattias gjorde väl inget val utan snarare ett icke val utan det var Peters val. Dock håller jag med. Mattias lyckades bättre och fick med sig tre män medan Peter bara fick med sig en. Finns det ens något världsrekord som innehas av en kvinna på lika villkor som en man?
2022-04-20, 20:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Mattias gjorde väl inget val utan snarare ett icke val utan det var Peters val. Dock håller jag med. Mattias lyckades bättre och fick med sig tre män medan Peter bara fick med sig en. Finns det ens något världsrekord som innehas av en kvinna på lika villkor som en man?

Jo jag skrev "lite tokigt" ser jag nu - men valen som Peter och Mattias gjorde FÖR varandras lag blev bra. Är glad för den uppdelning som blev Jag är nog den sista du ska fråga om världsrekord och kontra kvinnor och män, det har jag ingen susning om men det finns nog många i denna tråd som kan det
2022-04-20, 20:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate.Higgers
Shevin är en äcklig blattefitta
Mattias är en skitsnackare av rang, backstabber deluxe
Linn är totalt handlingsförlamad, likaså Jessica.
Inte många är kapabla att fixa käk, sitta under ett risigt skydd och klaga på att man inte har mat och blir blöt, fan ut och jobba, sök mat, fixa ordentligt skydd, riktiga loosers hela bunten.
vad är dessutom vitsen att ha med en massa tidigare deltagare, vill man ge vissa människor extrachans att vinna pengar?
Hur kan du säga så? du med ditt användarnamn & allt, vad sägs om att omrikta din milda resignation till blattemän samt hucklebärare istället för attraktiva blattetjejer
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-20 kl. 21:29.
2022-04-20, 21:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Dom får inte röra sig över stora ytor va? För ingen verkar ju gå upptäcksfärd. Och dom fuskar ju hel uselt av det man fått sett.

Fuskas säkerligen varje säsong, framför allt när det kommer till mat. För något år sedan kom några killar, Emilio, Adnilson & co, undan med att sno en massa frukt från produktionens läger. Och förra året var det ju även jäkligt nära att Alex & Tova-Sophia kom undan med sitt lilla äventyr. Säkert mycket mer som skett utan att det sipprat upp till ytan.
2022-04-20, 21:40
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fuskas säkerligen varje säsong, framför allt när det kommer till mat. För något år sedan kom några killar, Emilio, Adnilson & co, undan med att sno en massa frukt från produktionens läger. Och förra året var det ju även jäkligt nära att Alex & Tova-Sophia kom undan med sitt lilla äventyr. Säkert mycket mer som skett utan att det sipprat upp till ytan.
Det skulle stå FISKAR. Inte fuskar. Shit vad komiskt det blev.
2022-04-20, 21:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Män är överlägsna i allt vad det gäller att prestera - t.o.m. i schack är de starkare.
2022-04-20, 22:17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Män är överlägsna i allt vad det gäller att prestera - t.o.m. i schack är de starkare.

Klurigt det där med schack. Bra många fler utövare är män av flera anledningar. Till exempel var det nu i helgen en schackturnering i Reykjavík, flera av tjejerna som deltog blev antastade på, fick snuskiga förfrågningar av manliga deltagare osv. Inte lätt att vara en kvinna i den branschen.

Om det är nått Robinson ska få credd för så är det ändå att de lyckas skapa en bra variation på tävlingarna, samtidigt som både man och kvinna kan vinna. (Om man inte heter William Seth-Wenzel såklart, där snackar vi maskin).
2022-04-20, 23:54
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

I skytte kan kvinnor prestera bättre än män, men de är det enda jag kan komma att tänka på.
2022-04-21, 00:12
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Lyckas inte citera men Joel är fanheller mobbad. Jag var mobbad i 10 år och halv självmedvetet bli utstött är inte mobbning.

Jag blev också mobbad, och jag tycker Joel är mobbad.

Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Välkommen till Flashback! Passar det inte kan du lämna.

Självklart är det inte de som uppför sig illa som ska skärpa sig, utan vi som stör oss på att helt oväsentligt tjat om utseende ska lämna tråden...

När du blev mobbad, borde du då ha ändrat dig så mobbarna slutade eller borde de inte ha mobbat dig?

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Det är du som hade åsikt av vad andra tycker om kvinnor i TV. Jag menade att det är idiotiskt att bry sig om andras åsikter. Så du får väl säga att jag är en hycklare men jag stör mig inte på att du bryr dig. Du stör dig på att folk bara fokuserar på utseende. Låt dom! Det är deras åsikt.

Man är en PK-polis när man ifrågasätter andras åsikter, inte för att man själv har en annan åsikt.

Med det resonemanget är ju du en "PK-polis"...

Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Peter är nya jaget framför laget
Eller ska mobbarpakten låta den sippra förbi? Skillnad på folk och folk tydligen.

Tänkte exakt samma,sak!

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hhahahahahaha ok... Så du tror killarna på Robinson är fysiskt starkare än tjejerna av en slump?

1. Jag var en smula ironisk....

2. Män är inte alltid starkare än kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Screem
I skytte kan kvinnor prestera bättre än män, men de är det enda jag kan komma att tänka på.

Inom ridsport tävlar män och kvinnor mot varandra, och kvinnor vinner ofta.
2022-04-21, 00:13
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Förstår inte varför vi måste spoila här när tv4 själv går ut på Instagram tidigt idag med presentation av de nya deltagarna. När de fick svar att de spoilade så svarar tv4 att programmet har ju legat uppe på tv4 play flera timmar

Tro det eller ej, men alla har inte internet.
2022-04-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jag blev också mobbad, och jag tycker Joel är mobbad.

Självklart är det inte de som uppför sig illa som ska skärpa sig, utan vi som stör oss på att helt oväsentligt tjat om utseende ska lämna tråden...

När du blev mobbad, borde du då ha ändrat dig så mobbarna slutade eller borde de inte ha mobbat dig?

Med det resonemanget är ju du en "PK-polis"...

Tänkte exakt samma,sak!

1. Jag var en smula ironisk....

2. Män är inte alltid starkare än kvinnor.

Inom ridsport tävlar män och kvinnor mot varandra, och kvinnor vinner ofta.
Herregud, det är du som anmärkte på att män kommenterar kvinnors tuttar i TV, vem fan bryr sig? Är jag PK-polis för att jag skrattar åt hur patetisk du är som måste bry dig om något sånt? Ok.

När sa jag att män alltid är starkare än kvinnor? De flesta män är starkare än kvinnor. Är det en slump? Nej, såklart inte. Det är evolutionen.

Du är den enda här som gnäller om andras åsikter. Alltså ska du lämna, inte vi andra.
2022-04-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja nu blev det iaf så bra det kan bli tror jag med laguppställningarna. Inte kul med 4 nya fräscha deltagare som kommer in så här i sluttampen. Å andra sidan tycker jag att det så kallade samarbetet som var outtalat mellan Peter och Mattias fungerade bra då de verkade ha samma tankar om att få åter sina gamla lagmedlemmar. Joel fick byta lag och jag tycker att Mattias val av nya lagkamrater nog kan bli bra: Henrik som Idrottslärare, Tommie med tidigare vana tydligen av just så kallat Robinson-liv enligt honom själv och Elin som visserligen inte sa ett smack om egna fysiska egenskaper men kan ha dold kunskap. Att Peter fick skrytiga tjejjen Desirée till sitt lag får mig att tänka på Anna: mycket skryt om sig själv fast hon får ju bevisa det också. Av numera forna Lag Syd verkar Filip vara en vettig och kunnig person men Hanna har inte visat sig vara någon större tillgång vad jag har sett hittills.
Hanna har vunnit minst en individuell tävling. Hon är snabbtänkt. Den som inte visat något i tävlingar är Shevin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in