2022-04-19, 10:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
2022-04-19, 10:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Alla som tycker annorlunda än du är visst "PK-poliser". Det visar vilken nivå du är på.

Bra sätt att få sista ordet; folk inser att det är meningslöst att argumentera med någon som bara drar PK- kortet...

😄

Nej, men folk som skriver så som Sad-Frosty gjorde att vi inte ska kommentera deltagarnas utseenden, kalla dem för taskiga saker etc är PK.

Människan har varit reggad sedan 2018, men ändå var detta dennes första inlägg.
2022-04-19, 10:40
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Ska det komma ytterligare ett lag som heter Lag väst? Tyckte mig se det i söndags. Vilka ska vara med i det laget?
2022-04-19, 11:03
Medlem
Citat:
Alla som tycker annorlunda än du är visst "PK-poliser". Det visar vilken nivå du är på.

Bra sätt att få sista ordet; folk inser att det är meningslöst att argumentera med någon som bara drar PK- kortet...

Det är du som hade åsikt av vad andra tycker om kvinnor i TV. Jag menade att det är idiotiskt att bry sig om andras åsikter. Så du får väl säga att jag är en hycklare men jag stör mig inte på att du bryr dig. Du stör dig på att folk bara fokuserar på utseende. Låt dom! Det är deras åsikt.

Man är en PK-polis när man ifrågasätter andras åsikter, inte för att man själv har en annan åsikt.
2022-04-19, 11:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ska det komma ytterligare ett lag som heter Lag väst? Tyckte mig se det i söndags. Vilka ska vara med i det laget?

Senast redigerad av peterZiipen 2022-04-19 kl. 11:09.
2022-04-19, 12:02
Medlem
Rätt åt dem att förlora när de ställer över Joel. Joel som åt kakor och chips dagen innan så varför inte ta tillvara på hans energi? Han har även visat sig duktig på tävlingarna. Det verkar som att det är bättre att förlora än att ta hjälp av Joel enligt Peter. Peter vågar väl inte säga emot tjejerna.. Han borde ha ställt över sig själv eller Jessica.. Det bästa är ändå att kunna ställa över Shevin när det är Robinson tävling, hon är ju så dålig i tävlingar.

Spoilandet av programmet på instagram av Fabian..

Ser inte framemot att ett till lag ska komma om det är nya spelare, det är för sent in i spelet så kommer inte gå att heja på dem.
Senast redigerad av chaga 2022-04-19 kl. 12:05.
2022-04-19, 12:10
Medlem
Citat:
Att kvinnornas utseende och bröst är så viktiga! Blir så less, i alla trådar om Tv-program är det samma visa; diskussioner om vilken kvinna som är snygg och inte; hur brösten ser ut och huruvida de är äkta eller ej... Vad f*n har det för betydelse?!
Tja, de flesta män gillar bröst. Om du har problem med det får du ta upp det med de som grejar med evolutionen (var dock beredd på att du är ett par miljoner år för sent). Även i det här avseendet saknar vi Sandra, för övrigt...

Angående fejk-bögen Jerker, så vann han ett år när utröstningen var bakvänd (andra laget röstade ut, så alla starka åkte ut först). Det är en delförklaring till varför en spattig klenis kunde vinna. Men det var också året då fyra grabbar bildade en ovanligt stark allians (jag har för mig att feminissorna på aftonbladet rasade och krävde nya regler för att hindra sådant...).
2022-04-19, 12:43
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

2022-04-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Rätt åt dem att förlora när de ställer över Joel. Joel som åt kakor och chips dagen innan så varför inte ta tillvara på hans energi? Han har även visat sig duktig på tävlingarna. Det verkar som att det är bättre att förlora än att ta hjälp av Joel enligt Peter. Peter vågar väl inte säga emot tjejerna.. Han borde ha ställt över sig själv eller Jessica.. Det bästa är ändå att kunna ställa över Shevin när det är Robinson tävling, hon är ju så dålig i tävlingar.

Spoilandet av programmet på instagram av Fabian..

Ser inte framemot att ett till lag ska komma om det är nya spelare, det är för sent in i spelet så kommer inte gå att heja på dem.
2022-04-19, 13:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

Har för mig att det blir feta böter om man avslöjar att man ska vara med Robinson i förväg. Klas Beyer pratade om det någonstans, antingen hans ljudbok eller någon podd. Tror han snackade om 200-300k böter. Personen som pratat med Fabian om "Lag Väst" har förmodligen begått kontraktsbrott.

edit:
Från en unken Hänt.se artikel:
Citat:
Deltagarna om TV4:s kontrakt
Det visar sig att det ligger en hög böter till TV4 och väntar om någon bryter mot kontraktet.

– Ja, det var ganska mycket, typ 300 000, säger Jannika varpå Klas blir förvånad:

– Va? Vad har du får kontrakt? Jag har 500 000. Det är så de får ihop allting för att kunna betala vinnaren, bara tänker att ”någon jävel kommer att försäga sig”, skojar Klas Beyer.
2022-04-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har för mig att det blir feta böter om man avslöjar att man ska vara med Robinson i förväg. Klas Beyer pratade om det någonstans, antingen hans ljudbok eller någon podd. Tror han snackade om 200-300k böter. Personen som pratat med Fabian om "Lag Väst" har förmodligen begått kontraktsbrott.

edit:
Från en unken Hänt.se artikel:
Precis, om man är med får man inte berätta att man ska vara med och vad som kommer hända, som det här med lag väst. Var ju väldigt bra gissat av Fabian om han inte fått informationen om det på något håll...
De som åker på Robinson säger ju inte till sina vänner vad de gör under sommaren, sen ser man på instagram när säsongen börjat "här var jag i sommar om ni undrade".
2022-04-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Tja, de flesta män gillar bröst. Om du har problem med det får du ta upp det med de som grejar med evolutionen (var dock beredd på att du är ett par miljoner år för sent). Även i det här avseendet saknar vi Sandra, för övrigt...

Angående fejk-bögen Jerker, så vann han ett år när utröstningen var bakvänd (andra laget röstade ut, så alla starka åkte ut först). Det är en delförklaring till varför en spattig klenis kunde vinna. Men det var också året då fyra grabbar bildade en ovanligt stark allians (jag har för mig att feminissorna på aftonbladet rasade och krävde nya regler för att hindra sådant...).

Helvete vad säsongen 1999 var bra!
Jerker är homosexuell och verkar vara sambo nu. I Robinsonboken (som en nörd som jag såklart har haha) står det finns det ett citat där Jerker säger att han tror att hans sexuella läggning var en av orsakerna till att han kom med. Vi får inte glömma att lgbtq inte var särskilt representerade på TV på den tiden, så det var otroligt stort och viktigt.

Regeln att rösta bakvänt kom till 1998 som en konsekvens av självmordet 1997. Men försvann tack och lov till säsongen 2000. Det är klart att systemet gynnar en sån som Jerker men hela kill-pakten (Robban, Jerker, Klas och Jesus) tog sig ändå till final. Jerker vann för att han hade färre fiender än Klas, som han till stod emot.

Det var nog inte bara feminissorna som rasade utan HELA Sverige haha. Alla vuxna hejade på Martin Suorra, som är lite som den här säsongens Angela. Bra på djur och natur osv men ingen som vill hålla på med paktande osv, utan främst ser Robinson som en överlevnadstävling.

Själv var man kär i både Robban och framförallt Klas. Vad jag önskar att Robinson idag kunde vara lika bra som det var då men nu är jag väl för nostalgisk haha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in