Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Tja, de flesta män gillar bröst. Om du har problem med det får du ta upp det med de som grejar med evolutionen (var dock beredd på att du är ett par miljoner år för sent). Även i det här avseendet saknar vi Sandra, för övrigt...
Angående fejk-bögen Jerker, så vann han ett år när utröstningen var bakvänd (andra laget röstade ut, så alla starka åkte ut först). Det är en delförklaring till varför en spattig klenis kunde vinna. Men det var också året då fyra grabbar bildade en ovanligt stark allians (jag har för mig att feminissorna på aftonbladet rasade och krävde nya regler för att hindra sådant...).
Helvete vad säsongen 1999 var bra!
Jerker är homosexuell och verkar vara sambo nu. I Robinsonboken (som en nörd som jag såklart har haha) står det finns det ett citat där Jerker säger att han tror att hans sexuella läggning var en av orsakerna till att han kom med. Vi får inte glömma att lgbtq inte var särskilt representerade på TV på den tiden, så det var otroligt stort och viktigt.
Regeln att rösta bakvänt kom till 1998 som en konsekvens av självmordet 1997. Men försvann tack och lov till säsongen 2000. Det är klart att systemet gynnar en sån som Jerker men hela kill-pakten (Robban, Jerker, Klas och Jesus) tog sig ändå till final. Jerker vann för att han hade färre fiender än Klas, som han till stod emot.
Det var nog inte bara feminissorna som rasade utan HELA Sverige haha. Alla vuxna hejade på Martin Suorra, som är lite som den här säsongens Angela. Bra på djur och natur osv men ingen som vill hålla på med paktande osv, utan främst ser Robinson som en överlevnadstävling.
Själv var man kär i både Robban och framförallt Klas. Vad jag önskar att Robinson idag kunde vara lika bra som det var då men nu är jag väl för nostalgisk haha.