2022-04-20, 20:42
Medlem
biupy6ips avatar
Blivit en hel del tennis idag.

Såg Pliskova - Kvitova tidigare. En otippad Pliskova tog segern såklart . Kvitova har verkligen haft problem med att slå bollarna innan för linjen vid ledning men i underläge fixar hon dom, märkliga problem med nerverna.

Nu är det regn paus i Barcelona. Kollar streams utan kommentator. Önskar verkligen att det fanns någonstans man kan kolla om uppehållet är till imorgon eller spel fortsätter samma dag. Man blir ju less på att vänta.

Inväntar fortsättningen Dimitrov - Coria.
Dimitrov leder break i sista set, vi får se om det brakar ihop för Dimitrov. Verkar alltid som att han förlorar dom viktiga matcherna nuförtiden. Hans serv och backhand är mycket mer medioker än vad den brukade vara. Han tänker mer på sina snygga flickvänner än tennis.

Djokovic vad fan har hänt med honom? Blev det ingen träning under hans förbud att spela utan vaccin.
Senast redigerad av biupy6ip 2022-04-20 kl. 20:46.
Citera
2022-04-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vill egentligen inte ha politik, men tycker det är helt rätt i detta fall.

Klart det är rätt. Hur ska man annars ändra opinionen i Ryssland om man inte inför sanktioner mot individer. Effektivast är ju att göra det mot folk som är rika och kända.

Wimbledon visar återigen att de är den bästa turneringen.
Citera
2022-04-20, 21:29
Medlem
biupy6ips avatar
Dimitrov tappade ledning direkt efter regnpaus. Måste vara psykande att spela mot den där stönande Argentinaren Coria som skriker "Olè?" när han slår bollen.
Citera
2022-04-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Klart det är rätt. Hur ska man annars ändra opinionen i Ryssland om man inte inför sanktioner mot individer. Effektivast är ju att göra det mot folk som är rika och kända.

Wimbledon visar återigen att de är den bästa turneringen.

Exakt, kunde inte uttryckt det bättre.
Citera
2022-04-21, 09:10
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Märkligt att folk i tråden stödjer Wimbledons intentioner att hindra ryska utövare från spel. Jag tycker det är helt sinnessjukt. Jag är svensk men representerar på intet sätt Sveriges politiska riktning(som jämförelse). Är ganska säker på att ingen av de ryska spelarna supportar kriget i Ukraina. Herregud, tennis är en individuell sport, spelarna borde behandlas som individer också.

Är det jag som tänker fel?
Citera
2022-04-21, 09:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Märkligt att folk i tråden stödjer Wimbledons intentioner att hindra ryska utövare från spel. Jag tycker det är helt sinnessjukt. Jag är svensk men representerar på intet sätt Sveriges politiska riktning(som jämförelse). Är ganska säker på att ingen av de ryska spelarna supportar kriget i Ukraina. Herregud, tennis är en individuell sport, spelarna borde behandlas som individer också.

Tja, du har Jokern på din sida i alla fall. Det finns goda argument för båda linjerna, men jag tycker att det är helt galet att Wimbledon går sin egen väg när ATP redan har bestämt sig för att tillåta ryska spelare att tävla som individer och inte som representanter för Ryssland. För övrigt är det ju betydligt fler sporter än tennisen som valt denna linje, även om vissa försöker framställa det som att tennisen skulle vara unik i detta avseende.

Citat:
Djokovic sågar Wimbledon: "Galet"

Tennisens världsetta Novak Djokovic sågar Wimbledons beslut att stoppa ryska och belarusiska spelare från årets turnering, med anledning av Rysslands invasion av Ukraina.

-Jag kan inte stödja beslutet, jag tycker att det är galet. Idrottarna har ingenting att göra med kriget. När politik blandas med sport blir resultatet inte bra, säger stjärnan.

-Jag är själv ett krigsbarn och vet hur mycket känslomässigt trauma det ger.

Även spelarorganisationerna ATP och WTA har riktat kritik mot beslutet.
(SVT Text)
Citera
2022-04-21, 10:27
Medlem
Djokovic storsponsras av Lacoste precis som Medvedev. Lacoste är ett av företagen som fortfarande gör business i Ryssland.

Tennisspelare representerar till 99% bara sig själv så det talar för ATPs linje. Dock får man sluta med tramset att sport och politik inte hör ihop. I Ryssland framförallt är dessa två saker helt sida vid sida, Putins användande av idrottare i sin propaganda är omfattande och dom blir rikligt belönade för sin medverkan i den. Kanske inte tennisspelare i lika stora utsträckning som i mindre pengastinna sporter, men ändå.
Citera
2022-04-21, 12:22
Medlem
Citat:

Det är aldrig en mans fel, har aldrig varit och kommer aldrig att vara. Ryssland är en nation bestående av miljontals människor. P.g.a hur världen ser ut, men kärnvapen och skit så är det ryska folket de som har den största makten att stoppa kriget de startade. Utan att kärnvapen eller andra farliga vapen behöver komma till användning.

Att rikta sanktioner mot folket för att sätta press är således det bästa och mest fredliga försöket att stoppa kriget.

Man kan gå i fullt militärt försvar också men det skulle få förödande konsekvenser för hela mänskligheten.

Sedan ska alla vara medvetna om att det inte är någon rättighet att få delta i en tennisturnering som någon arrangerar. Det är ett privilegium.
Senast redigerad av terribilis 2022-04-21 kl. 12:26.
Citera
2022-04-21, 13:04
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Kecmanovic - Djokovic(Serbia Open) borde vara en intressant match att spela på för trådens gamblers? Kan inte se att Djokovic vinner den matchen med tanke på hur bra Kecmanovic har spelat på sista tiden(matchen mot Alcaraz i Miami var ju sjuk).

Kecmanovic kommer säkert göra allt för att slå sin landsman(och idol?) på hemmaplan. Tror Kecmanovic har typ 80% vinstchans. Men oddsen lär ju ge 2 ggr pengarna(eller mer?), har inte kollat. Börjar kl 16:00 hursomhelst..
Citera
2022-04-21, 13:30
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Kecmanovic - Djokovic(Serbia Open) borde vara en intressant match att spela på för trådens gamblers? Kan inte se att Djokovic vinner den matchen med tanke på hur bra Kecmanovic har spelat på sista tiden(matchen mot Alcaraz i Miami var ju sjuk).

Kecmanovic kommer säkert göra allt för att slå sin landsman(och idol?) på hemmaplan. Tror Kecmanovic har typ 80% vinstchans. Men oddsen lär ju ge 2 ggr pengarna(eller mer?), har inte kollat. Börjar kl 16:00 hursomhelst..

2.30 på Kecmanovic. Han att ha 2.5 + handicap på 1.88 är ett intressant spel.
Citera
2022-04-21, 13:33
Medlem
Rebecka nu strax på CMore och CMoreMix mot Putintseva i TEB BNP Paribas Tennis Championship Istanbul. Börjar lite tidigare än väntat då matchen innan gick till WO pga medicinska problem. Inte helt fullsatta läktare. Livligare publikmässigt sett i Stuttgart som jag har på i en annan stream, där jag vill minnas att Wozniacki spelade final för några år sedan.

Satt och försökte se om jag såg någon skillnad i bildkvalitet på CMore's egna stream och CMoreMix via TelenorStream, men gick bet på det testet.

OffTopic: Mjukar upp med musik av dödsmetallarna Immersed in Blood följt av änglavackra visor med vemod av Christine Hellqvist.

https://open.spotify.com/album/0AIMbx4Xdb4sKVuXUk2Y0a
https://open.spotify.com/album/0bnTmipBdjZFFV6N3c0CmV

Låten Förlös mig med sistnämnda är grym, går att vrida på volymen med rejält högt.
Citera
2022-04-21, 13:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Ja, för oss som följer tennis något så när regelbundet måste ju Kecmanovic vara storfavorit. Bara därför vinner väl Djokovic. När hände det senast att han INTE var favorittippad inför en match?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in