Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Märkligt att folk i tråden stödjer Wimbledons intentioner att hindra ryska utövare från spel. Jag tycker det är helt sinnessjukt. Jag är svensk men representerar på intet sätt Sveriges politiska riktning(som jämförelse). Är ganska säker på att ingen av de ryska spelarna supportar kriget i Ukraina. Herregud, tennis är en individuell sport, spelarna borde behandlas som individer också.
Är det jag som tänker fel?

Det är aldrig en mans fel, har aldrig varit och kommer aldrig att vara. Ryssland är en nation bestående av miljontals människor. P.g.a hur världen ser ut, men kärnvapen och skit så är det ryska folket de som har den största makten att stoppa kriget de startade. Utan att kärnvapen eller andra farliga vapen behöver komma till användning.
Att rikta sanktioner mot folket för att sätta press är således det bästa och mest fredliga försöket att stoppa kriget.
Man kan gå i fullt militärt försvar också men det skulle få förödande konsekvenser för hela mänskligheten.
Sedan ska alla vara medvetna om att det inte är någon rättighet att få delta i en tennisturnering som någon arrangerar. Det är ett privilegium.