2022-04-18, 14:14
Medlem
ChristerGHs avatar
Jag har, bara på skoj, gjort ett excel-dokument där jag har tippat hela turneringen i Barcelona. Jag kom fram till att Alcaraz kommer slå Casper Ruud i finalen, ett ganska rimligt scenario.
Citera
2022-04-18, 18:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Oj då, Elias Ymer körde över Cressy med 6-3 6-0 Amerikanens serve- och volleytaktik kan inte ha funkat jättebra på gruset i Barcelona. I Belgrad slog Kecmanovic gamle Gasquet med samma siffror, och unge Holger Rune var inte mycket sämre när han slog femteseedade (men extremt överskattade) chilenaren Garin med 6-3 6-1.
Citera
2022-04-19, 17:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Bra match av Thiem ändå(även om han inte drog det längsta strået idag). Spelet sitter.
Millman är en härlig prick, verkar genuint uppskatta att Thiem är tillbaka på touren, gav några uppmuntrande ord vid nätet efter matchen. Kul att se!

https://www.youtube.com/watch?v=hnVhaj_AIlY

Märkligt att Thiem inte har någon masterstitel på grus. Två finaler bara(Nadal, Zverev).
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-04-19 kl. 17:51.
Citera
2022-04-19, 17:28
Medlem
ChristerGHs avatar
Är det inte väldigt onödigt med den här digitala ”coin tossen” de kör med i Barcelona.
Citera
2022-04-19, 18:38
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerGH
Är det inte väldigt onödigt med den här digitala ”coin tossen” de kör med i Barcelona.

Oj. Det har jag missat.
Däremot har jag sett deras bollfoton och jag gillar det. Bekräftar att hököga dömt rätt.

Vad hände med Mikael Ymer idag?
Om jag fattar rätt förlorade han de sista 8 gamen i matchen.
Citera
2022-04-20, 09:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Britterna vill se mer politik i tennisen och Wimbledon anser sig vara större än ATP, så nu vill de hindra Medvedev, Rublev, Sabalenka m.fl. från att delta.

Citat:
"Inga ryska spelare i Wimbledon"

Tennis är en av få idrotter där ryska spelare tillåtits spela internationellt sedan krigsutbrottet i Ukraina. Men i Wimbledon ser de ut att stoppas.

New York Times och Sportico skriver nu att arrangörerna tagit beslutet att förbjuda ryska spelare att delta.

Enligt New York Times stoppas även belarusiska spelare pga Belarus stöd till den ryska invasionen, men det är uppgifter som Sportico inte fått bekräftade.

Beslutet innebär bl.a att herrarnas världstvåa Daniil Medvedev stoppas.

(SVT Text)
Citera
2022-04-20, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Kittlande tanke. Djokovic kan få problem med vaccinregler i en eller flera återstående slams. Medvedev kan få problem med ytterligare sanktioner (avstängning?), och Nadals skadeproblem kanske fortsätter. Inte alls omöjligt.
Som sagt. Det är inte bara the usual suspects som kan bli världsetta i år.
Citera
2022-04-20, 12:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Som sagt. Det är inte bara the usual suspects som kan bli världsetta i år.

Zverev på tredje plats är t.ex. bara 875 poäng efter Djokovic, det är ju ingenting. Nån på Eurosport (kanske gotlänningen) spekulerade i att Alcaraz skulle kunna bli världsetta redan i höst men om det ska bli spanskt på förstaplatsen tror jag ändå mer på Nadal.
Citera
2022-04-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Britterna vill se mer politik i tennisen och Wimbledon anser sig vara större än ATP, så nu vill de hindra Medvedev, Rublev, Sabalenka m.fl. från att delta.

(SVT Text)

Vill egentligen inte ha politik, men tycker det är helt rätt i detta fall.
Citera
2022-04-20, 17:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Lite typiskt Italien. Men kul för Djokovic och publiken(?).

(min fetning)

Citat:
Novak Djokovic är fortfarande inte vaccinerad mot covid-19 men är välkommen att delta på Italien Open.

Det meddelade italienska tennisförbundets ordförande Angelo Binaghi under en presentation av turneringen som inleds den 8 maj.

De inreseregler som just nu råder i Italien kräver vaccinpass, bevis på tillfrisknande från infektionen eller ett negativt PCR-test.

På grund av att Djokovic är ovaccinerad har han hittills endast spelat två turneringar under 2022.
(SVT Text)
Citera
2022-04-20, 18:25
Medlem
ATP surar tydligen över Wimbledons diskriminering, och överväger åtgärder:

"Discrimination based on nationality also constitutes a violation of our agreement with Wimbledon that states that player entry is based solely on ATP Rankings. Any course of action in response to this decision will now be assessed..."

Och Djokovic är illa ute i Belgrad.
Senast redigerad av psonpson 2022-04-20 kl. 18:27.
Citera
2022-04-20, 19:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
ATP surar tydligen över Wimbledons diskriminering, och överväger åtgärder:

"Discrimination based on nationality also constitutes a violation of our agreement with Wimbledon that states that player entry is based solely on ATP Rankings. Any course of action in response to this decision will now be assessed..."

Och Djokovic är illa ute i Belgrad.

Det bästa vore ju om parterna diskuterade igenom det här i god tid och kom fram till ett beslut som alla arrangörer hade att rätta sig efter - vilket jag utgick ifrån att de hade gjort. Men Wimbledon är speciella, och är naturligtvis utsatta för stora påtryckningar från allehanda håll i och med Storbritanniens framträdande roll inom NATO.

Djokovic lyckades med nöd och näppe ta andra set mot landsmannen Djere, 8-6 i tiebreak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in