Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-20, 18:42
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Absolut! Och NATO är inte skit
Vad är så bra med Nato?
Varför gick vi inte med tidigare om det är så jävla bra?
Det är bara en massa bortkastade miljarder.
Citera
2022-04-20, 18:43
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Vi har inte råd att gå med i NATO och det är helt onödigt att provocera Ryssland ännu mer. Man ska inte kasta bensin på elden.
Jag håller med dig.
Citera
2022-04-20, 18:47
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam
Du tror inte det finns villkor för att få ge med i Nato och få skydd av USA kärnvapen?
Sakta men säkert så kommer Sverige såklart få baser, kärnvapen placerat.
Vi blir en buffert zon åt Nato, frontlinjen läggs i Sverige. Det är här dom första raketerna kommer att landa.
Ja. Det finns villkor. Jag har läst på. Har du?
(Retorisk fråga. Uppenbarligen inte)
Citera
2022-04-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
Jag tror inte att alla svenskar håller med om din önskan att dö för USA. Dessutom var Sverige hittills inte med i Nato och var samtidigt inte röd.

Det tror inte jag heller. Men du behöver inte vara orolig. Det är bara teddybjörnen Ryssland som försöker skrämmas. Snart är hela Skandinavien NATO-medlemmar. Up yours, Putler!
Senast redigerad av Leland1979 2022-04-20 kl. 18:52.
Citera
2022-04-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Detaljer är kryptonit. Det jag inte fattar är vad de får ut av deras skrämseltrams. Det mest specifika svaret jag fått var "Du kommer få se". Tror knappast alla är betalda troll snarare folk som spelat för mycket Arma 3.

Ha ha ja svaren är som bäst på den nivån.

Många tror att bara för att Sveriges försvar försummats under lång tid så finns det noll och ingenting kvar. Det finns faktisk delar som är riktigt bra även om man saknar mycket, speciellt inom markstridskrafterna.

När man frågar vilka förband ryssarna ska luftlandsätta när 11:e och 31:a luftlandsättningsbrigaderna fått rejält med stryk utanför Kiev blir det väldigt tyst
Citera
2022-04-20, 18:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Visst är det lustigt att när man kräver lite mer specifik förklaring över hur ryssarna skulle ta Gotland och hur enkelt det skulle vara så får man inga riktiga svar?

Jag tror många ger uttryck för en slags allmän föreställning som funnits länge "när ryssen anfaller är det över på en kvart" typ, fast i själva verket vet de noll och ingenting.
Han tar väl Gotland med samma metod som en del tror att han ska hindra Finland och Sverige att gå med i Nato? Han har väl hotat med ”konsekvenser”. Det fungerar säkert lika bra att hota med samma ”konsekvenser” om inte Sverige låter Gotland bli befriat från nazister?
Citera
2022-04-20, 19:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nu när Ryssland visar sin aggressiv mot Ukraina, är frågan huruvida Sverige och Finland ska gå med i Nato för att möjligtvis säkra oss från framtida attacker? Eller är det så vår neutralitet kommer att tjäna oss bättre långsiktigt?

Trådens diskussionsämnen:

Bör Sverige och/eller Finland blev en del av Nato?
Är Sverige neutralitetsprincip gynnsam för oss?
Kan verkligen Sverige idag räknas som en neutral part?

Håll till godo
Jag bryr mig inte om Finland. De får sköta sitt.
När Finland går med har vi massvis med NATO-länder runtomkring oss och då kommer det att bli lättare att räkna ut varifrån Ryssland kommer om de kommer. De kommer ju inte direkt att välja att flyga, marschera eller åka båt över NATO-land och gör de det kommer vi att få en indirekt hjälp.

Ja. Sveriges neutralitetspolitik är bra. Om en månad eller två kan hotet från Putin kanske vara över och verkliga ryssar kunna visa sitt riktiga jag. Putin har absolut inget folkligt stöd att anfalla grannländer vare sig det är "brodersländer" eller andra. Kanske har vi efter sommaren betydligt mer sansade personer vid makten i Ryssland.

Sverige är en neutral part och kritiserar både Ryssland och USA närhelst de gör övertramp på folkrätten.
Citera
2022-04-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
När Finland går med har vi massvis med NATO-länder runtomkring oss och då kommer det att bli lättare att räkna ut varifrån Ryssland kommer om de kommer. De kommer ju inte direkt att välja att flyga, marschera eller åka båt över NATO-land och gör de det kommer vi att få en indirekt hjälp.

Ja. Sveriges neutralitetspolitik är bra. Om en månad eller två kan hotet från Putin kanske vara över och verkliga ryssar kunna visa sitt riktiga jag. Putin har absolut inget folkligt stöd att anfalla grannländer vare sig det är "brodersländer" eller andra. Kanske har vi efter sommaren betydligt mer sansade personer vid makten i Ryssland.

Sverige är en neutral part och kritiserar både Ryssland och USA närhelst de gör övertramp på folkrätten.
Du är en nyttig idiot.
Keep it simple.
Är vi med i NATO får vi deras beskydd (och förbinder oss att beskydda andra medlemmar).
Är vi inte med får vi inget skydd.
You do the math.....
Citera
2022-04-20, 19:28
Medlem
Bra om Finland går med och sedan säger vi NEJ TACK ! Så kan finnarna ta smällen !!
Citera
2022-04-20, 19:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide

Det är verkliga ryssar som visar sitt riktiga jag i Ukraina. Ryssar är ett skitfolk som mördar, misshandlar och våldtar. Halva armén har våldtagit varandra redan under värnpliktstiden.
Citera
2022-04-20, 19:37
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Du är en nyttig idiot.
Keep it simple.
Är vi med i NATO får vi deras beskydd (och förbinder oss att beskydda andra medlemmar).
Är vi inte med får vi inget skydd.
You do the math.....
Kepp it simple är när man rusar ut och skriker på NATO bara för att deras ledare har tappat allt förstånd och inser att han har för litet att göra inrikes. Om en månad eller två kan Putintiden vara över.
Jag tror inte att du förstår hur pass stabiliserande det är att ett stort neutralt land ligger mitt i Skandinavien.
Citera
2022-04-20, 19:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Halva armén har våldtagit varandra redan under värnpliktstiden.
Jag tror dig. Det var därför de aldrig kom fram till Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in