Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kepp it simple är när man rusar ut och skriker på NATO bara för att deras ledare har tappat allt förstånd och inser att han har för litet att göra inrikes. Om en månad eller två kan Putintiden vara över.
Jag tror inte att du förstår hur pass stabiliserande det är att ett stort neutralt land ligger mitt i Skandinavien.
Jag tror att du inte förstår grundläggande matematik (kombinerat med en taskig verklighetsuppfattning).
Citera
2022-04-20, 19:47
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Jag tror att du inte förstår grundläggande matematik (kombinerat med en taskig verklighetsuppfattning).
Sverige har legat där det legat i väldigt många år och under de senaste 200 åren inte haft ett krig med vare sig Ryssland eller Sovjetunionen under minst sagt vidriga ledare. Jag tror att du inte greppar det här med sannolikhetslära.
Citera
2022-04-20, 19:50
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Kepp it simple är när man rusar ut och skriker på NATO bara för att deras ledare har tappat allt förstånd och inser att han har för litet att göra inrikes. Om en månad eller två kan Putintiden vara över.
Jag tror inte att du förstår hur pass stabiliserande det är att ett stort neutralt land ligger mitt i Skandinavien.

Och om3 månader kan där sitta en ännu större galning.
Det finns inget stabilt i alliansfrihet, ryssen har oss som måltavla oavsett.
Citera
2022-04-20, 19:54
Medlem
Citat:
Sverige har legat där det legat i väldigt många år och under de senaste 200 åren inte haft ett krig med vare sig Ryssland eller Sovjetunionen under minst sagt vidriga ledare. Jag tror att du inte greppar det här med sannolikhetslära.
a) Det är skillnad på sannolikhet och verklighet. (Du kan ju pröva dina teser i ett skyddsrum i Ukraina...)
b) Begreppsmässig matematik är inte ditt paradnummer.
c) Lycka till med ditt liv!
Citera
2022-04-20, 19:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
a) Det är skillnad på sannolikhet och verklighet. (Du kan ju pröva dina teser i ett skyddsrum i Ukraina...)
b) Begreppsmässig matematik är inte ditt paradnummer.
c) Lycka till med ditt liv!
Sen när ligger svenska skyddsrum i Ukraina? Ukraina har varit partiellt ockuperat sedan 2014.
Kom inte och snacka om verklighetsuppfattning...
Citera
2022-04-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
"teddybjörnen", "Putler" (Det riktiga namnet på Rysslands president är Vladimir Putin) - dessa ord förråder ett omoget barn i dig.
Jag sympatiserar till exempel inte med Biden, Hultqvist eller Zelenskyj. Men jag härmar inte deras efternamn. Även om namnet på den svenska försvarsministern påminner mycket om ett obscent ryskt ord. Lägg märke till skillnaden mellan en vuxen och ett barn.
Men det kanske inte är ditt fel... föräldrar, skola, vänner, uppfostran – jag vet inte...

Invaderar man ett land och våldtar och torterar civilbefolkningen så får man finna sig i att heta Putler, Sauron, lord Voldemort etc.

För att återgå till topic: nej, lilla Putte kommer inte atombomba Sverige bara för att vi går med i en försvarsallians.
Citera
2022-04-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Bra om Finland går med och sedan säger vi NEJ TACK ! Så kan finnarna ta smällen !!
Det gör dom ändå, stärkta av alla svenska handhjärtan.
Citera
2022-04-20, 21:06
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja eftersom du skriver i ett allmänt forum så skriver du inte bara till mig, du skriver till ALLA här så du får finna dig i att jag använder 'oss'.

Ja det kan ju man fråga sig? Kanske har du hört talas om att ryssarna gjorde just det i ett land som heter Ukraina.

Ingen aning, fråga media.

Jag är inte arg. Och jag ser inga nackdelar med att Sverige går med i NATO.

Oj vad dina analyser knappt når ytan.
Lite hybris ned som talar om "oss" . Du är ett troll nu är jag tvärsäker. Okunnig och opinuonsbildare.
Citera
2022-04-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vad är så bra med Nato?
Varför gick vi inte med tidigare om det är så jävla bra?
Det är bara en massa bortkastade miljarder.

För att tiderna förändras. Det som fungerade då.. Vi behöver det bästa skydd som kan köpas för rimliga pengar - en sjuhelvetes björnskrämma. Det skulle inte hjälpa om än vi ökade vår försvarsbudget mångfalt. Vi är ett litet land och det skulle bara bli svindyr signalpolitik av det hela. Ryssland hotar oss och med vetskap om vad det landet är kapabelt till är det inte konstigt att alltfler svänger i frågan och inser att Nato är det minst dåliga alternativet.
Citera
2022-04-20, 21:17
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
För att tiderna förändras. Det som fungerade då.. Vi behöver det bästa skydd som kan köpas för rimliga pengar - en sjuhelvetes björnskrämma. Det skulle inte hjälpa om än vi ökade vår försvarsbudget mångfalt. Vi är ett litet land och det skulle bara bli svindyr signalpolitik av det hela. Ryssland hotar oss och med vetskap om vad det landet är kapabelt till är det inte konstigt att alltfler svänger i frågan och inser att Nato är det minst dåliga alternativet.
Vi har försvarsmakten inom hela EU, så då behöver vi inte USA-Judarna.
Ryssen kommer ändå aldrig att gå in i Sverige.
Citera
2022-04-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vi har försvarsmakten inom hela EU, så då behöver vi inte USA-Judarna.
Ryssen kommer ändå aldrig att gå in i Sverige.

En sak är säker, de går aldrig in i Sverige när vi är med i Nato. Det blir förmodligen också slutsatsen när beslutsfattarna inom en inte allt för avlägsen framtid tar beslut i frågan. EU är inget att förlita sig på i jämförelse.
Citera
2022-04-20, 21:27
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
En sak är säker, de går aldrig in i Sverige när vi är med i Nato. Det blir förmodligen också slutsatsen när beslutsfattarna inom en inte allt för avlägsen framtid tar beslut i frågan. EU är inget att förlita sig på i jämförelse.
Ja då är det bara att kliva ur EU, då sparar vi väl ett par hundra miljarder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in