2022-04-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robojox
Tror du att hon kan ha provocerat fram händelsen om det nu var mannen som sköt?

Ska vi känna oss trygga med den inställningen? Du såg väl Påskhelgens polisiära nederlag i en rad svenska städer? Anser du att polisen alltid har koll?

Samtidigt verkar inte du ha några problem med att vissa skribenter vill skuldbelägga mannen trots att vi egentligen inte vet ett dugg om bakgrunden till händelsen eller vem som gjort vad? Vad är det för FAKTA förresten som har framkommit i tråden?
Du verkar vara besatt av att det måste vara kvinnans fel att hon blev skjuten av sin man, som också sköt deras lille son.

Det finns dock inga uppgifter som pekar på att det är någon annan än maken som utförde dådet.

Allt annat är lösa fantasier.
Citera
2022-04-19, 18:31
Medlem
Public Enemys avatar
Jag skulle vilja påstå att psykisk ohälsa är mindre vanligt bland människor som har eller hanterar hästar.
Jag påstår detta med stöd av de erfarenheter jag har, från ridskolor, trav- och galoppkretsar.
Jag har sett mycket mer psykisk ohälsa bland flashbackincels och it-folk.
Citera
2022-04-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tror inte att någon kan "provocera fram" en sån här händelse.
Vad tror du?

Bråk och osämja inom relationen kan tyvärr i vissa fall sluta med ond bråd död. Som i det här fallet tex.

(FB) Person ihjälskjuten vid villa, Bålsta. En gripen. 2021-06-18

Som vi alla kan se är det ingen större skillnad mellan en kvinnlig MGM eller en manlig.

Frågan är bara vad som var den utlösande faktorn i det aktuella fallet i Vallentuna?
Citera
2022-04-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Jag skulle vilja påstå att psykisk ohälsa är mindre vanligt bland människor som har eller hanterar hästar.

Jag vill hävda motsatsen, det finns tom ridterapi för människor med psykisk ohälsa.

https://www.socialstyrelsen.se/kunsk...api-ridterapi/

Frågan är bara om detta med psykisk ohälsa vs hästar har någon koppling till det aktuella fallet i Vallentuna? Vad tror tråden i övrigt?
Citera
2022-04-19, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Bråk och osämja inom relationen kan tyvärr i vissa fall sluta med ond bråd död. Som i det här fallet tex.

Som vi alla kan se är det ingen större skillnad mellan en kvinnlig MGM eller en manlig.

Frågan är bara vad som var den utlösande faktorn i det aktuella fallet i Vallentuna?
Ser du ingen skillnad på detta fall och fallet i Bålsta?
Citera
2022-04-19, 20:00
Medlem
Citat:
Jag vill hävda motsatsen, det finns tom ridterapi för människor med psykisk ohälsa.

https://www.socialstyrelsen.se/kunsk...api-ridterapi/

Frågan är bara om detta med psykisk ohälsa vs hästar har någon koppling till det aktuella fallet i Vallentuna? Vad tror tråden i övrigt?
Dom som går på ridterapi mår väl inte dåligt pga att dom umgås med hästar, det är väl för att må bra (igen)?
Citera
2022-04-19, 20:22
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilgun
Pojken hette Osc*r och var 11 år, gick i 5an på Engelska Skolan i Täby.

Tack för adekvat och intressant information.

Till er andra som tjafsar om hästar och med varandra om helt irrelevanta skitsaker i tråden: Lägg ägg!
Citera
2022-04-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
En äldre man hoppade från studenthemmet Nyponet 1960 men den händelse du tänker på är då en man med sina två små barn hoppade från samma byggnad i oktober 1970.

Ok, trodde mina vänner hunnit lämna Domus och Nyponet på 60-talet, du har säkert rätt. (Vid närmare eftertanke minns jag att minst en hängde sig kvar till 1978).
Citera
2022-04-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Du verkar vara besatt av att det måste vara kvinnans fel att hon blev skjuten av sin man, som också sköt deras lille son.

Vem har påstått att det var hennes fel om det nu inte var hon som höll i vapnet? Däremot så kan man fundera över om händelsen ägde rum i samband med partnerbråk eller provokation? Du är ju inte det minsta seriöst intresserad av det här fallet.

Citat:
Det finns dock inga uppgifter som pekar på att det är någon annan än maken som utförde dådet .

Händelsen ägde rum i fredags, vi vet helt enkelt för lite för att dra förhastade slutsatser. Du vet för lite 😁

Citat:
Allt annat är lösa fantasier.

Det vet väl inte du? Vad baserar du dina påståenden på?
Citera
2022-04-19, 20:39
Medlem
Citat:

Provokation varken ursäktar eller förklarar ett dåd som detta. Tror du det även om kvinnor och barn som i övrigt misshandlss eller dödats i relationer? Trams. Det är i nästan alla fall ett beräknat val man gör, undanraget psykos el likn där det finns en allvarlig psykisk störning som kan 'ursäkta' mordet.
Citera
2022-04-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Dom som går på ridterapi mår väl inte dåligt pga att dom umgås med hästar, det är väl för att må bra (igen)?

Helt uppenbart så söker sig många som lider av psykisk ohälsa till stallen. Tror du att de helt plötsligt mår bra bara för att de sitter på en hästrygg några gånger i veckan?

Om du har rätt och hästar är rena rama botemedlet mot psykisk ohälsa så skulle väl aldrig detta dödliga relationsdrama ha ägt rum?

Citera
2022-04-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Provokation varken ursäktar eller förklarar ett dåd som detta. Tror du det även om kvinnor och barn som i övrigt misshandlss eller dödats i relationer? Trams. Det är i nästan alla fall ett beräknat val man gör, undanraget psykos el likn där det finns en allvarlig psykisk störning som kan 'ursäkta' mordet.
Skulle det inte helt enkelt kunnat vara så att mannen hade druckit lite och hade dåligt ölsinne? Han kanske tyckte att det Blev för dyrt att hålla sig med hästar också. Nu får nog många hålla lite i plånboken. Men vi vet ju inte något om dom här personerna. Det är väl bara deras släkt Och bekanta som kan veta något. Hoppas att dom skriver det dom vet. Man är ju ganska fundersam runt den här händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in