Citat:
Ursprungligen postat av
Robojox
Eftersom vi vet ytterst lite om det aktuella fallet i Vallentuna så är fältet fritt fram för spekulationer och olika teorier, hästar och psykisk ohälsa är dessutom nära förknippade med varandra oavsett din motvilja att diskutera detta, jag vet inte om du själv är intresserad av hästar men vi ska komma ihåg att hela 85% av 500 000 ryttare i Sverige är kvinnor och eftersom kvinnan i det aktuella fallet haft ett stort hästintresse så kan detta i teorin vara ett svar på varför tre personer hittades döda på långfredagen.
Får man fråga om det är hästar eller kvinnor i allmänhet med psykisk ohälsa som du försöker försvara? ☺️
Varför inte citera hela mitt svar när du ändå håller på?
Citat:
"Intressant med alla din inlägg om kopplingen mellan hästar och psykisk ohälsa, det verkar engagera dig enormt samtidigt som det är viktigt för dig att utpeka kvinnan som möjlig förövare eller orsak till händelsen.
Vad tror du om teorin att någon av hästarna fått möglig havre i påsklunchen, och totalt flippat ur ( m h v t hästar och mental hälsa) och helt enkelt avrättat familjen i sin ilska över dieten?
Annars ska vi kanske lita på polisens uppgifter så länge ingen kan redovisa en trolig alternativ teori BASERAD PÅ KÄNDA OCH SÄKERSTÄLLDA FAKTA FRÅN BROTTSPLATSEN.
Polisen har ju trots allt varit på plats inne i huset och vet sannolikt mer än någon av oss som sitter här på FB och skriver.
Eller har du några FAKTA från platsen gällande hur det ser ut inne i huset eller något annat, då ska du kanske redovisa dom här, för jag tror inte att hästarna varit delaktiga på något vis i det här.
"
Ja fråga på du.
1. Jag tröttnade på ditt tjatande om hästar och mental ohälsa i flera inlägg helt enkelt, när du inte får det gensvar du önskar så fortsätter du envist att påpeka detta.
2. Det verkar också viktigt för dig att öka sannolikheten att kvinnan skulle vara vållande här, trots att polisen som varit på plats (och är utbildade för att utreda händelser som den här) varit tydliga med att mannen skjutit resten av familjen, enligt deras uppfattning.
3. Om du nöjt dig med att redovisa dina teorier EN eller möjligtvis TVÅ gånger, så hade jag låtit det bero. Men nu väljer du att fylla tråden med trams och göra den längre och mer svårläst, det irriterade mig.
4. Nej jag tror inte att hästarna lider av mental ohälsa, eller är skyldiga till något, så dom förtjänar att försvaras.
Gällande kvinnans eventuella skuld i det hela så har jag ingen aning, jag överlämnar åt polisen att ha koll på den delen.
Men jag har hittills inte funnit någon FAKTA i tråden som skulle föranleda ett skuldbeläggande av kvinnan.
Hoppas att du är nöjd med mitt svar nu, jag önskar dig en trevlig afton.