2022-04-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
För att bevisa att Stockholm inte är annorlunda än andra städer.
för fan ge upp

https://bostadslistan.se/hyra-lagenh...SAAEgJ3IvD_BwE

Jag vet inte hur många du fått. -det är ju alltid något fel på dem. Jag börjar allvarligt bli trött på ditt medelklassgnäll.

Men gud jag får inte bo kvar resten av livet till samma hyra eller nåt annat larvigt. Vill du bo gratis så kan ingen hjälpa dig
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-19 kl. 17:25.
2022-04-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
för fan ge upp
https://www.sato.fi/en/rental-apartm...6-0022489b44a9

Kan hitta tonvis av lägenheter i centrala Helsingfors som är tillgängliga direkt.

Ge mig nu en länk till ett privat företag som jag kan hyra av i Stockholm med tillgänglighet.
2022-04-19, 17:29
Medlem
Citat:
https://www.sato.fi/en/rental-apartm...6-0022489b44a9

Kan hitta tonvis av lägenheter i centrala Helsingfors som är tillgängliga direkt.

Ge mig nu en länk till ett privat företag som jag kan hyra av i Stockholm med tillgänglighet.
Fick du inte nyss en? Med betydligt attraktivare alternativ än de där jävla vindsvåningarna i 'Helsingfors ha ha
2022-04-19, 18:01
Medlem
Citat:
Du har inte skickat ett jävla smack
2022-04-19, 18:02
Medlem
Citat:
för fan ge upp

Jag vet inte hur många du fått. -det är ju alltid något fel på dem. Jag börjar allvarligt bli trött på ditt medelklassgnäll.

Men gud jag får inte bo kvar resten av livet till samma hyra eller nåt annat larvigt. Vill du bo gratis så kan ingen hjälpa dig

Jag vill inte bo gratis..trivs bra i min stora våning i centrala Sthlm.

Din länk är bara skit. Den leder till lägenheter där mam måste stått 25-30 år i bostadskö. Ingenting är tillgängligt.
2022-04-19, 18:03
Medlem
Citat:
Jag vill inte bo gratis..trivs bra i min stora våning i centrala Sthlm.

Din länk är bara skit. Den leder till lägenheter där mam måste stått 25-30 år i bostadskö. Ingenting är tillgängligt.
Är du helt blåst? Du kan flytta in i morgon om du vill.

Tror du man sätter ut en annons på något man ska sälja om 25 år?

Som jag säger, du är en bortskämd idiot som vill att man ska ge dig en lägenhet.

OK om du inte har råd med alternativen jag visade, finns andra i Hässelby
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-19 kl. 18:13.
2022-04-19, 18:32
Medlem
Citat:
Är du helt blåst? Du kan flytta in i morgon om du vill.

Tror du man sätter ut en annons på något man ska sälja om 25 år?

Som jag säger, du är en bortskämd idiot som vill att man ska ge dig en lägenhet.

OK om du inte har råd med alternativen jag visade, finns andra i Hässelby

Dyrt? Det är svinbilligt. Men inte tillgängligt utan 25 år i bostadskö. Jag vill ha en TILLGÄNGLIG lägenhet oavsett pris innanför tullarna för snabb inflyttning utan kötid. Det kan du inte delge. Din länk går bara till bostäder med bostadsköer
Senast redigerad av flanders 2022-04-19 kl. 18:34.
2022-04-19, 19:00
Medlem
Citat:
Dyrt? Det är svinbilligt. Men inte tillgängligt utan 25 år i bostadskö. Jag vill ha en TILLGÄNGLIG lägenhet oavsett pris innanför tullarna för snabb inflyttning utan kötid. Det kan du inte delge. Din länk går bara till bostäder med bostadsköer

Nej det gör de inte alls. Det är motsatsen till bostadsköer ha ha du är så jävla blåst.

Behöver du något så slå till. Nej du vill inte spendera nästa helg med en hora, då skulle du ju bli tvungen att betala hennes hyra ha ha va fan. kom in i matchen nu.

Om du inte har råd att hyra i Stockholm får du väl flytta till Moldavien eller något.

Kan du inte läsa länkar? Nej tvärtom leder de till tillgång till lägenheter där allt som Stockholm kan erbjuda i rekreation finns på gångavstånd. Det kostar förstås. Men å andra sidan erbjuder de snabb inflyttning. Knappast 23 år, snarare 23 timmar.

Du är verkligen en idiot.

Du kanske tror att bostadskön betyder att folk bor gratis. Dina eventuella år i Bostadskön kommer inte att grta någon skillnad. Du kommer behöva minst 7500 för en tvåa.

Åh alla dessa år förgäves: D Jag trodde Stockholmshem var gratis att bo i
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-19 kl. 19:13.
2022-04-19, 19:13
Medlem
Citat:
Nej det gör de inte alls. Det är motsatsen till bostadsköer ha ha du är så jävla blåst.

Behöver du något så slå till. Nej du vill inte spendera nästa helg med en hora, då skulle du ju bli tvungen att betala hennes hyra ha ha va fan. kom in i matchen nu.

Om du inte har råd att hyra i Stockholm får du väl flytta till Moldavien eller något.

Kan du inte läsa länkar? Nej tvärtom leder de till tillgång till lägenheter där allt som Stockholm kan erbjuda i rekreation finns på gångavstånd. Det kostar förstås. Men å andra sidan erbjuder de snabb inflyttning. Knappast 23 år, snarare 23 timmar.

Du är verkligen en idiot.

Du tror seriöst att det finns massor av lägenheter I Stockholms innerstad på 50 kvm med hyror på runt 4000 utan kö? Du är helt dum i huvudet på riktigt.

Jag har försökt hitta en lgh åt en vän som har o obegränsad budget. Det är i princip omöjligt utan att ta andrahandskontrakt.
2022-04-19, 19:17
Medlem
Citat:
Du tror seriöst att det finns massor av lägenheter I Stockholms innerstad på 50 kvm med hyror på runt 4000 utan kö? Du är helt dum i huvudet på riktigt.

Jag har försökt hitta en lgh åt en vän som har o obegränsad budget. Det är i princip omöjligt utan att ta andrahandskontrakt.
Varför skulle jag ha trott det? Jag är mycket väl medveten om att det är omöjligt, det låter ju helt barockt ha ha , varför lurar du i folk sådant?

Det kostar att bo granne med oss ju
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-19 kl. 19:26.
2022-04-19, 22:38
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Skriver här också. Nu har Steffe slutat suga burkkorv. Håll i er för nu verkar systemkalopsen faktiskt vara i antågande (För en minoritet av svenska bolånetagare)

(FB) "Vi är för högt belånade för att Riksbanken ska kunna höja räntan" -DI

Citat:
Marknaden prissätter 10 räntehöjningar fram till årsskiftet 2023/24, och "det ska nog fungera" säger han i Makrorådet special, där han slår fast att inflationsmålet är överodnat för Riksbanken även i ett läge där ekonomin håller på att klappa ihop
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2022-04-19 kl. 22:41.
2022-04-19, 23:36
Avstängd
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

Pga av en hyresreglering som gör att vi får stå i kö i 15 år.
.

Kötiderna har gått ner i Stockholm bostadskö senaste 1-2 åren.

Jag såg nyligen ett helt gäng konceptrenoverade lägenheter (induktionshäll, designkök, ny parkett, stambytt) i Abrahamsberg (Mycket bra område närförort) med 6000-6500 i hyra för 36-42 m2 och de gick med 10-11 års kö nu bara. En kommunal 42 m2 med 5250 i hyra gick med 12.5 år kötid i samma område. i Enskede gick en 2a på 43 m2 med 5200 i hyra med 12 års kö.
Man kan även få hyresreglerade kommunala 2 or med 6000 i hyra i Västertorp (Bra område) med 9-10 års kö nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in