Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Jag har väl aldrig uttalat mig om åldringens etik eller agerande? Det är ju inte så konstigt heller ety han inte kandiderar för en ledande position i vårt land, och inte är en offentlig person som Ebba är. Men visst - han är förmodligen lite hattig. Ingen som är lämplig att göra affärer med eftersom han inte verkar veta riktigt vad han vill. Enbart därför borde Ebba dra sig ur affären. Det finns fler hus att köpa!
Finns det fler hus att köpa? I Sverige finns det gott om hus, säkert i Uppsala också, men i området, i närheten av barnens far, far- och mor-föräldrar, hur många hus finns det då till salu? Eller har funnits sedan sommaren 2020? För det var närheten till släkten som gjorde att Ebba letade där och inte någon annanstans.
Hur drar man sig ur en fastighetsaffär, när motparten inte vill samarbeta? Vill man som icke-ångrande part, bli den som får Svarte Petter på hand och får betala massa skadestånd och liknande, eller vill man vara den som hålls skadeslös när motparten har ångrat sig? Jag tillhör den senare parten och Esbjörn har gjort noll och ingenting för att hålla Ebba skadeslös. Snarare tvärtom.