2022-04-18, 12:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så på ett förundersökningsprotokoll står det numera ”ANMÄLAN” överst?. Och förundersökningsledare benämns numera ”upptagen av polisman”. ja se det går undan på myndigheterna.
https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=2

Jag undrar vem det är som är korkad…
Korrekt!
Anmälan ligger till grund för en FU!
Du ser, ibland tänds lampan även hos dig👍
2022-04-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så på ett förundersökningsprotokoll står det numera ”ANMÄLAN” överst?. Och förundersökningsledare benämns numera ”upptagen av polisman”. ja se det går undan på myndigheterna.
https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=2

Jag undrar vem det är som är korkad…
Det råder nog ingen tvekan om att ”anmälan” är exakt som det står, en anmälan.
2022-04-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Korrekt!
Men du sa ju att detta var ett förundersökningsprotokoll…
Har du ångrat dig nu när du hade fel?
Vad hette förresten förundersökningsledaren, du glömde svara på det. Borde stå på förundersökningsprotokollet - försättsbladet. Den jag länkade enligt dig.
Du känner inte att du svamlat färdigt?
2022-04-18, 16:43
Medlem
Citat:
Korrekt!
Lilla vän - en anmälan ligger även till grund för en dom i högst domstolen.
Men det betyder i att alla anmälningar slutar i den instansen.
Du bode nog kolla eldragningen i ditt eget proppskåp – för det har brunnit rätt rejält där verkar det som.
2022-04-19, 11:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men du tycker alltså att Esbjörns agerande ger respekt?

Varför hackar du annars bara på Ebba, som faktiskt är den som har gjort saker och ting rätt i ärendet, inklusive att försöka få en dialog med Esbjörn, vilket han vägrat, till och med i massmedia har han upprepade gånger sagt saker som att han stänger dörren för Ebba, att han inte har ett enda ord att säga henne osv. Allt detta trots att Ebba sa att hon kunde tänka sig att låta affären återgå om Esbjörn verklgien ville det. Men se, när det kom till kritan, så ville han inte. Han satte sig bara på tvären.

Men det tycker du tydligen är ett agerande som ger respekt.
Jag har väl aldrig uttalat mig om åldringens etik eller agerande? Det är ju inte så konstigt heller ety han inte kandiderar för en ledande position i vårt land, och inte är en offentlig person som Ebba är. Men visst - han är förmodligen lite hattig. Ingen som är lämplig att göra affärer med eftersom han inte verkar veta riktigt vad han vill. Enbart därför borde Ebba dra sig ur affären. Det finns fler hus att köpa!
2022-04-19, 11:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag har väl aldrig uttalat mig om åldringens etik eller agerande? Det är ju inte så konstigt heller ety han inte kandiderar för en ledande position i vårt land, och inte är en offentlig person som Ebba är. Men visst - han är förmodligen lite hattig. Ingen som är lämplig att göra affärer med eftersom han inte verkar veta riktigt vad han vill. Enbart därför borde Ebba dra sig ur affären. Det finns fler hus att köpa!

Nu är ju affären klar sen länge och köparen är inte längre med i någon tvist, köpet är till fullo genomfört redan förra hösten.
Säljaren vägrade medverka till att häva köpet, utan intygade istället i domstol att han sålt helt frivilligt.
Säljaren skrev sen förra hösten på att köpeavtalet fortfarande gällde och kvitterade köpeskillingen.
Huset är betalt och hon har fått nycklar och köpebrev.

Säljaren strider numera mot sig själv då han har överklagat sin egna stadfästelse inte själva husförsäljningen.....
2022-04-19, 11:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Finns det fler hus att köpa? I Sverige finns det gott om hus, säkert i Uppsala också, men i området, i närheten av barnens far, far- och mor-föräldrar, hur många hus finns det då till salu? Eller har funnits sedan sommaren 2020? För det var närheten till släkten som gjorde att Ebba letade där och inte någon annanstans.

Hur drar man sig ur en fastighetsaffär, när motparten inte vill samarbeta? Vill man som icke-ångrande part, bli den som får Svarte Petter på hand och får betala massa skadestånd och liknande, eller vill man vara den som hålls skadeslös när motparten har ångrat sig? Jag tillhör den senare parten och Esbjörn har gjort noll och ingenting för att hålla Ebba skadeslös. Snarare tvärtom.
2022-04-19, 12:11
Medlem
Citat:
Så politiker får alltså inte köpa bostäder då enligt dig. Och inte heller ska de följa jordabalken. Var ska de då bo?
2022-04-19, 12:14
Medlem
Citat:
Korrekt!
Hur går det med förundersökningsprotokollet - det du hävdade fanns länkat ett par inlägg bak?
Är det fortfarande upptaget av polisman som ska lösas som förundersökningsledare?
Hur var det med att du alltid anser dig ha rätt? Går inge vidare just nu va?
2022-04-19, 13:11
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Grattis, misstänker att du inte köpte av säljaren från helvetet.
De flesta säljare är hyggliga personer men alla är det inte och det är därför som vi har jordabalken att rätta oss efter. Den gäller för alla både politiker och vanligt folk.

Nu tyckte inte Esbjörn att han behövde rätta sig efter jordabalken vilket gjorde att det blev lite dålig stämning.
Problemet var att Esbjörn verkar ha ångrat sig. Min rekomendation till Ebba hade varit att finna sig i detta och häva affären. Inga konstigheter. Hennes agerande inger inte förtroende.
2022-04-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ja tänk du... Själv har jag köpt hus nyligen utan att hamna i rättstvist eller fällas för grovt förtal. Jag kan visserligen bara med yttersta goda vilja kallas politiker, men jag känner faktiskt till dussintals "riktiga" politiker som köpt hus utan problem. Fast det är klart de vet nog vem som skrivit gentlemen och giftas också...

https://www.youtube.com/watch?v=yAwCjeQ3mYw

Sverige har miljöminister som inte vet hur många kärnkraft Sverige har. Har inget med husaffären heller gällande din Youtube länk.

Att du hade tur att bli slippa bli esbjörnad betyder inte andra blir det. Som Busch. Hon lita på en människa som vägra sen göra det han lova.
Han valde inte följa jordabalken
2022-04-19, 13:18
Medlem
Citat:
Problemet var att Esbjörn verkar ha ångrat sig. Min rekomendation till Ebba hade varit att finna sig i detta och häva affären. Inga konstigheter. Hennes agerande inger inte förtroende.

Då borde Esbjörn försökt att förmedla det istället som han gjorde, inte dyka upp på tillträdesdagen och göra sig okontaktbar.

Sen enligt hans ombud har det handlat om pengar och inte om huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in