2022-04-18, 10:50
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Minns när Virtanen var en riktigt elak mobbare mot Marcus Birro. Birro är ju en fjant, men Virtanen verkligen njöt av att håna Birro.
Lite skillnad dock från att (falsk-)anklaga någon för allvarliga och stigmatiserande obevisbara brott tills personens hela liv och karriär är förstörd. Tycker inte FV verkar ha samma aggressivitet som hon som förstört hans liv. Inte så att jag följt allt han skrivit, långt därifrån, men det han själv utsatts för uppfattar jag som en helt annan grad av hätskhet och fulspel. Är det skillnaden mellan att uttrycka en åsikt eller att dreva till förintelse?

Att två herrar går i polemik mot varann om något de har olika åsikter om är en helt annan sak än drevet mot FV. Hittade t ex en krönika FV skrev om Birro där han samtidigt beskrev honom som en trevlig typ han känt i 20 år. Det är deras olika åsikter som främst diskuteras, det handlar inte om att "förinta" den andre.
FV om Birro:

Att Birro är trevlig privat vet jag, honom har jag känt i snart 20 år.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/vm9d95/jag-vill-varken-fika-med-birro-eller-med-rasister
Jämför med CWs direkta personangrepp på FV på hennes instagram. Kan du hitta något liknande FV attackerar Birro med?
Ursprungligen postat av CW på Instagram

Fredrik,

tycker du inte att det räcker nu? Precis som journalister och åklagare frågat mig, frågar jag nu dig: är det inte dags att tänka på familjen, de läskunniga barnen som du själv så ofta återkommit till?

Har du ingen i din omgivning, absolut ingen, som kan tala dig till rätta? Som du lyssnar på för att hen trots allt du gjort, alla du skadat och traumatiserat, kallar sig din vän? Du är förblindad av hat och hämndbegär för att jag tillslut rev ner din fasad, men hatet du känner är som vi alla vet mest av allt mot dig själv. Du vet såklart vad du gjort, du klarade inte ens av att se Annika i ögonen i rättssalen. Annika som rakryggat klev in för att berätta hur du utstuderat drogade och våldtog henne när hon bara var 16 år. Du var nästan dubbelt så gammal.

Du vet vad du gjort, mot många fler än bara mig. Du vet och därför hatar du, därför förblindas du likt en obalanserad rättshaverist i din maniska jakt på att straffa mig. Du är nu uppe i miljonbelopp av skattemedel, i ett land med en välfärd på många sätt i kris, för att straffa mig på alla lagliga sätt du kan. Men oavsett i hur många instanser du vinner så har du sedan länge förlorat. Finns det verkligen ingen i din närhet som kan möta din blick och säga det så du lyssnar och förstår?

Hur många olika rättssalar du än möter mig i så är du den som förlorat. Det är du som sitter högröd, svettig och skakig av alla olika medikament du tvingas stoppa i dig varje dag, farligt kombinerat med alkohol, för att stå ut med dig själv. Du sa det själv, åklagaren och din advokat visade upp din lista med utskrivna lugnande och ångestdämpande. Jag var den som satt i den där rättssalen och var stark och klar. För jag var och förblir den som kommer sitta där och säga sanningen. Du? Du har sedan länge seglat vilse i ditt trassel av lögner, självömkan och ovärdighet.

Vill du verkligen skona din familj - dra dig tillbaka. Ta miljonerna du blev utköpt för från Aftonbladet och lev ditt liv med dina nära, utan att ständigt återkomma till din besatthet vid att stämma mig i olika länder och instanser. För jag har sedan länge tröttnat på hela din miserabla existens; men eftersom du inte kan släppa min ger du mig inget annat val än att fortsätta upprepa:

Du är och förblir en sadistisk våldtäktsman. Du har så många unge tjejers trauman på ditt samvete. Du tog ifrån mig flera år av mitt vuxenliv, när det knappt hunnit börja, och nu vill du sätta mig i fängelse. Du vill separera mig från mina två små barn. För att du hatar dig själv mer än du någonsin kommer vilja eller kunna erkänna. Jag hatar inte dig. Jag känner enbart en stor sorg inför din familj, dina barn.

För jag klarar mig, jag gjorde mig fri genom att lägga tillbaka skulden där den alltid hört hemma. Du däremot kommer aldrig bli fri, allra minst såsom du agerar nu. Vi ses i rätten igen och igen. Du som bruten och sargad; jag som stark och fri.
Det går liksom bara inte jämföra.
Citera
2022-04-18, 14:09
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Lite skillnad dock från att (falsk-)anklaga någon för allvarliga och stigmatiserande obevisbara brott tills personens hela liv och karriär är förstörd. Tycker inte FV verkar ha samma aggressivitet som hon som förstört hans liv. Inte så att jag följt allt han skrivit, långt därifrån, men det han själv utsatts för uppfattar jag som en helt annan grad av hätskhet och fulspel. Är det skillnaden mellan att uttrycka en åsikt eller att dreva till förintelse?

Att två herrar går i polemik mot varann om något de har olika åsikter om är en helt annan sak än drevet mot FV. Hittade t ex en krönika FV skrev om Birro där han samtidigt beskrev honom som en trevlig typ han känt i 20 år. Det är deras olika åsikter som främst diskuteras, det handlar inte om att "förinta" den andre.
[indent]FV om Birro:

Att Birro är trevlig privat vet jag, honom har jag känt i snart 20 år.

[…]

Det går liksom bara inte jämföra.
Du förminskar det svettiga svinets roll och hans desperata kamp för att få lysa klarast på den feministiska-antirastistiska-kommunistiska-godhetshimlen.

Så här beskrivs Fredrik Virtanens korståg mot Birro av en betraktare och tyckare under tiden då det begav sig;

”Fredrik Virtanen verkar ju bedriva ett privat korståg mot Marcus Birro och den senaste attacken har pågått i över en månad nu. Och om man kollar noga så verkar attackerna vara ganska koncentrerade till fredags- och lördagskvällar. Har det ett samband? Är det något speciellt som händer på helgerna som grumlar hans omdöme?”
Felet du gör är att du endast tittar på vad han skrev i Aftonbladet. Där var det nästan lika viktigt för honom att han framställde sig som slipad och intellektuell som att han tydliggjorde sin feminism, kommunism och allmänna godhet.

De värsta vidrigheterna skedde alltid bakom offrets rygg, dolt och ibland när han var hög på cola även på twitter och först då till allmän beskådan.

Många inlägg raderades så snart någon kompis hörde av sig eller nästan direkt efter att de publicerats i någon sorts eftertankens motsvarighet till att torka sig i röven efter att ha skitit.

Fredrik Virtanen var inte heller enbart vidrig mot Birro, utan slog vilt hit och dit. Någon sa en gång att det enda alla han gav sig på hade gemensamt är att alltid var svagare än han.

Det vore mycket givande för tråden om någon av hans gamla kollegor på Aftonbladet kunde skriva lite om honom från den tiden så att hans vidriga personlighet och glödande hat inte döljs och överskuggas av haggan Wallins personliga hämndbegär.
Senast redigerad av Asmodeusvult 2022-04-18 kl. 14:13.
Citera
2022-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du förminskar det svettiga svinets roll och hans desperata kamp för att få lysa klarast på den feministiska-antirastistiska-kommunistiska-godhetshimlen.

Så här beskrivs Fredrik Virtanens korståg mot Birro av en betraktare och tyckare under tiden då det begav sig;

”Fredrik Virtanen verkar ju bedriva ett privat korståg mot Marcus Birro och den senaste attacken har pågått i över en månad nu. Och om man kollar noga så verkar attackerna vara ganska koncentrerade till fredags- och lördagskvällar. Har det ett samband? Är det något speciellt som händer på helgerna som grumlar hans omdöme?”
Felet du gör är att du endast tittar på vad han skrev i Aftonbladet. Där var det nästan lika viktigt för honom att han framställde sig som slipad och intellektuell som att han tydliggjorde sin feminism, kommunism och allmänna godhet.

De värsta vidrigheterna skedde alltid bakom offrets rygg, dolt och ibland när han var hög på cola även på twitter och först då till allmän beskådan.

Många inlägg raderades så snart någon kompis hörde av sig eller nästan direkt efter att de publicerats i någon sorts eftertankens motsvarighet till att torka sig i röven efter att ha skitit.

Fredrik Virtanen var inte heller enbart vidrig mot Birro, utan slog vilt hit och dit. Någon sa en gång att det enda alla han gav sig på hade gemensamt är att alltid var svagare än han.

Det vore mycket givande för tråden om någon av hans gamla kollegor på Aftonbladet kunde skriva lite om honom från den tiden så att hans vidriga personlighet och glödande hat inte döljs och överskuggas av haggan Wallins personliga hämndbegär.
Vittunen Bedrev häxjakt och startade drev mot folk såväl på aftonbladets ledarsida som på twitter. Noterade även att han inte en enda gång under hela den där intervjun ägnade en tanke på de individer som han bedrev häxjakt mot, kom med falska rasistanklagelser mot eller begick begick sexuella övergrepp på. Han ägnar istället hela intervjun åt att tycka synd om sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Givetvis ska han inte det! Ni ville ha detaljer om Virre, jag ger er. Jag var ju en av dem han låg med liksom. Det handlar inte om att rättfärdiga Fredriks handlingar, som utan tvekan var helt gränslösa, utan att försöka förklara vad som möjligen drev honom och hur det kunde gå så satans snett.
Du menar alltså att du hade samlag med Vittunen helt frivilligt? Ingen rohypnol var inblandad alls? Då antar jag att det innebär att du har ett mindre fagert utseende med tanke på hur pass groteskt ful Vittunen faktiskt är. Jag hade hellre levt i celibat hela livet än att ligga med en kvinna med liknande utseende som Vittunen.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-04-18 kl. 21:48.
Citera
2022-04-18, 22:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult

Eftersom jag inte kan läsa det som inte finns bevarat kan jag inte bilda mig en uppfattning om detta. Tycker ändå argument kring åsikter som ligger i öppen dager (som Birros Islamkritiska tweet) är annorlunda än stigmatiserande brottsanklagelser som inte går motbevisa.

Det kan ju ses som något positivt om FV rensade bort vissa tweet. Liksom det hade varit välkommet om Cissi kunde medge att hon varit snurrig i huvet när hon anklagade FV på instagram, och deletat sitt inlägg. Men det finns fortfarande kvar, och hon har till och med självpublicerat en hel bok baserad på skrönan om hur FV drogade och våldtog henne. Det tyder på en helt annan besatthet riktad mot honom än vad han någonsin utsatt andra för.
Citera
2022-04-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Vittunen Bedrev häxjakt och startade drev mot folk såväl på aftonbladets ledarsida som på twitter. Noterade även att han inte en enda gång under hela den där intervjun ägnade en tanke på de individer som han bedrev häxjakt mot, kom med falska rasistanklagelser mot eller begick begick sexuella övergrepp på. Han ägnar istället hela intervjun åt att tycka synd om sig själv.
Du menar alltså att du hade samlag med Vittunen helt frivilligt? Ingen rohypnol var inblandad alls? Då antar jag att det innebär att du har ett mindre fagert utseende med tanke på hur pass groteskt ful Vittunen faktiskt är. Jag hade hellre levt i celibat hela livet än att ligga med en kvinna med liknande utseende som Vittunen.

Jag skrev att jag legat med Virtanen, inte att jag såg ut som honom.
Om jag är snygg eller inte är ju rent subjektivt. Virtanen låg dock mest med tjejer som var smala och snygga. Till alla andra fula killars förtret! Varför får han, men inte vi, liksom?
Citera
2022-04-19, 17:23
Medlem
Citat:
Jag skrev att jag legat med Virtanen, inte att jag såg ut som honom.
Om jag är snygg eller inte är ju rent subjektivt. Virtanen låg dock mest med tjejer som var smala och snygga. Till alla andra fula killars förtret! Varför får han, men inte vi, liksom?
Det har jag väldigt svårt och tro med tanke på att han behövde använda rohypnol för att få till det med Cissi Wallin, som har ett grundutseende som få normalsnygga män ens skulle röra med en tång. Tror de flesta lirade i samma liga som honom rent utseendemässigt, bortsett från att de kanske inte var lika överviktiga.
Citera
2022-04-19, 18:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det har jag väldigt svårt och tro med tanke på att han behövde använda rohypnol för att få till det med Cissi Wallin, som har ett grundutseende som få normalsnygga män ens skulle röra med en tång. Tror de flesta lirade i samma liga som honom rent utseendemässigt, bortsett från att de kanske inte var lika överviktiga.
Varför skulle Virtanen gett henne Rohypnol för menar du? Hon verkade ju tämligen glad över att ha legat med honom när hon dagen efter berättade det för en väninna med orden "vet du vem jag legat med?".
Citera
2022-04-19, 19:02
Medlem
Under denna period låg FV då och då med Carolina Gynning, han lägrade även Ebba von Sydow och gav henne en std.
Citera
2022-04-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför skulle Virtanen gett henne Rohypnol för menar du? Hon verkade ju tämligen glad över att ha legat med honom när hon dagen efter berättade det för en väninna med orden "vet du vem jag legat med?".
Varför frågar du mig om det? Fråga Virtanen. Men gissningsvis för att ingen normalt funtad kvinna på som ligger någonstans mellan 4-10 på en tiogradig skala utseendemässigt, skulle vilja komma närmare Virtanen än 1,5 meter.

Citat:
Under denna period låg FV då och då med Carolina Gynning, han lägrade även Ebba von Sydow och gav henne en std.
Jaha, och? Gynning var väl någon form av lyxprostituerad med oattraktiv dialekt och oattraktiva fejkbröst. Om hon tog betalt är det ju en helt annan sak, det är liksom deras jobb. Von Sydow var verkligen ingent speciellt när hon var ung utseendemässigt alltså, även om hon har åldrats väldigt bra.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-04-19 kl. 20:35.
Citera
2022-04-19, 20:42
Moderator
Schlesiens avatar
Virtanen spårade ur på flera sätt under sina första tjugo år av vuxenlivet. Att ligga med tjejer har nog gett självkänslan en snabbkick som han sökt gång på gång, oavsett vad som krävs för att nå dit. Ett missbruk.

Jag länkar till denna tre år gamla SvD-intervju. --> (FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)
Citera
2022-04-19, 22:24
Medlem
Citat:
Varför frågar du mig om det? Fråga Virtanen. Men gissningsvis för att ingen normalt funtad kvinna på som ligger någonstans mellan 4-10 på en tiogradig skala utseendemässigt, skulle vilja komma närmare Virtanen än 1,5 meter.

Jaha, och? Gynning var väl någon form av lyxprostituerad med oattraktiv dialekt och oattraktiva fejkbröst. Om hon tog betalt är det ju en helt annan sak, det är liksom deras jobb. Von Sydow var verkligen ingent speciellt när hon var ung utseendemässigt alltså, även om hon har åldrats väldigt bra.

Vart vill du komma? Att alla tjejer som FV legat med var fula? Det kanske vi anses av en del, det är väl knappast det tråden handlar om. Uppenbarligen är det en het potatis att Virre fick knulla ofta, eftersom du blir så sur av detta faktum.
Citera
2022-04-20, 00:02
Medlem
Citat:

På 90-talet var Virtanen ihop med Åsa Jinder under några år - just saying. Jag tyckte alltid att Jinder dragit nitlotten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in