Citat:
Lite skillnad dock från att (falsk-)anklaga någon för allvarliga och stigmatiserande obevisbara brott tills personens hela liv och karriär är förstörd. Tycker inte FV verkar ha samma aggressivitet som hon som förstört hans liv. Inte så att jag följt allt han skrivit, långt därifrån, men det han själv utsatts för uppfattar jag som en helt annan grad av hätskhet och fulspel. Är det skillnaden mellan att uttrycka en åsikt eller att dreva till förintelse?Att två herrar går i polemik mot varann om något de har olika åsikter om är en helt annan sak än drevet mot FV. Hittade t ex en krönika FV skrev om Birro där han samtidigt beskrev honom som en trevlig typ han känt i 20 år. Det är deras olika åsikter som främst diskuteras, det handlar inte om att "förinta" den andre.
FV om Birro:Jämför med CWs direkta personangrepp på FV på hennes instagram. Kan du hitta något liknande FV attackerar Birro med?
Att Birro är trevlig privat vet jag, honom har jag känt i snart 20 år.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/vm9d95/jag-vill-varken-fika-med-birro-eller-med-rasister
Ursprungligen postat av CW på InstagramDet går liksom bara inte jämföra.
Fredrik,
tycker du inte att det räcker nu? Precis som journalister och åklagare frågat mig, frågar jag nu dig: är det inte dags att tänka på familjen, de läskunniga barnen som du själv så ofta återkommit till?
Har du ingen i din omgivning, absolut ingen, som kan tala dig till rätta? Som du lyssnar på för att hen trots allt du gjort, alla du skadat och traumatiserat, kallar sig din vän? Du är förblindad av hat och hämndbegär för att jag tillslut rev ner din fasad, men hatet du känner är som vi alla vet mest av allt mot dig själv. Du vet såklart vad du gjort, du klarade inte ens av att se Annika i ögonen i rättssalen. Annika som rakryggat klev in för att berätta hur du utstuderat drogade och våldtog henne när hon bara var 16 år. Du var nästan dubbelt så gammal.
Du vet vad du gjort, mot många fler än bara mig. Du vet och därför hatar du, därför förblindas du likt en obalanserad rättshaverist i din maniska jakt på att straffa mig. Du är nu uppe i miljonbelopp av skattemedel, i ett land med en välfärd på många sätt i kris, för att straffa mig på alla lagliga sätt du kan. Men oavsett i hur många instanser du vinner så har du sedan länge förlorat. Finns det verkligen ingen i din närhet som kan möta din blick och säga det så du lyssnar och förstår?
Hur många olika rättssalar du än möter mig i så är du den som förlorat. Det är du som sitter högröd, svettig och skakig av alla olika medikament du tvingas stoppa i dig varje dag, farligt kombinerat med alkohol, för att stå ut med dig själv. Du sa det själv, åklagaren och din advokat visade upp din lista med utskrivna lugnande och ångestdämpande. Jag var den som satt i den där rättssalen och var stark och klar. För jag var och förblir den som kommer sitta där och säga sanningen. Du? Du har sedan länge seglat vilse i ditt trassel av lögner, självömkan och ovärdighet.
Vill du verkligen skona din familj - dra dig tillbaka. Ta miljonerna du blev utköpt för från Aftonbladet och lev ditt liv med dina nära, utan att ständigt återkomma till din besatthet vid att stämma mig i olika länder och instanser. För jag har sedan länge tröttnat på hela din miserabla existens; men eftersom du inte kan släppa min ger du mig inget annat val än att fortsätta upprepa:
Du är och förblir en sadistisk våldtäktsman. Du har så många unge tjejers trauman på ditt samvete. Du tog ifrån mig flera år av mitt vuxenliv, när det knappt hunnit börja, och nu vill du sätta mig i fängelse. Du vill separera mig från mina två små barn. För att du hatar dig själv mer än du någonsin kommer vilja eller kunna erkänna. Jag hatar inte dig. Jag känner enbart en stor sorg inför din familj, dina barn.
För jag klarar mig, jag gjorde mig fri genom att lägga tillbaka skulden där den alltid hört hemma. Du däremot kommer aldrig bli fri, allra minst såsom du agerar nu. Vi ses i rätten igen och igen. Du som bruten och sargad; jag som stark och fri.