2019-05-01, 14:22
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Fullständigt patetiskt att prata om att uthängningar av män är lynchningar när vi kvinnor fram till metoo verkligen har utsatts för riktiga sådana.
Det pratas om lynchjustis vilket är precis vad det är han utsatts/utsätts för(även om jag tycker ordet pöbeltribunal är trevligare). Att människor behandlats illa är förstås ingen vettig ursäkt för att behandla andra människor illa på samma sätt.
Citera
2019-05-01, 14:27
Medlem
timpanis avatar
Av denna tweet att döma verkar han tycka att han förtjänar en inbjudan till Malou på TV4, och blev besviken över att SVT:s morgonsoffa avbokat hans medverkan på högst diffusa grunder.
Citera
2019-05-01, 16:38
Medlem
Har hans fru lämnat honom? Det jag sett från boken är ju inte direkt något som får det att pirra i de nedre regionerna om kvinnan ifråga inte är helt felavlad! "Farbror får suga på mina flicktuttar" bhluurbgumphbläbluburk *spyr i munnen av tanken på flottiga Virtanen ammandes på små mini tuttar.
Citera
2019-05-01, 17:56
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Har hans fru lämnat honom? Det jag sett från boken är ju inte direkt något som får det att pirra i de nedre regionerna om kvinnan ifråga inte är helt felavlad! "Farbror får suga på mina flicktuttar" bhluurbgumphbläbluburk *spyr i munnen av tanken på flottiga Virtanen ammandes på små mini tuttar.
Enligt Virtanen i senaste intervjun i SVD har allt detta fört dem samman ännu mer, och att frugan har varit ett jättebra stöd i hans plåga + att hon dumpat sina vänner som inte vill ha med Virre att göra.

Å andra sidan har några som kommenterat här i FB-trådan hävdat att de bara lever de bara ihop på papperet.

Skulle gärna vilja veta från nån som verkligen har koll på detta, men Virtanen vill i alla fall ge sken av att de fortfarande är tillsammans. Det hela låter dock inte helt sunt i mina öron.
Citera
2019-05-01, 18:09
Medlem
RayOfLights avatar
Hans intervju i SVD var ju rätt hårresande, inte minst för att reporten, som blivit utsatt för hans vidrigheter flera gånger, konfronterade honom i intervjun.
https://www.svd.se/virtanen-att-jag-gjorde-dig-ledsen-ar-en-javla-skillnad-mot-att-valdta-nagon (bakom betalvägg nu)

Axplock från Virre
Många tjejer var säkert missnöjda med att jag *inte* raggade på dem
Det är så synd om oss killar, det är därför vi måsta ägna oss åt tjatsex
Det var drogerna/alkoholen
Jag är en osäker kille, det är därför jag var vidrig mot tjejer och kallade dem horor m.m.
Citera
2019-05-01, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Hans intervju i SVD var ju rätt hårresande, inte minst för att reporten, som blivit utsatt för hans vidrigheter flera gånger, konfronterade honom i intervjun.
https://www.svd.se/virtanen-att-jag-gjorde-dig-ledsen-ar-en-javla-skillnad-mot-att-valdta-nagon (bakom betalvägg nu)

Axplock från Virre
Många tjejer var säkert missnöjda med att jag *inte* raggade på dem
Det är så synd om oss killar, det är därför vi måsta ägna oss åt tjatsex
Det var drogerna/alkoholen
Jag är en osäker kille, det är därför jag var vidrig mot tjejer och kallade dem horor m.m.

Minns du vad hon sa om hur han förgyllde hennes tillvaro?
Citera
2019-05-01, 23:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Minns du vad hon sa om hur han förgyllde hennes tillvaro?
I början av 2000-talet, då jag jobbade med honom, hade han precis slutat som nöjeschef och blivit krönikör i eget majestät, fortfarande på nöjesredaktionen, men han var alltjämt en fixstjärna på redaktionen. Jag var lycklig över att få börja på Aftonbladet efter ett jobbigt halvårsvikariat på Expressen. Klimatet på Aftonbladet var varmare, även om det precis som på Expressen, fanns en sexistisk jargong. Det var inte anmärkningsvärt att manliga kollegor kommenterade hur vi kvinnliga reportrar såg ut och huruvida vi var singlar eller ej. Och vi hade aldrig en tanke på att ta någonting vidare till cheferna, många av de profilerade manliga skribenterna ingick i klicken runt chefredaktören.
(...)
Fredrik Virtanen höll sig i utkanten, folk hade respekt för honom, det kändes som att han kunde säga vad som helst när som helst. ”Du har gått ner i vikt, lägg ner den där anorexiaprylen, jag gillade dig bättre när du var en mullig landsortsjournalist”.
(...)
Du hittade på ett öknamn till min kille, kommer du ihåg det?
– Ja. Det var väl ett försök att ragga, fast jag inte vågade. Man får inte glömma den aspekten. Oss osäkra pojkar som började lyssna på rock för att vi inte fick ligga.
(...)
Du satt också envist kvar utanför mitt hotellrum en sen natt på Hultsfredsfestivalen. Du ville ligga med mig, tog inte ett nej. Jag var inte ensam på rummet, vi var några kollegor och kompisar där. Men jag blev ändå ganska skärrad, även om du bad om ursäkt dagen efter.
– Jag har inga särskilda minnen. Det var 19 år sedan. Bra att jag bad om ursäkt. Men att jag gjorde dig ledsen och betedde mig dåligt är en jävla skillnad mot att våldta någon.
(...)
– Det är väl klart att ja, jag har tjatat på nån om sex.
Varför är det klart?
–Jo men det är väl… så beter man sig på fyllan.
Jag har aldrig gjort så.
– Nej, men du behöver väl inte.
Vad betyder det?
– Tjejer behöver mer sällan tjata. I alla fall är det min upplevelse. Det är ju kvinnor som är åtråvärda och bestämmer över ens bekräftelse. Det som kallas piedestaltänkandet, som Ulf Lundell alltid anklagas för. Kvinnorna ser patriarkatet – de som bestämmer, männen ser snarare att det är ni som har makten.

Jag märker att jag liksom pratar utan att hämta andan när jag berättar om hur jag uppfattade honom. (...)
Citera
2019-05-02, 00:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citatet: "Den moralistiska vänstern som jag tillhörde är ett obehagligt etablissemang som inte bryr sig om sanningen" från Virtanen-intervjun av Erika Hallhagen i SvD är ju helt klart rätt fantastiskt.

https://www.svd.se/virtanen-att-jag-gjorde-dig-ledsen-ar-en-javla-skillnad-mot-att-valdta-nagon

Man undrar om detta etablissemang om de händelsevis skulle förlåta Virtanen allt annat kommer att förlåta honom detta?
Citera
2019-05-02, 00:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Citatet: "Den moralistiska vänstern som jag tillhörde är ett obehagligt etablissemang som inte bryr sig om sanningen" från Virtanen-intervjun av Erika Hallhagen i SvD är ju helt klart rätt fantastiskt.

https://www.svd.se/virtanen-att-jag-gjorde-dig-ledsen-ar-en-javla-skillnad-mot-att-valdta-nagon

Man undrar om detta etablissemang om de händelsevis skulle förlåta Virtanen allt annat kommer att förlåta honom detta?

Intressant också att han talar i imperfekt: "tillhörde".

Menar han att han inte längre tillhör moralvänstern eller menar han bara att han inte längre tillhör etablissemanget?

Tror inte heller att de kommer att förlåta ett sådant uttalande.
Citera
2019-05-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Intressant också att han talar i imperfekt: "tillhörde".

Menar han att han inte längre tillhör moralvänstern eller menar han bara att han inte längre tillhör etablissemanget?

Tror inte heller att de kommer att förlåta ett sådant uttalande.

Moralvänstern drog in hans medlemskort efter me-tooandet, så även om han kanske gärna skulle hävda sig dela deras åsikter är han pariah.
Citera
2019-05-02, 01:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Håller med andra här om att man egentligen inte ska diskutera utseende men

Jag tror aldrig jag sett Våldtäkts-Virre se så tillplattad och gråtsvullen och skamsen ut som på bilden till den intervjun

Alla bilder han fixat och donat med under våren till bokomslag och annat blev ju i ett enda slag helt värdelösa när den här bilden publicerades. Han ser ut som om han blivit ertappad med att stjäla barnens spargris Tror aldrig jag sett någon förmedla så mycket skäms på en bild någonsin

Shiiit. Han ser ju inte ut som en vinnare direkt
Citera
2019-05-02, 14:41
Medlem
powderfuckers avatar
Haha gå in på hans twitter. Helt manisk med sina recensioner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in