Citat:
Ursprungligen postat av
jaimemendoza
Om det du skriver stämmer, varför är inte den stora majoriteten ute och kastar stenar? Tydligt? Är det vad du intalar dig själv?
Ett fenomen kan ha flera manifestationer. Sambandet är klockrent vad gäller muslimska länder, de antingen fungerar inte eller så är de diktaturer som råkat på en oljeåder. De är oförmögna att bidra till något relevant vad gäller teknik och utveckling och när folk därifrån flyttar till Väst blir stadsdelarna de flyttar till ungefär som deras hemländer ju fler de blir. Stenkastningen vi nu ser händer då och då, skottlossningar är vanligare och båda är tydliga manifestation medan den generella dåliga funktionaliteten är något som pågår varje dag och yttrar sig i arbetslöshet, högre våldsnivå, otrevliga torg, smuts, råttor (den som varit i vissa delar av Rinkeby t.ex. vet vad jag talar om) o.s.v. Detta trots att det svenska samhället vräker miljoner över områdena i oändliga projekt och satsningar som är makalösa i sin generositet om man jämför med i princip allt annat i något annat land.
Sedan kan man backa ett steg och släppa detta med muslimska menaländer och se att samma mönster går igen vad gäller t.ex. Subsahara. Flytta på människorna och du flyttar på problemet utan att lösa det. Haiti med 200 års självständighet från slaveri och kolonialsim talar sitt tydliga språk. Det fungerar precis lika dåligt som de motsvarande länderna i Afrika.
Det är rätt uppenbart att jag inte "intalar mig" något alls. Jag observerar och drar en rationell slutsats som vida överglänser alla andra postmoderna komplexa förklaringsmekanismer som vi ständigt bombarderas med.
Om du däremot inte ser detta så beror det nog på att du är en del av problemet.