2022-04-18, 20:01
Medlem
De kriminella jag lyckats identifiera idag:

Pierre Jensen från Härnösand -
Skriver själv på TikTok att han kastat sten på polisen. Hittar också film med honom. Straffad sedan tidigare.

Sawsan Dhore från Vivalla står med en stulen polissköld och kastar sten på polisen. Straffad sedan tidigare och en frontfigur i kritiken mot socialtjänsten.

Fortsätter imorgon.
Citera
2022-04-18, 20:01
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternensoldat
Nu kom den gamla klassikern på SVT med.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...kad-islamofobi
Haha, vackert.
Citera
2022-04-18, 20:02
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Även snuten tycker att babbarna är de värsta upploppsmakarna någonsin i Sverige:
Citat:
Kan du minnas att något liknande inträffat i modern tid i Sverige?

– Det finns så klart en hel del våldsamma upplopp genom åren. Men det här kan nog vara någonting annorlunda. Det här är riktat direkt mot polisen, bedömer vi. Det är försök till mord bland annat. Det är allvarliga försök till misshandel.

– Det har ingenting med demonstrationerna eller yttrandefrihetsfrågan att göra. Det är ett hat och våld mot poliserna och det har vi inte sett på det här sättet tidigare
.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...temisslyckande

Tom SVT och polisen verkar ha bestämt sig att terrorbabbarna måste stoppas - kommer även medelsvensson göra det när man går till vallokalen i September?...
Citera
2022-04-18, 20:03
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123

Skriver själv på TikTok att han kastat sten på polisen. Hittar också film med honom. Straffad sedan tidigare.

Sawsan Dhore från Vivalla står med en stulen polissköld och kastar sten på polisen. Straffad sedan tidigare och en frontfigur i kritiken mot socialtjänsten.

Fortsätter imorgon.

Bra jobbat, den där svennebananen Pierre Jensen verkar vara en riktigt uppviglande figur. Tycks förekomma överallt där kravaller sker, för att elda på dessa.
Citera
2022-04-18, 20:04
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123

Fortsätter imorgon.
Snyggt! Jag delade ditt inlägg i den andra tråden
Citera
2022-04-18, 20:05
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Även snuten tycker att babbarna är de värsta upploppsmakarna någonsin i Sverige

"Värsta upploppsmakarna någonsin i Sverige" är sannerligen att ta i. Vi har haft gott om upplopp de senaste 200-300 åren som har lett till dussintals döda.

Här har vi armbrott och ett skott i låret som värsta skador. Skulle inte ens kvala in på topp 100 skulle jag tro faktiskt.
Citera
2022-04-18, 20:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
"Värsta upploppsmakarna någonsin i Sverige" är sannerligen att ta i. Vi har haft gott om upplopp de senaste 200-300 åren som har lett till dussintals döda.

Här har vi armbrott och ett skott i låret som värsta skador. Skulle inte ens kvala in på topp 100 skulle jag tro faktiskt.
Polisfacket sa alltså:

– Det finns så klart en hel del våldsamma upplopp genom åren. Men det här kan nog vara någonting annorlunda. Det här är riktat direkt mot polisen, bedömer vi. Det är försök till mord bland annat. Det är allvarliga försök till misshandel.

– Det har ingenting med demonstrationerna eller yttrandefrihetsfrågan att göra. Det är ett hat och våld mot poliserna och det har vi inte sett på det här sättet tidigare.
Citera
2022-04-18, 20:06
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
Det som är intressant är att varje gång något sånt här händer så är det mer eller mindre knäpptyst från s.k. "sekulära" eller "västerländska" muslimer. Om de nu är så rädda för att "islamofobin" ökar, varför går de inte ut och fördömer de som beter sig som primitiva apor? Antingen är de rädda för reaktionerna från andra muslimer, eller så håller de med terroristerna i tystnad.

Jag tror det är både ock..
Citera
2022-04-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Fine, men då kan herr Paludan ta kostnaden. Varför ska jag betala för hans behov av yttrandefrihet?
Varför kan inte du och alla andra paragrafryttare som stödjer Paludan att ta kostnaden själva då, om det ska vara så viktigt?

Så du menar att en koranbränning inte skulle fördömts för typ 20 år sedan?
Så länge religionen existerat så har man fokuserat på att angripa de som skändar den, oavsett religion.[/quote]

För att yttrandefriheten är en demokratisk rättighet och därför får de som betalar skatt betala för att den upprätthålls för alla. Precis som Vilks eller en muslim eller hindi etc. som är under hot får beskydd Vid behov oavsett inkomst eller om de betalar själv.

Man kan fördöma en koranbränning utan att försöka döda poliser och attackera yttrandefriheten och hela demokratins grundvalar. För ett antal år sedan skulle ingen ha reagerat på en bränd koran (eller ha brytt sig om att tända fyr på en), grundproblemet är att det finns icke-demokratiskta horder av muslimer nu som upplopar för jämnan när de känner sig kränkta trots att det får allt som de pekar på i princip.
Citera
2022-04-18, 20:07
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Rasmus Paludan är omringad av poliser men blev ändå träffad av massa stenar 😂😂😂😂😂 nu ska jag gå och firaaaaaaaa🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺
Gå och spöa upp din syrra och morsa och våldta din fru, som en sann apa.
Citera
2022-04-18, 20:08
Medlem
Utspillds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
framför allt Klågerupskravallerna 1811 med 30 döda!

Det var upplopp som heter duga det.

Hade vi haft samma poliser som 1811 under dessa upplopp så kan jag garantera dig att vi hade haft långt över 30 döda.
Citera
2022-04-18, 20:09
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Polisfacket sa alltså:

– Det har ingenting med demonstrationerna eller yttrandefrihetsfrågan att göra. Det är ett hat och våld mot poliserna och det har vi inte sett på det här sättet tidigare.

Naturligtvis är de upprörda (med all rätt!) över det som nu skett. En galen dansk bränner heliga skrifter, och orsakar helt oacceptabla upplopp. Detta finns i närminnet och är naturligtvis upprörande.

Men rent sakligt går det inte att kalla detta för det värsta upploppet i Sverige, inte ens nära. Under de senaste 2-3 hundra åren har det förekommit mycket våldsammare upplopp, och upploppsmännen har även då kastat sten och haft för avsikten att döda ordningsmakten. Vi snackar upplopp med 30 döda på ett och samma ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in