2022-04-18, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Han äter amfetamin (adhdmedicin), det tar bort hunger och finns i många bantningsmedel.
Det finns inte i några bantningsmedel i Sverige.

Jag tror ärligt talat inte att en normaldos ADHD medicin räcker för någon sådan effekt, utan beror det på det så måste han överdosera rätt rikligt.
Citera
2022-04-18, 15:20
Vem blir den förste att lansera påståendet att Rask förgriper sig på sina barn i den här tragiska tråden och hur lång tid tar det innan det blir en trådsanning som "alla" är överens om och slentrianmässigt refererar till, likt svartmöglet och knarkandet?

Any takers?

Edit: Lol, inlägget rapporterat för 0.03 Trams och OT. Hela den här tråden kvalar in under 0.03. Plus 1.04 och 1.08. Och 0.09.

Edit 2: Och nu har inlägget rapporterats för 0.06 Kommenterar moderatoråtgärd också. Folk är verkligen inte intresserade att få sin trivselmobbing och okynnesryktesspridning ifrågasatt.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2022-04-18 kl. 16:10.
Citera
2022-04-18, 15:34
Medlem
Romanche92s avatar
Vänta lite, menar ni att Baronen tar Elvanse ifrån Therese?.... Är detsamma person vi pratar om?. Den här mannen som har varit anti medicinering hela livet ut och predikat hur dåligt det är med medicin. Han d.v.s snyltar och tar Elvanse ADHD medicin?. I vilka mängder tar han?. Han måste ju tagit rejäla doser ifall han har tappat sin fetma på 6-7 månader. Vilken jävla luffare han är.
Citera
2022-04-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Bilen är såld och annonsen är borttagen.
Jahaja vad såldes bilen för?
Citera
2022-04-18, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Therese aka "gör allt för mina barn".

Dags att skicka in ännu en soc anmälan, väljer man att röka, sola solarium och dricka energidryck i hennes situation då måste berörda myndigheter få reda på det.

Jag tyckte först det var Rask som var värst men jag tror bannemig Therese tagit över förstaplatsen som den sämsta föräldern i Rask hushållet.

Att hon lägger upp det på insta vittna också om att hon inte ens fattar hur skevt det är.

Jag tror Thessan är utvecklingsstörd. Typ downs light

Jag håller med till 100 procent angående fis-tessan. Hon tillåter ju alla bukkakebaronens påhitt. Och det är hon med alla nuvarande skulder.
Spermabaronen är något psykiskt sjuk med narcissism och möjligen bipoläritet, men T verkar faktiskt vara slightly retarded. Lätt utvecklingsstörd på riktigt, hennes beteende går inte att skylla på adhd. T förtjänar mer skit än den hon får för sitt enäjblande för bajsbaronen och att hon negligerar sin familj med skuldberg osv.
Hon verkar bara gå och vänta på att skithögen ska "slå igenom" med något av alla hans projekt, och tror man det så är man lätt utvecklingsstörd.

Disclaimer: det är inget fel på utvecklingsstörda, men det är fel när en person inte inser själv sin låga begåvning och låter det gå ut över 3 barn.
Citera
2022-04-18, 16:30
Medlem
Jag undrar vem Varan-tv hade i åtanke när de skapade denna sketch.

https://www.instagram.com/reel/CcdBg..._web_copy_link
Citera
2022-04-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jahaja vad såldes bilen för?

Sista annons priset var på 10k, enligt någon här i tråden som hade ”lossats” vara intresserad av bilen fick till svar att rask hade bud på 8-10k så jag skulle gissa att den gick för runt 6-8k. Men bekräftat om den är såld får vi veta nu i veckan när ägarbytet går igenom.
Citera
2022-04-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu är Tessan iväg och solar igen... verkligen bra investerade korvören...

Helt sinnes att gå och betala för att sola en dag som denna. Nu vet jag iof inte om det är samma strålande väder i trosa som där jag bor. Men att betala för att sola en av årets varmaste/soligaste dagarna är som att torka sig i arslet innan man skiter.
Citera
2022-04-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Jag håller med till 100 procent angående fis-tessan. Hon tillåter ju alla bukkakebaronens påhitt. Och det är hon med alla nuvarande skulder.
Spermabaronen är något psykiskt sjuk med narcissism och möjligen bipoläritet, men T verkar faktiskt vara slightly retarded. Lätt utvecklingsstörd på riktigt, hennes beteende går inte att skylla på adhd. T förtjänar mer skit än den hon får för sitt enäjblande för bajsbaronen och att hon negligerar sin familj med skuldberg osv.
Hon verkar bara gå och vänta på att skithögen ska "slå igenom" med något av alla hans projekt, och tror man det så är man lätt utvecklingsstörd.

Disclaimer: det är inget fel på utvecklingsstörda, men det är fel när en person inte inser själv sin låga begåvning och låter det gå ut över 3 barn.

Jag håller med om att Tessan verkar vara otroligt korkad, men något måste ju ha hänt. Hon har ju i alla fall verkat vara stabilare än Alex i alla fall. Vet att hon tidigare har varit på honom om att han ska ta ett vanligt jobb med en stabilare inkomst. Men antar att 10 år med Baronen + KF skulderna har gjort sitt.
Citera
2022-04-18, 17:00
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns inte i några bantningsmedel i Sverige.

Jag tror ärligt talat inte att en normaldos ADHD medicin räcker för någon sådan effekt, utan beror det på det så måste han överdosera rätt rikligt.

Det är som att säga det finns inte hembränt i Sverige. Klart att det finns, tror du inte folk kan beställa ifrån internet?
Citera
2022-04-18, 17:02
Medlem
Har inte följt tråden eller har någon större insikt i familjen Rask men av det lilla jag läst så har jag alltid tyckt att Tessan varit den ordentliga personen som haft jobb och gör rätt för sig medan Carl varit hemma och lajvat youtuber i typ 10 år nu (eller längre?). Men nu när jag läser hur Tessan inte arbetar utan följer Carls fotsteg så undrar jag lite över om hon utvecklat nån form av medberoende?
Citera
2022-04-18, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Har inte följt tråden eller har någon större insikt i familjen Rask men av det lilla jag läst så har jag alltid tyckt att Tessan varit den ordentliga personen som haft jobb och gör rätt för sig medan Carl varit hemma och lajvat youtuber i typ 10 år nu (eller längre?). Men nu när jag läser hur Tessan inte arbetar utan följer Carls fotsteg så undrar jag lite över om hon utvecklat nån form av medberoende?
Absolut har hon utvecklat ett medberoende. Drabbats av Stockholmssymdromet..
Det är hur tydligt som helst. Alex har aldrig haft för avsikt att göra rätt för sig, utan han är van att någon annan fixar räkmackor att glida på. Han har aldrig haft ett fast jobb, ett riktigt jobb, som inte kan liknas vid leka glasskiosk och så köper farfar glass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in