2022-04-17, 19:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Har polisen gått ut med att det är mannen som har avrättat fru och barn och sen begått självmord?
Är de säkra på att det inte är kvinnan som är GM? Eller barnet? Det finns ju massor av läbbiga ungar som skulle kunna döda sina föräldrar/vårdnadshavare. De dödar ju syskon, kompisar, lärare så varför inte sina vårdnadshavare och andra vuxna?

Vid mord-självmord av en hel familj så är det nästan uteslutande mannen som är GM.
Citera
2022-04-17, 20:37
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vid mord-självmord av en hel familj så är det nästan uteslutande mannen som är GM.

Förutom fallet i Gårdsten.
Citera
2022-04-17, 21:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Förutom fallet i Gårdsten.

Nej, inte förutom Gårdsten. Med ”hel familj” inkluderar jag både GM och dennes partner.

Om endast GM och barn dör (likt Gårdsten) är det mer jämnt fördelat mellan könen, men motiven skiljer sig.
Senast redigerad av Troian 2022-04-17 kl. 21:16.
Citera
2022-04-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Har polisen gått ut med att det är mannen som har avrättat fru och barn och sen begått självmord?
Är de säkra på att det inte är kvinnan som är GM? Eller barnet? Det finns ju massor av läbbiga ungar som skulle kunna döda sina föräldrar/vårdnadshavare. De dödar ju syskon, kompisar, lärare så varför inte sina vårdnadshavare och andra vuxna?

Ja!! Läs inlägg 487. Mannen har dödat kvinnan och barnet, och sedan sig själv. Så, slut med spekulationer!
Citera
2022-04-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Någon ensamstående man som tagit hem en ukrainsk kvinna med barn, och sedan dödat dem?
På Billsta finns en ensamstående man på 52 år skriven. (Jag vet inte vart Billsta kom ifrån, men antar att det var någon som trodde sig känna igen området på bilderna).

Nej, enligt afton så bekräftade dem att personerna som avleds var familj tyvärr
Citera
2022-04-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Inträffade ett liknande fall i Skåne för 2 månader sedan, en torsdag. På måndagen var registrerad som avliden. Så det gick snabbt.

Vad var det för fall? Har missat det.
Citera
2022-04-17, 23:38
Medlem
Jag tror inte att han tävlade i skytte. Visste att han jagade men inte tävling.

Fick brev från sonens skola idag där sonen gick. Tragiskt
Citera
2022-04-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickysnacky

Verför ens skriva det om du ändå inte skriver VILKEN skola det är.
Citera
2022-04-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickysnacky

Brev ? Posten delar väl inte ut brev på söndagar ?
Citera
2022-04-18, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Skämtar du? Varför är denna tråd full av idioter som slänger ur sig sina egna teorier och läskig motvilja mot kvinnor.

Vi pratar om hästkvinnor, de har tyvärr ofta inre problem och det har inget att göra med motvilja mot kvinnor i allmänhet. Du har dock en läskig tendens att försöka vilja kväsa andra människors åsikter. Är inte detta lika med ren och skär idioti?

Citat:
Jag har aldrig hört om denna parallell mellan husdjur och psykisk ohälsa.
Vad har du för belägg för det du häver ur dig?

Jag har observerat tillräckligt genom årens lopp för att kunna säga detta med rätt stor säkerhet.

Citat:
Varför pratas det ens så mycket om kvinnans intresse i denna tråd? Är det inte brottet i sig vi ska diskutera?

Det innebär inte att det är förbjudet att diskutera vad som kan ha föranlett händelsen i Vallentuna. Allt händer av en anledning.

Citat:
Och är det inte mer troligt att mördaren, dvs med statistik mest troligt mannen, hade psykiska problem och inte kvinnan??

Det är fint att du engagerar dig men vad har du för belägg för dina påståenden?

"Kvinnor och unga uppger oftare psykiska besvär"

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...psykisk-halsa/
Citera
2022-04-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Så du påstår att en kvinna som ägde hästar, led av psykisk ohälsa.

Det är en teori men om du googlar på hästar och psykisk ohälsa så kommer du att upptäcka att det finns en klar och tydlig koppling mellan detta. Det finns tom hästterapi, vi ska även ha i minnet att hela 85% av de som rider i Sverige är just kvinnor. Du kan säkert dra vissa slutsatser av detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Därför dödande hennes man henne, deras barn och sen sig själv?

I nuläget vet väl inte vi med säkerhet om vad som har hänt i Vallentuna, dvs vem som dödat vem och varför? Polisen misstänker väl dock vissa saker?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-i-vallentuna
Citera
2022-04-18, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robojox
Det är en teori men om du googlar på hästar och psykisk ohälsa så kommer du att upptäcka att det finns en klar och tydlig koppling mellan detta. Det finns tom hästterapi, vi ska även ha i minnet att hela 85% av de som rider i Sverige är just kvinnor. Du kan säkert dra vissa slutsatser av detta

Vilka slutsatser ska jag dra? Att 85% av alla kvinnor i Sverige har en psykisk ohälsa?

Källa på det tack!

Citat:
I nuläget vet väl inte vi med säkerhet om vad som har hänt i Vallentuna, dvs vem som dödat vem och varför? Polisen misstänker väl dock vissa saker?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-i-vallentuna

Som jag läste någonstans hittades den 11-åriga sonen och pappan döda på övervåningen. 😢

Och mamman blev uppenbarligen dödad först.. 😭 ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in