2022-04-17, 02:43
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afenni
Small men with complexes: storlek 4;a på handskar och är en tvärhand hög.
Ja det tycks stämma bra på dig. Häst och hundtjejer är som oftast ganska tuffa och det klara väl inte du 50-talist av. Ett synnerligt väldigt korkat påstående. Men man kanske bli så insnöad i huvudet pga brist på sysselsättning och då man bor på bondvischan.

Haha, bra skrivit.

Satt och funderade om varför det ofta är så viktigt att nämna om det finns hästintresse? Finns knepigt folk överallt.

Och JA! Hästar är en väldigt dyr hobby, det är det. Men det är mycket annat med som vissa slösar idag på nonsens. Hellre hästar än alkohol och spel, t.ex.

Om nu detta var problemet kunde han väl gjort sig av med hästarna, tagit eventuell förlust och skippat att skjuta sig själv + två helt oskyldiga.

Eller bara skjuta sig själv...

Gissar på att fler som mördat eller skevat ur har haft katt eller hund. Räknas inte det då? Akvariefiskar?

Men ja, det är såklart mer jobb med hästar. Men de är de friskaste, mest arbetsamma och sunda människorna jag känner i alla fall. De som har hästar. De vill mest leva i harmoni med sitt och sina djur och natur.

Det kan ju vara VEM som helst som allt kan gå åt skogen för, under rätt (fel, snarare) omständigheter....

Någon yrar om att det var kanske kvinnans fel och/för ett hästintresse? Men va?!

Jag har katter, för övrigt. Watch out.

Oerhört tragisk situation i alla fall. Vila i frid, kvinnan och barnet.
Senast redigerad av WitchcultToday 2022-04-17 kl. 02:47.
Citera
2022-04-17, 03:05
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robojox
Du kan faktiskt ha rätt i dina spekulationer. Ett överdrivet intresse för djur som hästar och hundar tex indikerar ofta psykisk ohälsa och det är inte sagt av elakhet utan ett krasst konstaterande.

Frågan är bara om detta har någon relevans för det aktuella fallet i Vallentuna?

Skämtar du? Varför är denna tråd full av idioter som slänger ur sig sina egna teorier och läskig motvilja mot kvinnor. Jag har aldrig hört om denna parallell mellan husdjur och psykisk ohälsa. 😂
Vad har du för belägg för det du häver ur dig?

Varför pratas det ens så mycket om kvinnans intresse i denna tråd? Är det inte brottet i sig vi ska diskutera? Och är det inte mer troligt att mördaren, dvs med statistik mest troligt mannen, hade psykiska problem och inte kvinnan??
Citera
2022-04-17, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Skämtar du? Varför är denna tråd full av idioter som slänger ur sig sina egna teorier och läskig motvilja mot kvinnor. Jag har aldrig hört om denna parallell mellan husdjur och psykisk ohälsa. 😂

Varför pratas det ens så mycket om kvinnans intresse i denna tråd? Är det inte brottet i sig vi ska diskutera? Och är det inte mer troligt att mördaren, dvs med statistik mest troligt mannen, hade psykiska problem och inte kvinnan??

En hobby som övergår till besatthet är inte friskt, oavsett vad det är för hobby. Könen på personen som har den hobbyn är inte relevant.
Citera
2022-04-17, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robojox
Du kan faktiskt ha rätt i dina spekulationer. Ett överdrivet intresse för djur som hästar och hundar tex indikerar ofta psykisk ohälsa och det är inte sagt av elakhet utan ett krasst konstaterande.

Frågan är bara om detta har någon relevans för det aktuella fallet i Vallentuna?

Så du påstår att en kvinna som ägde hästar, led av psykisk ohälsa.

Därför dödande hennes man henne, deras barn och sen sig själv?
Citera
2022-04-17, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella

Håller med till 100%

Börjar kännas som ”några” försöker lägga ut dimridåer…
Citera
2022-04-17, 05:58
Medlem
Så jävla rörigt i tråden!

Är det bekräftat att det är den adress det pratas om och BO och GM heter A och M och efternamn D??

Hade de inga sociala medier?

Var kommer infon om att de hade en son? ålder?

Vad jobbade de med?
Citera
2022-04-17, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
En hobby som övergår till besatthet är inte friskt, oavsett vad det är för hobby. Könen på personen som har den hobbyn är inte relevant.

Besatthet är väl nått den åtsidosatte partnern anser det vara, för att partnern inte får den uppmärksamheten den vill ha.
Citera
2022-04-17, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Så jävla rörigt i tråden!

Är det bekräftat att det är den adress det pratas om och BO och GM heter A och M och efternamn D??

Hade de inga sociala medier?

Var kommer infon om att de hade en son? ålder?

Vad jobbade de med?

Ja.
Nej.
I tråden står att de sökt efter en häst till sin då 10-årige son.

Att det är så svårt att läsa sig till information, så lång är inte tråden.
Citera
2022-04-17, 06:16
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millauberalles
Det är ett av offrens hästar det pratas om?
Jag kände henne. Och jag känner alla grannar där pga att jag bott där i typ tio år.

Vad jobbade paret med?
Citera
2022-04-17, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Jag förstår att många är mån om hennes hästar.
Måna om att få köpa dem för billig penning kan man tro. Håll ögonen på det. Enes död, andres bröd.
Citera
2022-04-17, 07:15
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
A men dom andra är gamla människor. Tror mest på billista 2 eller 7

Det är inte Billsta 7(jag känner den familjen)
Citera
2022-04-17, 07:17
Medlem
Tror att han slog henne regelbundet och.efter sista vredesutbrottet skjöt han henne. Och sen jick han upp och sköt deras son
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in