2022-04-16, 18:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marija
Gör du samma sak med ditt barn? Lämnar det och har ej tid att ta hand om ditt barn? Jag hoppas att du inte har barn och tycker synd om din katt att ha dig till ägare.
Så här enkelspårig kan man bara inte vara.. Det är 18 års åldersgräns på Flashback, visste du det?

Lämna hunden till kenneln tillfälligt vetja. Annars kanske din hund slängs på grillen när det kniper
Citera
2022-04-16, 18:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Vilket förmodligen skulle vara säkrare.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61007427

Du är körd ifall ditt hus träffas och det rasar ihop och du sitter i ett skyddsrum. Antingen kvävs du eller svälter/törstar ihjäl. Långt ut i en skog med ett tält skulle vara säkrare. Där kan du få tag i vatten och mat.
Håller med 100%
Citera
2022-04-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det där om bonden och renägaren, och andra utnyttjare av djur i stor skala, kan du lägga åt sidan nu för min del, nu är det ju fråga om att människor med sina husdjur ska ha någonstans att fly till vid krig, och inte tvingas överge sina nära och kära, vare sig dom tillhör den egna arten eller inte!! Det som är dåligt måste man ändra på!! Du ser djur på ett annat sätt än vad jag gör, du ser djur mer som slit och släng produkter, det finns knappt något att diskutera, jag tycker som jag tycker, och du tycker som du tycker!!

Bonden renägaren känner med sina djur kan inte tänka mig att du spenderar lika mycket tid med din/katt hund som dom gör med sina djur. Bara för att dom handlar med djur innebär inte att dom inte känner för dom. Känns som du borde vidga dina vyer.

Jag har 4a goliat spindlar ,mellan benens yttersta spets så är den största närmare 30 cm man kan ju inte vara allergisk mot spindlar så dom kan jag ju ha med mig dom är inte farliga , skall jag ha dom på golvet tycker du , jag menar det är ju mina husdjur.

Men det är enkelt bara bygg ett eget skyddsrum att gå ner i världens enklaste. Det måste ju ändå ditt husdjur vara värt.
Citera
2022-04-16, 19:19
Medlem
Ursprungligen postat av marija
Gör du samma sak med ditt barn? Lämnar det och har ej tid att ta hand om ditt barn? Jag hoppas att du inte har barn och tycker synd om din katt att ha dig till ägare.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så här enkelspårig kan man bara inte vara.. Det är 18 års åldersgräns på Flashback, visste du det?

Lämna hunden till kenneln tillfälligt vetja. Annars kanske din hund slängs på grillen när det kniper

Du förstår troligtvis är det en ”catlady” eller ett incel det är bara dom som är barnlösa som tänker så , som aldrig tagit ansvar i sitt liv. Dom tänker inte riktigt som andra. Sjukt roligt att diskutera med dom dock för kommentarerna/tänkandet är käpprätt åt helvete
Citera
2022-04-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Bonden renägaren känner med sina djur kan inte tänka mig att du spenderar lika mycket tid med din/katt hund som dom gör med sina djur. Bara för att dom handlar med djur innebär inte att dom inte känner för dom. Känns som du borde vidga dina vyer.

Jag har 4a goliat spindlar ,mellan benens yttersta spets så är den största närmare 30 cm man kan ju inte vara allergisk mot spindlar så dom kan jag ju ha med mig dom är inte farliga , skall jag ha dom på golvet tycker du , jag menar det är ju mina husdjur.

Men det är enkelt bara bygg ett eget skyddsrum att gå ner i världens enklaste. Det måste ju ändå ditt husdjur vara värt.

Är det "världens enklaste" att bygga eget skyddsrum påstår du! Jaha? Helt uppenbart anser inte du att ett djurliv har något egenvärde överhuvudtaget, jag håller inte med alls! Djurs liv, (och deras eventuella hussars och matters liv), har för mig tillräckligt stort värde för att det ska vara viktigt att ordna så dessa också får plats i skyddsrum vid krig!! Om viljan finns går det att ordna - många fler skyddsrum måste byggas nu i dessa tider!!
Citera
2022-04-17, 11:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Är det "världens enklaste" att bygga eget skyddsrum påstår du! Jaha? Helt uppenbart anser inte du att ett djurliv har något egenvärde överhuvudtaget, jag håller inte med alls! Djurs liv, (och deras eventuella hussars och matters liv), har för mig tillräckligt stort värde för att det ska vara viktigt att ordna så dessa också får plats i skyddsrum vid krig!! Om viljan finns går det att ordna - många fler skyddsrum måste byggas nu i dessa tider!!
Nej. Man skickar förslagsvis sitt djur tillbaka till kenneln för en liten summa pengar. Eller så beger man sig ut på landet själv.

Men skyddsrum ska alltså ha luft, luftfilter, vatten, matransoner som ska delas mellan alla (människor). Likaså bajsplats. Alla delar lika, hajar du? Då kan du inte komma ner dit med hundarna. Vad ska de göra, svältas och sen ge sig på något spädbarn eller? Det är en otroligt tryckt, nervös situation, då måste, MÅSTE man vara solidarisk med sina MEDMÄNNISKOR. (OBs och detta är OM skyddsrummen är påfyllda och utrustade, vilket är långtifrån säkert.)

Vi tar det igen alltså - människor går före djur.

Så om du inte klarar av att hålla dig från din pälsbebis, stanna för i helvete hemma. Du kommer göra en redan pressad krutdurks-situation till en explosion.

Citat:

Du förstår troligtvis är det en ”catlady” eller ett incel det är bara dom som är barnlösa som tänker så , som aldrig tagit ansvar i sitt liv. Dom tänker inte riktigt som andra. Sjukt roligt att diskutera med dom dock för kommentarerna/tänkandet är käpprätt åt helvete
Ja man kippar ju för fan efter andan. Är det vuxna människor det handlar om här? Man undrar ju. Garanterat har de inte levt igenom kalla kriget och MSB/Civilförsvarets besök till skolan. (jag fick faktiskt mardrömmar).
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-04-17 kl. 11:23.
Citera
2022-04-17, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av broddnyckel
På riktigt? Så om det kommer ner en kärring med parfym i skyddsrummet så kan jag skicka ut henne också då, eftersom jag är allergisk?

Det var det bästa jag hört den här veckan!
Citera
2022-04-17, 11:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Och vad skall bonden göra med korna då ??? Eller hur tänkte du nu eller tänkte du ens längre än näsan räckte suck, när man trodde begåvningsreservens rester var slut så fanns det en till lägre nivå.
Det är inte över bönder och kor eventuella bomber kommer falla. Det är över broar, städer, militärt strategiska mål.
Citera
2022-04-17, 11:30
Avslutad
Äh mina hundar är inte skotträdda så dom följer med mig till fronten självklart, vad då skyddsrum, om det är så akut så betyder det att rädda allt liv som går att rädda, skit i allergiker och folk som muslimer att de är skitiga djur, skjut dom som klagar och ta med 5liter pannkakssmet, det gillar både människor och hundar.
Kärringar som luktar för starkt parfym flyger ut med huvudet före och sedan handväskan, usch.
Citera
2022-04-17, 11:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz

Min bedömning är att rummen skulle räcka för alla människor. Jag jobbar med detta - gissar du bara eller är du också insatt på något vis?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det har de aldrig gjort.
Du har just visat att du inte vet ett skit om vilka skyddsrum som finns och funnits och vilken kapacitet de haft...
Hahahahahahaha dagens skratt! Tack micro113.

Skyddsrumsplatserna är extremt underdimensionerade och beräknade någon gång på 1930-talet eller så.
I de fastigheter jag bott i har skyddsrummen, mellan tummen och pekfingret, haft plats för kanske 1/3 av folket, som mest 1/2.

Idag är skyddsrummen inte mycket mer än källare. Låspinnarna har sågats av och vanliga säkerhetsdörrar installerats. Inga luftfilter utan bara helt tomma ventilationsrör ut till husfasaden. Tills rummen är iordningställda kan man lika gärna bo hemma.
Citera
2022-04-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Absolut inte. Mänsklig överlevnad du vet. Människor som ska dela på luften, maten, vattnet, som ska poopa i samma rum. Det finns inga platser över för hundar eller något annat djur, de ska inte äta eller dricka någon människas ranson, de ska inte poopa i människors ranson av bajspåsar.

T Ä N K !

jag personligen tycker väldigt mycket om hundar, men de har ingen plats i ett skyddsrum.
Vilken mat? Vilket vatten?

Vad tror du ett skyddsrum är egentligen? Vad tror du de är till för? De är inte oaser tänka att försörja människor i en utbombad värld. Det väsentliga och viktiga har redan sagts i tråden, du bidrar inte med något.
Citera
2022-04-17, 11:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Äh mina hundar är inte skotträdda så dom följer med mig till fronten självklart, vad då skyddsrum, om det är så akut så betyder det att rädda allt liv som går att rädda, skit i allergiker och folk som muslimer att de är skitiga djur, skjut dom som klagar och ta med 5liter pannkakssmet, det gillar både människor och hundar.
Kärringar som luktar för starkt parfym flyger ut med huvudet före och sedan handväskan, usch.
... Och du undviker de dammiga, trånga skyddsrummen fullständigt med dina hundar. Tält i skogen är bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in