Citat:
Ursprungligen postat av
Havskung
Är det "världens enklaste" att bygga eget skyddsrum påstår du!

Jaha? Helt uppenbart anser inte du att ett djurliv har något egenvärde överhuvudtaget, jag håller inte med alls! Djurs liv, (och deras eventuella hussars och matters liv), har för mig tillräckligt stort värde för att det ska vara viktigt att ordna så dessa också får plats i skyddsrum vid krig!! Om viljan finns går det att ordna - många fler skyddsrum måste byggas nu i dessa tider!!
Nej. Man skickar förslagsvis sitt djur tillbaka till kenneln för en liten summa pengar. Eller så beger man sig ut på landet själv.
Men skyddsrum ska alltså ha luft, luftfilter, vatten, matransoner som ska delas mellan alla (människor). Likaså bajsplats. Alla delar lika, hajar du? Då kan du inte komma ner dit med hundarna. Vad ska de göra, svältas och sen ge sig på något spädbarn eller? Det är en otroligt tryckt, nervös situation, då måste, MÅSTE man vara solidarisk med sina MEDMÄNNISKOR. (OBs och detta är OM skyddsrummen är påfyllda och utrustade, vilket är långtifrån säkert.)
Vi tar det igen alltså -
människor går före
djur.
Så om du inte klarar av att hålla dig från din pälsbebis, stanna för i helvete hemma. Du kommer göra en redan pressad krutdurks-situation till en explosion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksune
Du förstår troligtvis är det en ”catlady” eller ett incel det är bara dom som är barnlösa som tänker så , som aldrig tagit ansvar i sitt liv. Dom tänker inte riktigt som andra. Sjukt roligt att diskutera med dom dock för kommentarerna/tänkandet är käpprätt åt helvete
Ja man kippar ju för fan efter andan. Är det vuxna människor det handlar om här? Man undrar ju. Garanterat har de inte levt igenom kalla kriget och MSB/Civilförsvarets besök till skolan. (jag fick faktiskt mardrömmar).