2022-04-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag skiter väl i deras allergi, hunden skulle med in så klart.

Och vad skall bonden göra med korna då ??? Eller hur tänkte du nu eller tänkte du ens längre än näsan räckte suck, när man trodde begåvningsreservens rester var slut så fanns det en till lägre nivå.
Citera
2022-04-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Jag har hund men kommer inte utsätta allergiker för något. Man är en idiot om man ens tänker tanken.

Helt korrekt bra sagt, seriöst menat.
Citera
2022-04-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hyggliga människor ser ett problem i att det bara är den egna arten det ska tänkas på när krigets fasor kommer! Det är minsann inte bara människan som har känslor och kan lida och känna ångest nämligen! Slår man sig bara till ro med att det är som det är, att Sverige struntar i att djuren, och deras riktigt djurvänliga mattar/hussar, inte har någonstans att ta vägen, och får bomber på sig vid skarpt läge, ja då är man banne mig ingen hygglig människa, tvärtom!

Spelar ingen roll husdjur/djur är inte välkomna i skyddsrummen så enkelt är det, bara acceptera.
Citera
2022-04-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marija
Gör du samma sak med ditt barn? Lämnar det och har ej tid att ta hand om ditt barn? Jag hoppas att du inte har barn och tycker synd om din katt att ha dig till ägare.

Så där svarar bara en som inte har barn , det är en stor skillnad sjukt stor skillnad och du hade vetat det om du hade haft barn går inte ens att jämföra.
Citera
2022-04-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Spelar ingen roll husdjur/djur är inte välkomna i skyddsrummen så enkelt är det, bara acceptera.

Då får man fixa det på något sätt, allt annat är för jävligt! Man ska banne mig inte bara slå sig till ro med att djuren blir svikna i händelse av krig!!
Citera
2022-04-16, 17:08
Medlem
Citat:
Och vad skall bonden göra med korna då ??? Eller hur tänkte du nu eller tänkte du ens längre än näsan räckte suck, när man trodde begåvningsreservens rester var slut så fanns det en till lägre nivå.
Kor är knappast husdjur. Dessutom bor de inte där det finns skyddsrum. Bonden lär inte heller lämna gården i första taget. Visar bara på dålig förståelse och empati att göra så dåliga jämförelser. Dessutom har många problem med parfym och ska då de diskrimineras som allergiker mot pälsdjursallergiker som skyddas? Den som petat på min katt skulle jag utan tvekan skurit halsen av. Problemet vid ett krig är knappast vilka som är allergiska utan bomberna som faller!
Citera
2022-04-16, 17:10
Medlem
Vansterpartiets avatar
Vem fan går ens och sätter sig i ett meningslöst skyddsrum fullt med livrädda sossesvennar. Levande begravd, nej tack.
Citera
2022-04-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Då får man fixa det på något sätt, allt annat är för jävligt! Man ska banne mig inte bara slå sig till ro med att djuren blir svikna i händelse av krig!!

Hur tänkte du bonden skulle göra då eller renägaren ?? ?? Skall han då ta med sig korna/renarna , dom är ändå viktigare än en sleten hund speciellt i krig. Ja jag har haft hundar och inser att 90 % av alla hundägare skall inte ha hund. Men att jag skulle ta med mig hunden ner nä det finns inte på kartan då stannar jag ovan jord eller släpper den lös helt enkelt.
Citera
2022-04-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kor är knappast husdjur. Dessutom bor de inte där det finns skyddsrum. Bonden lär inte heller lämna gården i första taget. Visar bara på dålig förståelse och empati att göra så dåliga jämförelser. Dessutom har många problem med parfym och ska då de diskrimineras som allergiker mot pälsdjursallergiker som skyddas? Den som petat på min katt skulle jag utan tvekan skurit halsen av. Problemet vid ett krig är knappast vilka som är allergiska utan bomberna som faller!

Men korna/renar är än mer viktigt i händelse av krig än en hund tror du inte bonden/renägarna känner med sina djur ??? Din sentimentala tanke gång funkar inte du får nog tänka lite längre än näsan pekar. Och nej du kan inte svara för att bonden låter dom slaktas så känner han knget för sina djur.
Citera
2022-04-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Tror knappast nån tar med sig en parfymflaska in i skyddsrummet.

Fattar inte varför folk inte förstår hur allvarligt det är om man behöver ta skydd i skyddsrum, då kommer folk skita i om nån har parfym eller hundhår på kläderna, är man känslig mot det får man helt enkelt försöka sätta sig i varsitt hörn.

Men ett husdjur har lika lite plats i ett skyddsrum som en parfymflaska isåfall om vi ska hänvisa till allergikerna. Vad händer om alla släpar med sig diverse husdjur? Kaos bland katter, hundar och fåglar. Vart ska gränsen gå? Får grannpojkens levande pinnar följa med?

Alltså nej, inga husdjur alls. Och jag både har husdjur och är parfymanvändare men skulle (med tungt hjärta) lämna både husdjur och parfymflaskorna hemma.

Husdjur eller inte borde inte ens vara största problemet. Vad gör vi om vi sitter 50 personer i ett skyddsrum på obestämd tid och bara har 5 liter vatten?
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2022-04-16 kl. 17:17.
Citera
2022-04-16, 17:22
Medlem
Citat:
Hur tänkte du bonden skulle göra då eller renägaren ?? ?? Skall han då ta med sig korna/renarna , dom är ändå viktigare än en sleten hund speciellt i krig. Ja jag har haft hundar och inser att 90 % av alla hundägare skall inte ha hund. Men att jag skulle ta med mig hunden ner nä det finns inte på kartan då stannar jag ovan jord eller släpper den lös helt enkelt.

Det där om bonden och renägaren, och andra utnyttjare av djur i stor skala, kan du lägga åt sidan nu för min del, nu är det ju fråga om att människor med sina husdjur ska ha någonstans att fly till vid krig, och inte tvingas överge sina nära och kära, vare sig dom tillhör den egna arten eller inte!! Det som är dåligt måste man ändra på!! Du ser djur på ett annat sätt än vad jag gör, du ser djur mer som slit och släng produkter, det finns knappt något att diskutera, jag tycker som jag tycker, och du tycker som du tycker!!
Citera
2022-04-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skyddsrum är för människor att söka skydd i och allergisk mot parfym lär inte bli trevligt när det är knökfullt och utan ventilation det kommer att lukta satan där inne även utan husdjur.
Såg bilder som visades från ett färdigutrustat skyddsrum i Sverige. Det fanns en plasttunna med bara en låg tunn pappersskärm framför, som alla 300 personer i skyddsrummet skulle uträtta sina behov i. Man skulle nog ganska snart uppskatta om någon hade parfym med sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in