Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Kor är knappast husdjur. Dessutom bor de inte där det finns skyddsrum. Bonden lär inte heller lämna gården i första taget. Visar bara på dålig förståelse och empati att göra så dåliga jämförelser. Dessutom har många problem med parfym och ska då de diskrimineras som allergiker mot pälsdjursallergiker som skyddas? Den som petat på min katt skulle jag utan tvekan skurit halsen av. Problemet vid ett krig är knappast vilka som är allergiska utan bomberna som faller!
Tror knappast nån tar med sig en parfymflaska in i skyddsrummet.
Fattar inte varför folk inte förstår hur allvarligt det är om man behöver ta skydd i skyddsrum, då kommer folk skita i om nån har parfym eller hundhår på kläderna, är man känslig mot det får man helt enkelt försöka sätta sig i varsitt hörn.
Men ett husdjur har lika lite plats i ett skyddsrum som en parfymflaska isåfall om vi ska hänvisa till allergikerna. Vad händer om alla släpar med sig diverse husdjur? Kaos bland katter, hundar och fåglar. Vart ska gränsen gå? Får grannpojkens levande pinnar följa med?
Alltså nej, inga husdjur alls. Och jag både har husdjur och är parfymanvändare men skulle (med tungt hjärta) lämna både husdjur och parfymflaskorna hemma.
Husdjur eller inte borde inte ens vara största problemet. Vad gör vi om vi sitter 50 personer i ett skyddsrum på obestämd tid och bara har 5 liter vatten?