Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshbags
Jag VILL att du förstår att det Nya Testamentet gör upp med de skriftlärdas lögnpenna genom manifestationen av Guds Ord via Guds Son Jesus Kristus.
Så gamla testamentet är alltså lögn. Skapelseberättelsen, stentavlorna, etc etc är lögner. Jo, där är vi överens.
Citat:
Förstår du inte att det Gamla Testamentet påvisar regler för Guds folk. Inte för andra. Hur kan du bli så påverkad av något du inte tror på överhuvudtaget?
Dumhet är provocerande.
Citat:
Det kostar att ligga på topp, ger man sig i kast med att vara medlem av Guds utvalda så är det högst intelligent att förhålla sig till de regler som gäller (som anställd i valfritt företag finns även där regler att förhålla sig till).
Självklart. Men det är ju reglerna i sig jag ifrågasätter, inte följandet av dem.Ett valfritt företag skulle inte ha problem med om du dök upp med kläder i två olika material. Eller om du ville jobba en helg. Faktum är att de flesta affärer kräver att du jobbar helger.
Citat:
Den högsta intelligensen som skapat världsalltet ter sig enligt mig självklart intelligent i t.ex. att bögeri är skamligt. Där vinner den högsta intelligensen.
Varför skulle det vara skamligt?
Citat:
Jag vet inte hur du lyckats missa att dagen rättskipning via Svea Rikes Lag bygger på Mose lag. Uppdaterad via Guds Son Jesus Kristus.
Samhällen långt före år 0 hade regler att leva efter. Ungefär samma som idag, förbud mot att döda och stjäla. De viktiga sakerna. Sveriges lagar har inget om att inte ha någta andra gudar än den bibliske eller att ära sina föräldrar tex. Väldigt ihåligt argument. Och felaktigt.
Citat:
Det fanns varken flygplan eller datorer på den tid då stening som straff förekom enligt Bibeln.
Och?
Citat:
I Muslimska Koran-härskade länder däremot med sharialagar används dock detta alltjämt idag!
Och? Skulle det göra bibeln bättre? Att den inte är lika hemsk som koranen? I så fall gör det väl inget om jag har ihjäl ett par tre judar eftersom Hitler mördade sex miljoner.