Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Så gamla testamentet är alltså lögn. Skapelseberättelsen, stentavlorna, etc etc är lögner. Jo, där är vi överens.
Dumhet är provocerande.
Självklart. Men det är ju reglerna i sig jag ifrågasätter, inte följandet av dem.Ett valfritt företag skulle inte ha problem med om du dök upp med kläder i två olika material. Eller om du ville jobba en helg. Faktum är att de flesta affärer kräver att du jobbar helger.
Varför skulle det vara skamligt?
Samhällen långt före år 0 hade regler att leva efter. Ungefär samma som idag, förbud mot att döda och stjäla. De viktiga sakerna. Sveriges lagar har inget om att inte ha någta andra gudar än den bibliske eller att ära sina föräldrar tex. Väldigt ihåligt argument. Och felaktigt.
Och?
Och? Skulle det göra bibeln bättre? Att den inte är lika hemsk som koranen? I så fall gör det väl inget om jag har ihjäl ett par tre judar eftersom Hitler mördade sex miljoner.
Du förstår att läsa som en vettvilling. Överens är du med dig själv. Du saknar läsförståelse. Gamla Testamentet beskriver hur 'de äldres traditioner' brukas av judarna före Guds Ord. Du gör en värphöna av ett fiskben - det går inte-. Judarna är ogudaktiga, det gör inte Gamla Testamentet falskt.
--Därför säger jag er:"
Bekymra er inte för ert liv, vad ni skall äta eller vad ni skall dricka, eller för er kropp, vad ni skall klä er: Är inte livet mer än mat?
Och kroppen, än kläderna?" Lär dig om Jesus Kristus, tack på förhand!
Är du pervers så är perversioner inte annat än normala.
"Mosaiska lagen, Mose lag, mosaisk rätt, den av Moses till judarna överlämnade lagen, vars normer framgår av Gamla Testamentet. Den mosaiska rätten infördes 1607–1608 av Karl IX i Sverige parallellt med landslagen, dock mildrades den i praktiken genom leuteration.
Ditt iq befinner sig långt borta före utvecklingen i världen kom med upplysningen till folk.
Du tycks fastkörd i GT. Alla andra som tagit del av uppdateringen via Jesus Kristus i NT förstår att sharia liknande lagar hör dem till som inte tillhör Gud.
Angående GT och NT ; En Parallell,
Idag har vi kvinnlig rösträtt. Men du envisas med att klanka ner på Sverige för att Sverige en gång i tiden inte hade kvinnlig rösträtt. Som en liknelse om ditt begränsade förstånd förstås.
Fattar du någonting nämnvärt?