2022-04-15, 11:11
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sljivovica
Den förmodade lede fi behöver inte ödsla så mycket kraft på invasion.
Bara att slå ut lite infra så imploderar samhället så sakteliga

Ja, en invasion som påbörjas med koranbränning i alla svenska städer samtidigt…
Citera
2022-04-15, 11:11
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag kan störa mig på BLM-demos, vissa inslag i PRIDE, klimatdemos etc., men jag har inte eldat en enda bil eller förstört något för det - det tycks vara en ganska stor skillnad mellan min typ av pannlob och deras.
Jag tycker inte ens man borde få förstöra någon annans demonstration genom att skrika eller föra oljud med signaler.
Citera
2022-04-15, 11:12
Medlem
Cracksmokers avatar
Alltid härligt att se poliser bli skadade. De ska inte åka in i utsatta områden utan de kan stanna och trakassera vanliga, laglydiga svenskar istället. Skulle inte va helt fel om man i Rinkeby idag lyckas lyncha danskjäveln.

Yttrandefrihet och demokrati

Tycker inte Polisen ska skydda idioter. Likadant gäller klimataktivister på broar, dom borde man kasta ner från bron alternativt köra över. Polisen ska inte skydda människor som beter sig utvecklingsstört. Om danskjäveln vill bränna koranen låt han göra det utan beskydd och låt han bli en martyr för sin ideologi.
Senast redigerad av Cracksmoker 2022-04-15 kl. 11:25.
Citera
2022-04-15, 11:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Jag tycker inte ens man borde få förstöra någon annans demonstration genom att skrika eller föra oljud med signaler.
Håller helt med, det har jag heller aldrig gjort.
Citera
2022-04-15, 11:14
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Så du vill ha demonstrationsfrihet men förbjuda motdemonstrationer?
En röst i taget liksom.
Men då finns ju ingen demonstrationsfrihet..
Citera
2022-04-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag har inte nämnt ett skit om att reglera någonting. Börja inte stoppa ord jag inte yttrat i denna tråd i käften på mig nu. Skamlöst.

Jag vill bara att kloak-högern på flashback och idioter som Paludan lär sig lite konsekvenstänk. Ni VET hur det blir när ni eldar koraner i orten och uppviglar så här. Ni VET. Ändå är ni framme och hackar på muslimerna. Det handlar inte om yttrandefrihet. Det handlar om konsekvenstänk. Jag tycker också att Islam är skräp och att inga städer i Sverige ska behöva kaosas sönder för en ondskefull sagoboks skull. Men ni VET ju att det är så här de reagerar. Och att det är för att visa deras rätta ansikten är också skitsnack då de redan gjort det flera gånger förr utan era och Paludans efterblivna provokationer.

Ni VET. Men väljer att antagonisera och trissa upp dem för att ni vill att det ska bli så här. Ni vill egentligen inte Sverige väl. Erkänn.
Jag vill ha ett Sverige där man kan göra humor av bibliska karaktärer, koranska dito utan risk för våld, kaos, heta känslouttryck.
Senast redigerad av PooSausage 2022-04-15 kl. 11:28.
Citera
2022-04-15, 11:15
Avslutad
Citat:

Störande av allmän sammankomst är redan ett brott.
Citera
2022-04-15, 11:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Nu kommer kriminella tänka att polisen flyr som hundar eller något sådant. De tänker -

Då kan vi göra så nästa gång också för polisen backar.

Polisen backar för att undvika ännu större kravaller och att ingen i folkmassan ska komma till skada.
Att det ser konstigt ut för utomstående är en annan sak.
De gängkriminella gör inte så här, de försöker hålla sej borta från polisen.
Citera
2022-04-15, 11:16
Medlem
Har raskravallerna börjat i Örebro och Rinkeby ännu?
Citera
2022-04-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Enl nyheterna nu på TV4 så funderar polisen på att dra tillbaka sitt tillstånd i Örebro (Boglundsängen/Vivalla).

Vissa butiker på Boglundsängen har bestämt sig för att stänga/stänga tidigare idag (enl NA).

Ja, Örebropolisens presstalesperson säger att gårdagens upplopp i Östergötland påverkar polisens arbete i Örebro.
Citera
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Så du vill ha demonstrationsfrihet men förbjuda motdemonstrationer?
En röst i taget liksom.
Men då finns ju ingen demonstrationsfrihet..
Så är det, en röst i taget är det som gäller.
En motdemonstration är inte att förstöra någon annans rätt att dela eller ta del av någons fria ord.
Inte heller behöver den vara på samma ställe eller vid samma tid.
Det är inte en boxningsmatch eller en tävling om vem som kan skrika högst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Inte sett att någon tycker att det är okej med våld och upplopp, men självklart går det att förstå orsaken bakom. Lite som att man kan förstå hur någon blev seriemördare (för dom som gillar truecrime) när man får reda på personernas bakgrund. Men det är inte det samma som att man försvarar morden.

Men längesen man (inte bara på FB) förväntar sig en fullt nyanserad debatt, majoriteten vill ha det svart/vitt för det är lättare så än att tänka två varv och hålla mer än en tanke i skallen samtidigt.

Din efterfrågade nyanserade debatten har inte lett någonstans utan situationen har bara blivit värre med åren. Alldeles FÖR LÄNGE har man "förstått" dessa kaosblattar. Det är FEL METOD. De själva kan inte förstå att svensken inte gör ngt utan låter dem hållas.

De får tro vad fan de vill, men så fort de förstör det för någon annan då ska de straffas HÅRT!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in