2022-04-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
En del muslimer gör ju dessutom allt dom kan för att hjälpa Paludan med sin verksamhet. Paludan får massor av uppmärksamhet utan att själv behöva göra speciellt mycket.
Ja. Paludan framstår som den mest sansade i sällskapet med en väl uttänkt agenda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sljivovica
Den förmodade lede fi behöver inte ödsla så mycket kraft på invasion.
Bara att slå ut lite infra så imploderar samhället så sakteliga
Lede fi behöver inte göra någonting. Varför avbryta när nationen förstör sig självt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
Polise har bunkrat upp i Rinkeby, kan bli rätt stökigt där idag.

Ja, Rinkeby… skulle inte bli förvånad om någon drar vapen mot dansken.
Citera
2022-04-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
17:00 i Örebro men först ska han till Stockholm Rinkeby 11:00 idag

Enl nyheterna nu på TV4 så funderar polisen på att dra tillbaka sitt tillstånd i Örebro (Boglundsängen/Vivalla).

Vissa butiker på Boglundsängen har bestämt sig för att stänga/stänga tidigare idag (enl NA).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Man behöver inte vara muslim för att tända till när den idioten kommer med sin föreställning. Det räcker att man hör att någon kommer som sprider hat. En dansk med syfte att belasta vårt rättsväsende.

Tror majoriteten av de som var emot spektaklet inte brydde sig om vad han egentligen gjorde utan hade tråkigt och kände sig irriterade på att polisen skall komma in i deras område och tillåta denna dansk hålla mässa.

Har du hört talas om ordet yttrandefrihet?

Deras agerande har ingenting med att ha tråkigt att göra, det handlar om heder, det handlar om att Islam är en sjuk religion.

Vi får hoppas att "Dansken" håller liknade tal på alla våra torg, varje helg, först då kanske Svensson vaknar, för Muslimers våldsamna agerande med Islam som förevändning är fullständigt oacceptabelt och måste få ett slut.

INGEN RELIGION KAN ELLER FÅR STÅ ÖVER VÅRT LANS LAGAR!
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag kan störa mig på BLM-demos, vissa inslag i PRIDE, klimatdemos etc., men jag har inte eldat en enda bil eller förstört något för det - det tycks vara en ganska stor skillnad mellan min typ av pannlob och deras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Varför slår man inte till EXTRA hårt mot Livets Ord, Jehovas Vittnen eller Mormonerna?
Dom kan ju vara skogstokiga och en del av deras åsikter är odemokratiska.

Du tycks inte förstå att det inte handlar om vad dessa människor tror på. Eller att de är skogstokiga i andra människors ögon.

Det handlar om deras BETEENDE. De får fortfarande tänka vad de vill och yttra sig sig för att försöka övertyga oss andra.

Men att bränna förstöra polisbilar och bränna ner andra medborgarnas bilar borde straffas HÅRT och man borde sätta dessa människor på PLATS!
Citera
2022-04-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Enligt bibeln så finns det två olika rötter till Abraham. Den ena är alltså ismael, arabernas förfader. Han beskrivs så i bibeln. Alltså som en vildåsna som bråkar med allt och och alla. Det är alltså islams förgrundsgestalt. Som kristen så tror jag inte det är en slump att muslimer kaosar vart hän de är.

https://sv.bibelsite.com/genesis/16-12.htm
Är också kristen (från ett land i Östafrika) och måste nog säga att händelsen igår verkligen fått mig att inse vilken religon som verkligen är fredens religion.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man brände folk på bål likt som man försöker brännmärka Paludan (Giordano Bruno, Galilei).

Så länge antisdemokratiska oiviliserade mörkermänniskor som du finns kommer inget att hända. Tvi. Tror du att muslimer kommer att reformeras när sekulära människor tar dem i försvar och beter sig som spanska inkvisitionen från medeltiden och "fördömer" demokrater och sekulära och skapar ett medeltida klansamhälle och omintetgör tusentals år av framsteg.

Reformationen kom inte till av sig själv utan för att människor som du bekämpades.

Vad är en "mörkermänniska"? Jag uppmanar till en nyanserad debatt där man inte drar alla muslimer över en kam, för vad en mindre grupp muslimer gör. Jag har inte någonstans försvarat våldsamma upplopp och kaos. Däremot försvarar jag religionsfrihet och yttrandefrihet (starkare än den som finns idag, även för sådana som Paludan).

Lär dig hålla flera tankar i huvudet samtidigt om du ska fortsätta diskutera med mig.
Citera
Medlem
Nu kommer kriminella tänka att polisen flyr som hundar eller något sådant. De tänker -

Då kan vi göra så nästa gång också för polisen backar.
Citera
2022-04-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Ja, Rinkeby… skulle inte bli förvånad om någon drar vapen mot dansken.

Tragisk utveckling detta, regeringen borde väl vakna snart.
Senast redigerad av BOLS 2022-04-15 kl. 11:22.
Citera
2022-04-15, 11:10
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Vad är egentligen det största problemet? Att en dansk pyroman eldar en bok eller att landet är fullt av galningar som tycker totalt kaos och anarki är en lämplig reaktion på detta? Sen när blev det okej att reagera med våld och upplopp så folk man inte gillar något? Jävligt skev debatt när man bara talar om Paludan

Inte sett att någon tycker att det är okej med våld och upplopp, men självklart går det att förstå orsaken bakom. Lite som att man kan förstå hur någon blev seriemördare (för dom som gillar truecrime) när man får reda på personernas bakgrund. Men det är inte det samma som att man försvarar morden.

Men längesen man (inte bara på FB) förväntar sig en fullt nyanserad debatt, majoriteten vill ha det svart/vitt för det är lättare så än att tänka två varv och hålla mer än en tanke i skallen samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in