2022-03-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Dragit i mig för mycket tjack, inte riktigt hållt koll på påsen så mår nu bajs efter att bara varit vaken en natt.

Allt jag har att tillgå för att bromsa ångesten är Lyrica, vilket kan ge kramprisk. Är 300mg Lyrica en någorlunda säker dos? Sett folk i forumet tidigare som slängt i sig både 450 och 600mg utan problem.

Gick upp till 900mg ganska tidigt efter jag började och har även tagit up till 1,2 gram utan problem. Du borde kunna ta 400 mg utan problem, kan till och med gå högre.
Citera
2022-03-20, 03:43
Medlem
Jag lever med både nervsmärta och ångest har ont i ländrygg, rygg, armar och i nacke i stortsett överallt. Min läkare föreslog lyrica.
Om jag tar dessa så är det enbart enligt vad läkaren ordinerar.

Efter att ha läst här så blir man lite skraj för dessa tabletter är det någon som tar dessa för smärtlindring och ångest? bör jag avstå lyrica?
Citera
2022-03-20, 07:44
Medlem
Muppetys avatar
Jag bad om Lyrica innan den blev narkotikaklassad, jag visste att den skulle bli det, men inte läkaren. Jag blir aktiverad av den, o den har en antidepressiv effekt. Följande hände när jag fick rätt dos (300 mg)...

-Depressionen gick över, efter 24 år
-Gick ner 26 kg
-Började träna, från lat tjockis
-Slutade dricka alkohol helt, från att ha druckit dagligen
-Börjat studera, efter 17 års sjukskrivning
-Blivit mer social, umgås mer med vänner
-Gått ner från 4 mg Iktorivil dagligen, till endast vid behov
-Sov alltid till 10-11, nu går jag upp kl 06 varje dag
-Sover o somnar bättre o lättare
-Klarar av att sköta min ekonomi (hade god man tidigare)
-Klarar av att sköta mitt hem utan att behöva anlita städhjälp

Visst, jag har kvar Venlafaxin, Haldol, Melatonin, Iktorivil (vid behov), Imovane (nästan aldrig), Theralen, men dom hjälpte bara lindrigt tidigare. Så jag kallar Lyrica för en mirakelmedicin. Tar jag dem inte hamnar jag i en hemsk katatoni o allt det dåliga kommer tillbaka. Det får vara värt eventuell avtändning, men jag vill inte sluta med den så länge den hjälper i.a.f.

Läkaren säger att jag har lurat honom till att skriva ut dom, men jag försöker ju förklara att jag nästan har blivit helt frisk, men han noterade ju inte ens att jag hade tappat 26 kg på tre månader...
Citera
2022-03-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
JEfter att ha läst här så blir man lite skraj för dessa tabletter är det någon som tar dessa för smärtlindring och ångest? bör jag avstå lyrica?
Jag har L utskrivet mot ångest men en enorm bonus är att min kroniska huvudvärk, som jag haft sedan tonåren, har försvunnit sedan jag kom upp i en högre dos. Det kommer dock att göra det väldigt omotiverat att sluta nån dag.
Citera
2022-03-22, 15:38
Medlem
kan man få ångest/nedstämdhet efter engångsbruk 300mg lyrica?
Har tagit lyrica innan ett race på 2 veckor med doser som 300mg i början till 600-900 i mitten och 1800mg i slutet, utspritt på en dag då. Men de var för 1,5 månad sen, fick en SJUK at av de den gången men kan man få ångest/nedstämdhet efter bara en gång på 300mg tror ni?
Citera
2022-04-07, 01:19
Medlem
300mg intaget oralt, tyvärr efter mat, för ca 3h sedan. Nasalt 50-100mg nyligen. Känner någonstans mellan ingenting till kanske något - placebo?

Värt att fortsätta? Köpt på nätet och tidigare köpare säger sig vara mycket nöjda. Tog tramadol för en vecka sedan för första gången och även där knappt någon effekt på 400mg.

EDIT: Känns spontant som lyrica (och tram) är droger vars användares effekt varierar en del. Slänger man i sig ett ex par mg alpra, 200mg mdma, några shots eller whatever så får man garanterat effekt enligt min erfarenhet. Känns som jag antingen tar helt fel dos, eller så är dessa drogers effekter överdrivna?

Bör jag testa 600mg imon eller helt enkelt skita i lyrica? fan va tråkigt haha
Senast redigerad av 5.2 2022-04-07 kl. 01:53.
Citera
2022-04-07, 09:47
Medlem
Ny dag, nya möjligheter. Vaknar upp och känner mig aningen påverkad. Det snurrar och svänger en aning. Inget speciellt i övrigt. Kanske tog det bara väldigt lång tid att få effekt och således kanske det verkade efter att jag somnat.
Testar nu med 300mg till, oralt för ca 20min sedan. Vi får se vad som händer !
Citera
2022-04-07, 17:36
Medlem
Okej så här är det jag vill testa nått nytt som känns bra och inte en chans på 99% att du typ dör.
har bara blivit hög på Elvanse innan så vad borde vara nästa steg? Så droppa bra förslag och om de e lätt att få tag på? tack på förhand
Citera
2022-04-07, 17:49
Medlem
Update: Jag har idag käkat 3x300 mg och har verkligen fått ett rus idag. Jag tog en till när jag kände att det lättade en aning, o sen ännu en till när det igen lättade. Hur länge sitter det i egentligen?

Ruset: Blicken och huvudet "gungar" lite, balansen är lite off, det kittlar lite smått i benen, jag känner mig väldigt trött men i övrigt normal. Tycker mig inte ha någon ångestdämpning som jag märker i alla fall. En aning extra välbefinnande under mycket korta intervall, knappt så det är värt att nämna. Intressant drog ändå. Blir man "bakis"?

Fan, jag vill ju uppleva euforin/välbefinnandet som andra pratar om!
Citera
2022-04-08, 12:46
Medlem
intagit Amfetamin idag och igår. tänkte köra lyrica på söndag. Någon som har erfarenhet? 48h timmar senare ska generellt vara lugnt? läst en del med kramprisk om de båda blandas, men hur är det att vänta något dygn mellan doserna?
Citera
2022-04-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
intagit Amfetamin idag och igår. tänkte köra lyrica på söndag. Någon som har erfarenhet? 48h timmar senare ska generellt vara lugnt? läst en del med kramprisk om de båda blandas, men hur är det att vänta något dygn mellan doserna?

Jag brukar blanda affe och lyrica, tycker det går hand i hand.
Citera
2022-04-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du kommer garanterat att säga samma sak när du blir tvungen att tända av från det

Haha avtändningen är inte ens jobbig, de bara lall, träna och ät bra med mat och drick vatten dont be like that cmon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in