2022-04-14, 11:44
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Bör tillägga att jag inte förväntar mig att tradea mig upp till en miljon men de 25k jag går in med kommer jag rotera runt i det som är hypeat och visar styrka kontra resterande marknaden, t.ex SOL tidigt 2021, LUNA sent 2021.

Hade man roterat sin portfolio någorlunda bra under 2021 så hade absolut 25k kunnat förvandlas till nära på miljonen.
Ta till dig ditt tidigare misslyckande ödmjukt och som en lärdom. Det är aldrig enkelt att förvandla 25k till en miljon. Det är otroligt osannolikt att lyckas.

Trades gör man endast med pengar man har råd att förlora. Pengar man en vacker dag kan behöva placeras långsiktigt och med lite lägre risk.

Du är absolut inte i form för trading på ett tag. Placera pengarna, betala skulder och ta nya tag om ett par år.
Citera
2022-04-14, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Btc som en hedge mot verklig inflation är långt borta. Med verklig inflation menar jag ren ökning av penningmängd. Jag skulle säga att det successivt blir en bra hedge men att det tar 20-30 år innan det blir verklighet. Just nu styrs priset enbart av spekulation och implementering.

BTC fungerar redan som hedge mot inflation.
Citera
2022-04-14, 13:47
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Saknar kryptomarknaden, har inte varit aktiv sedan tidigt december då jag gjorde helt ofantligt dumma beslut och kop, gick från 120k till 60k till 0k inom loppet av tre veckor, det värsta är att jag håller ren skit så även om jag inte sålt kan dom pengarna ses som forlorade, enda jag kan gora är att borja slita på ett 7-4 spara så mycket jag kan vilket inte lär vara mycket men när jag har runt 25k kommer jag att gå in igen, det värsta är att i mitten av november så var jag 100% säker på att en rotation skulle komma till LUNA som det gjort hela året ihop med SOL och AVAX, istället for att bara gå in och hålla så håller jag annan skit i en nedåttrend, sedan gor dessa dumma kop och ser luna dubblas inom en vecka bara en månad senare.

Oroa dig inte, har sett folk förlora över 55 miljoner kronor under 1 år.

OBS inte jag då, jag gör inga såna misstag.
Citera
2022-04-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ta till dig ditt tidigare misslyckande ödmjukt och som en lärdom. Det är aldrig enkelt att förvandla 25k till en miljon. Det är otroligt osannolikt att lyckas.

Trades gör man endast med pengar man har råd att förlora. Pengar man en vacker dag kan behöva placeras långsiktigt och med lite lägre risk.

Du är absolut inte i form för trading på ett tag. Placera pengarna, betala skulder och ta nya tag om ett par år.
Yes det är planen, är bara att be till någon övre makt att btc inte springer till 100k+ utan mig.

Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Oroa dig inte, har sett folk förlora över 55 miljoner kronor under 1 år.

OBS inte jag då, jag gör inga såna misstag.

Man brukar ju höra att alla som idag sitter på miljoner förlorat allt ett par gånger på vägen dit också men det kanske bara är en skröna.

Oavsett så har jag ju inget annat val än att ge mig upp på hästen igen vid ett senare tillfälle, har trots allt lärt mig en del värdefulla värdefulla och dyrbara läxor men skulle ljuga om jag sa att detta inte gjort mig extremt deprimerad, är helt isolerad med noll framutssikter eller något bra i cvt vid 27 års ålder, kunde för fan varit på gränsen till pensionerad och bott i Asien.
Senast redigerad av starzkis 2022-04-14 kl. 14:33.
Citera
2022-04-14, 15:07
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Yes det är planen, är bara att be till någon övre makt att btc inte springer till 100k+ utan mig.

Man brukar ju höra att alla som idag sitter på miljoner förlorat allt ett par gånger på vägen dit också men det kanske bara är en skröna.

Oavsett så har jag ju inget annat val än att ge mig upp på hästen igen vid ett senare tillfälle, har trots allt lärt mig en del värdefulla värdefulla och dyrbara läxor men skulle ljuga om jag sa att detta inte gjort mig extremt deprimerad, är helt isolerad med noll framutssikter eller något bra i cvt vid 27 års ålder, kunde för fan varit på gränsen till pensionerad och bott i Asien.
Saken är den att du inte har lärt dig.
Senast redigerad av xeK 2022-04-14 kl. 15:12.
Citera
2022-04-14, 15:54
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BTC fungerar redan som hedge mot inflation.
BTC ligger back över 20% senaste året samtidigt som inflationen varit hög. Att kalla det för hedge är aningen magstarkt.

Jag betvivlar dock inte att btc kommer bli den bästa hedgen mot inflation längre fram.
Citera
2022-04-14, 18:25
Medlem
Nu började dumpen.
Mot 25k till sommarn ser jag int som omöjligt.
Har gått kort nu och blir likviderad vid 46k.
12k satte jag in
Citera
2022-04-14, 18:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Nu började dumpen.
12k satte jag in
Vad har du för hävstång och vart tänker du ta profit?
Citera
2022-04-14, 18:52
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Nu började dumpen.
12k satte jag in
12ksek?
Citera
2022-04-14, 21:18
Medlem
vitrs avatar
Citat:
BTC ligger back över 20% senaste året samtidigt som inflationen varit hög. Att kalla det för hedge är aningen magstarkt.

Jag betvivlar dock inte att btc kommer bli den bästa hedgen mot inflation längre fram.

Btc gick cirka +1700% eller 17x, från mars 2020-2021. Marknaden behöver korrigera efter sådan snabb uppgång.

Men håller med btc behöver växa till sig, den är känslig för yttre faktorer. När btc närmar sig gulds marketcap, så kommer det lugna ner sig, (guld ca 13x större än hela cryptomarknaden).
Citera
2022-04-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad har du för hävstång och vart tänker du ta profit?
Är inte hemma just nu så kan inte se på datorn men tror jag körde med 20x.

Vet inte när jag säljer.
Beror helt på hur det utvecklas.
36k kanske
Citera
2022-04-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Saken är den att du inte har lärt dig.
Vad vet du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera